Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

Har sneglat lite och "smygläst" i utställningstråden ett bra tag nu, men nu är det dags för mig att dyka i på riktigt. Har nämligen anmält mig och min beardiskille till våran första utställning (inoff), som går av stapeln om en månad. Visserligen har hunden redan gått två officiella utställningar med uppfödaren, så rent tekniskt sett är det ju min första utställlning jag har anmält till:angel:

Är jättenervös redan nu! Hur fort ska man springa, tänk om dom tycker pälsen är fel osv osv. Hur kontrollerar ni nerverna?:D

Har ju glömt tråden lite=)

Var på utställning 11/9 i Falköping. Även denna gången gick det väldigt bra. Vi fick med oss hem BIR, Hederspris och BIS 3:a! :love:

Tyvärr saknar jag att få se flera av samma ras, i våran ålderskategori men förhoppningsvis dyker väl flera upp när man tävlar i vuxenklass. Eller va tror ni? Eller kommer flera när man tävlar på officiella och nationella utställningar?

Iallafall så är nästa tävling nu på Lördag i Partille. Någon som ska dit?

Ha en bra dag!
/p

Grattis!
Vi var också i Falköping, blev BIR-HP-BIS5
Ställde i valpklass 9-12 månader, vilken ställde du i?

Vi ska inte till Partille, var meningen men glömde bort anmälan :(

Tack! Grattis!

Jag ställde i 7-9månader. Hade nog den enda dalmatinern på hela utställningen, såg ingen annan.
Vad har du för ras?

/p

Du ställde nog i 6-9 månader!
Jag har en Dvärgpincher hane och vi var också själva i den rasen, brukar inte vara så många DP på dom inoffare vi varit på, oftast fler i rasen på dom större utställningarna, men sen beror det också på vilken ras man har, många är ju lite vanligare än andra!

Det är alltid betydligt mindre konkurrens på inofficiella utställningar än vad det är på officiella, om man inte har en väldigt ovanlig ras då men dit räknas ju inte dalmatiner :) På officiella utställningar så är det oftast närmare 4000 hundar anmälda totalt under en utställningshelg så där blir det större konkurrens men det blir roligare också ;)

*KL*

Oj har glömt att uppdatera hur det gick för oss i lördags på inofficiella utställningen.

Nu börjar vi verkligen bli bra på det här med att ställa upp för domaren! Hon känns helt 100% säker med domare och har full fokus på mig, blir kanon det här inför officiella i oktober! Nu är det bara hullet som ska upp!

"17 månaders tik med härligt uttryck. Korrekt bett, välutvecklad kropp för åldern, korrekta vinklar. Bra bröstkorg, stark rygg, ngt sluttande kors, täcker väl mark i rörelse, starka parallella ben, bra päls & färg, utmärkt temperament. Härlig helhet."

BIR, BIG, HP, BIS-3a

31630320.jpg

Var på vår andra inofficiella i lördags och kom hem med BIR, HP & BIG3. Gick över förväntan i rusket. Regnade från och till hela dagen och gräsplanen var full med lera så i BIG omgången ville Milah inte springa, hon kunde ju bli blöt om tassen :angel:

"Feminin tik valp av utm, typ. Korr valpbett. Vackert utrycksfullt huvud med mörka vackra ögon.
Utm. benstomme. Normalt vinklad fram och bak. Utm rörelser från sidan. Lite lösa armbågar framifrån.
Visas i bra kondition. Välvisad."

P1010207.jpg

*kl*
åter efter en lång semester i södrare sverige :) spenderade förra lördagen på sofiero, lilltjejen hade precis fyllt två och jag hoppades på sista certet för svenskt championat, men icke. hundrackarn ville inte alls visa sig och tyckte att allt var urtrist. ut med en tvåa och kritiken var inget att hurra över. nu i lördags bar det sedan av till danmark, för köpenhamnsvinnare. samma visa där, tror min lilla dam börjar bli less, men en kanonkritik, och mycket positiva kommentarer från domaren, som var väldigt förtjust i henne.
därmed avslutas årets officiella utställningssäsong, kommer möjligen att ställa på "norrbottens vackraste hund", om det känns rätt, men annars är det vinteruppehåll, förhoppningsvis ett gäng valpar och nya friska tag till våren :)

*KL*

Nu har man varit dålig på att uppdatera igen :D Tyvärr ingen bild, blev så dåliga bilder. Har haft problem att få i min hund mat och i samband med fågeljakten har de inte blivit så lyckat men har nu bytt till färskfoder men fick hem den 8 dagar innan utställningen så hon har inte hunnit lagt på sig det hull hon egentligen ska ha. Men som jag misstänkte så fick hon lite kritik på kroppen men vi är mycket nöjda ändå!

Kvalité 1, HP, Utmärkt typ, Ck, BIR och Cacib!
"Bra linjer i huvud. Bra öron. Underkäke kunde vara något kraftigare. Tillräcklig vinkel runt om. Behöver ännu mera kropp. Bra benstomme. Korrekt pälskvalité. Rör sig bra."

kl

Hampus var på utställning 17/9. Han fick HP och blev BIM-valp.
Kritik:
"Synnerligen lovande, utmärkt huvud. Utmärkt över & underlinje.
Härlig benstomme & vinklar. Utmärkta rörelser. Mycket bra könsprägel."

På lördag ska han ställas igen! :)

Men Zuzzi jag hade missat att du startat den här tråden! :D Men så ha jag ju vart frånvarande sen jag sålde Kingen också.. :)

Orkar inte riktigt uppdatera med alla resultat sen vi började ställa det finns på min blogg för den som vill se http://lindaoberg.weebly.com

Men i söndags var det Nationell i S-vall och med 37 amstaffar anmälda fick vi 1:a i Kvalité, HP och blev 2:a i Konkurrensklassen. :)

Har tyvärr ingen bild från den dagen ännu men kan lägga in en gammal här

41293_428755587239_572937239_4700839_7800606_n.jpg

Nila ställdes den 9/10 på hemmaplan i Sundsvall. Arrangör VNKK.
Som vanligt är jag supernöjd med både henne o resultatet. ;)

Championklass, Domare: Tanya Ahlman-Stockmari

Kk 1, Btkl 1, BIR, Blå/gul hund 1

"Utm. proportioner i kropp. Bra huvud, önskar mörkare ögon.
Kraft. ö-linje. Bra anatomi. Bra benstomme. Vacker svans.
Rör sig jättebra."

picture.aspx

Ställde min västgötaspets på den int. utställningen i Sundsvall 9/10.
Han ställdes i juniorklass för domare Per Nymark.
1 kv 2 kk HP

"12 mån gammal hane. Mkt god typ. Välskuret huvud.
Korr. anl. öron. Gott ntr. bröst. God benstomme.
Normala vinklar runt om. God pälskvalitet.
Bra temprament. Goda rörelser"

Har tyvärr ingen uppställningsbild på han.
31694404.jpg

Var på en inoff utställning i Vindeln i dag. Jag är mycket nöjd med bedömningen på min busiga riesen.

8 mån tik med bra huvud och uttryck, vacker hals, mkt bra rygg. För åldern bra bröst, bra benstomme, ordinära vinklar. Behöver ringträning men rör sig bra när hon uppför sig. Sträv mkt bra päls. Glad och Pigg!
Hp, Bir valp och Big 3:a av 3.

Domare: Gunnar Norlin

Dåliga bilder :( men jag lägger upp en i alla fall...
31760829.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 568
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 481
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 604
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka