Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

Whippetvalpen ställdes i på en inoff i Hässleholm igår och blev BIG-2a med HP och kritiken:

"Fina prop. Välgående. Bra huvud, vackra öron, bra nos och bett, vacker överlinje, lång bra bröstkorg, Välställda ben, tät fin päls, får inte bli mulligare." Så står det "bra [någonting]", men jag kan inte tyda det. Ska försöka ladda in en uppställningsbild också.

Tack :D , det var välbehövlig träning för oss. Nästa är Växjö int där jag bara ska ställa valpen igen. Vilka ska dit?

kl

Hampus ställdes på Sv. vinthundsklubbens utställning den 16/10 i Boden.
HP, BIR-valp & BIS-4 blev resultatet!
Kritik:
"9 month old, nice head and expression, long strong neck, excellent angulated, nice topline, enough dept of chest, excellent feet, excellent movement with alot of drive."

Hampus (den svarta) BIR & kullsystern som blev BIM.

kl

Hampus ställdes på Sv. vinthundsklubbens utställning den 16/10 i Boden.
HP, BIR-valp & BIS-4 blev resultatet!
Kritik:
"9 month old, nice head and expression, long strong neck, excellent angulated, nice topline, enough dept of chest, excellent feet, excellent movement with alot of drive."

Hampus (den svarta) BIR & kullsystern som blev BIM.

grattis! då såg jag dig ;) för saluki valparna satt jämte mig :) eller iofs det var nog dom mindre valparna..

Alla utställare - vilka ska till Växjö Int i helgen? Vi ska dit och whippetvalpen Khaki ska ställas. Skulle vara skoj att hitta någon av er i vimlet.

//Melli

En syster till Hatjo ställs på söndag i Växjö vet jag. Contramarkens Hella. Du får gå förbi och slänga ett getöga. ;) Vi kommer dock inte utan laddar för Stora Stockholm istället. :)

Missade lite information - jag ska bara ställa på fredag (imorgon). Misstänker nämligen att vi inte kommer hänga med till BIS-finalen. Endast p g a att han är valp såklart ;)

Stora Stockholm hade jag velat vara med på, men det blir för dyrt. Nästa år kanske!

Någon som ska ställa nästa lördag i Svenljunga 13/11 eller Falköping 27/11?
Vi ska ställa på bägge i juniorklassen, sen blir det My Dog 8/1 2011 och sen tar vi lite paus till vår/sommarsäsongen då det blir dax för unghundsklassen.

kl

Idag ställde vi i växjö.
JUNKL: 1
JUNKK: 1
HP

Kritik:
Lovande juniortik. Feminin. Välformat huvud med bra uttryck. Välpigmenterad. Bra hals. Fin överlinje. Ännu ej helt utbyggd i bröstet. Bra bendelar. Starka bra tassar. God ridge. Trevligt temperament.

Suddig bild:
DSC_0024.JPG

:)

*Delvis KL*
Vilken fin kritik och vilka tjusiga rosetter! :) Grattis!

Nästa söndag (14:e) är det utställningspremiär för min lilla skit, Tindra som nästan precis är 4 månader. Vi gör det mest för träningens skull då hon har blivit rädd för andra hundar sedan en okänd släppte fram sin hund till henne för någon månad sedan så vi får se hur det går. Jag har inga stora förhoppningar men jag är glad om hon känner sig någorlunda trygg i miljön sen blir det inofficiella tills hon är tillräckligt trygg för de stora utställningarna :)

Tack!
Ja rosetterna är helt makalöst fina, underbara :love:

Lycka till med din lilla!

Ja rosettnörd som man är så blev man ju lite sjuk på dom rosetterna :D Växjö får stå på listan över utställningar som ska besökas :angel:

Tack så mycket! :)

Idag på Växjö int blev min egenuppfödda och ägda Dvärgschnauzer valp Bailey BIS!!! :bump: Vilken otroligt härlig känsla. Kunde inte hålla tillbaka tårarna, detta var det största jag varit med om i hundväg! Och tack alla ni som läser här som hejade fram oss, hade helt klart störst hejarklack. Bilder kommer så fort jag fått.

Idag på Växjö int blev min egenuppfödda och ägda Dvärgschnauzer valp Bailey BIS!!! :bump: Vilken otroligt härlig känsla. Kunde inte hålla tillbaka tårarna, detta var det största jag varit med om i hundväg! Och tack alla ni som läser här som hejade fram oss, hade helt klart störst hejarklack. Bilder kommer så fort jag fått.

Stort GRATTIS! :bump:

Vilken känsla.. jag var salig när vi placerade oss i BIG.
Hur ska man då inte vara om man vinner BIS? Dessutom med en egenuppfödd. :bow:

Tackar!
Det var en aning omtumlande kan man lungt säga... Och otroligt nervöst att stå där och vänta med 5 hundar kvar och de ropar ras efter ras och så är det bara 2 hundar kvar tillslut, min lille plutt mot en siberian husky. Och så ropar de upp: "dagens vackraste valp är en dvärgschnauzer peppar och salt".
Då rann tårarna kan jag lova.

Grattis till fina Camaro och ja - helt otroliga rosetter!!

Grattis falukorw också - bildbevis på skönheten? :D

För mig och Khaki gick det inte alls bra. Domaren dömde till fördel för de lite äldre och mer välutvecklade valparna så vi åkte ut oplacerat men med fin kritik och ännu lite mer träning till nästa gång.

Suddigt och lite för utställd, men min kära vän som fotade var inte van utställningar så det var faktiskt den bästa bilden :p Vi är paret domaren är på väg till.
DSC02003.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 568
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 481
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 604
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn