Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

Bild kommer här!
Som sagt var inte världens bästa ljus att fota i där inne...
BaileyBIS2.jpg

BaileyBIS.jpg

Aha, du har hund från Marie?
Var ju ett Ostin barn som vann, men det visste du säkert redan? :)

Jo, jag har en riesentik från hennes senaste kull :) vi finns med här på utställningstråden.
Jo jag såg att det var ett Ostin barn :)

KL
Varit på utställning idag på Svenska Hundklubben i Surahammar.
Gick bara fina fisken 1a i kvalitet och lovande(valpklass 6-9mån) blev oplacerad i BIS ringen. Mycket nöjd ändå :D

*KL*

Idag har lilla Tindra varit på sin första utställning och det gick bättre än vad jag hade väntat mig. Hon var ganska rädd i början för alla hundar (tack vare en idiot så har hon blivit ganska så rejält rädd för andra hundar) men när hon fick sitta i famnen så lugnade hon ner sig rätt så snabbt. Efter någon timme så fick hon gå ner på marken och kolla runt lite, visst hon skällde till om någon hund kom för nära men hon vågade också fram och hälsa på en hel del utan större gruff :love: Strax innan vi skulle in i ringen så hade hon coolat ner sig så pass så hon inte brydde sig nämnvärt när andra hundar gick förbi tätt inpå.

Tindra ställdes i valpklass 4-6 månader, det var tre tikvalpar inkl. min och hon skötte sig utmärkt i ringen *stolt*. Travade på fint med glatt uttryck och ställde upp sig jättefint på kommando. Tindra vann klassen och var den enda som fick Hp, hon vann mycket på grund av sin utstrålning sa domaren. I bästa tikklass blev hon slagen av en tik som var nästan 9 månader gammal så det var inte så konstigt :)

Här kommer kritiken:
Trevlig feminin valp, bra skallparti, fina öron. Bra framställ, fin rygglinje. Väl ansatt svans. Goda rörelser, bra päls för åldern. Visar sig utmärkt.

Visserligen är bilden tagen hemma och man ser inte så mkt av hunden + att bilden är fruktansvärt suddig och ful men men här kommer i alla fall Tindra med sin rosett från idag :)

Tindra_enkoping%202010.jpg

*Skratt* :D

Ja hon är inte stor min lilla fröken men rosetten är också drygt 50 cm lång eller så :D Tusen tack!

Stort grattis!

Härligt att hon kunde slappna av efter en stund och tycka det va kul i ringen och visa upp sig där inne. Med tanke på domarens kritik så måste hon ju ha gjort det.
Kommer gå galant för er i ringarna í framtiden med tanke på dagen!;)

Tack så mycket! Ja med lite tur så kanske hon blir en stjärna i ringarna men jag är glad över om hon visar sig från sin bästa sida och lyssnar på mig och känner sig trygg skulle det sedan gå bra också så är det bara en bonus :)

*KL på mig själv*

Nästa utställning för min del blir den 19 december, sthlm hundmässa eller "stora sthlm" som jag fortfarande kallar den för ;) Då är det Chickos tur att visa upp sig igen efter ett litet uppehåll på några månader. Därefter blir det eventuellt bådas tur den 29 januari då det är en rasspecial, har dock inte bestämt mig än om jag ska anmäla Tindra eller om hon bara ska få följa med för miljöträningens skull :)

Hampus ställdes idag, han blev BIR-valp med HP.
Kritik:
"Nice young male, correct type and balance. Strong head, correct expression.
Topline correct, enough correct volume of body for his age. Well anguladed. Shows well in movements."

Hampus och kullsyster, BIR & BIM :)

Nu har jag varit på min första utställning! Dock var det en inofficiel, men man ska ju börja någonstanns:)
Fick bara fina ord om henne, så planen är malmö till våren.
innan dess ska jag väl hinna med några inofficiella till.
Någon som vet några i skåne?
har en dvärgschnauzer.

På rytterling.se så hittar man merparten av alla inofficiella utställningar i Sverige, några för 2011 har redan kommit upp såg jag förut men om det var någon i skåne vet jag tyvärr inte :)

Har ett resultat att komma med nu efter helgens Norgeresa på Nordisk Vinnareutställning.

Vi åkte med 3 av våra hundar, alla beaglar och alla juniorer i hopp om att ta iallafall en Juniorvinnartitel. Högsta förhoppnignen låg på vår egenuppfödda tik som har visat sig väldigt fint under 2010. Sen så hade de andra två så stor konkurrens så vi hade de med mest för sakens skull. Min danskimporterade hane på 13 månader var först ut av 27 anmälda och han fick ett första pris. Så vi skulle in igen, då vann han Juniorklassen mot en äldre, betydligt mer vinstrik hane. Min pojk va ända med CK, och fick därmed sin Juniorvinnartitel. Det vart bara 3 hanar med CK konstigt nog. Men i Bästa haneklassen så lyckades vi trava hem första platsen där också, så han fick med sig två titlar hem till Sverige. Jag blev sååå glad och sååå chockad. För det va så hård konkurrens.
Tikarna som vi hoppats mer på gick inte alls lika bra tyvärr. Men alla skötte sig utomordentligt och vi va otroligt nöjda med dagen. Faktiskt glada att lilla Jackson slutade dom BIM för vi hade brottom hem och hade inte ätit på hela dagen.

någon mer som var i Norge??

:bow:

*kl*

Hatjo plockade idag hem ett 1:a pris i Ökl på Stockholm Hundmässa. *stolt*

Kritiken löd:

"Vackert maskulint huvud. Välburna öron, mellanbruna ögon. Bra bett, vacker hals och rygglinje, ännu lite lätt i bröstet. Bra vinklar, men är en aning kohasig. Rör sig bra. Bra pälskvalité. Utmärkt kondition."
Typ och helhetsintryck: utmärkt. Mentalitet: ua.

Grattis!

Vi var också i stockholm. Fick ett förstapris i unghundklassen.
Kritik:
Nice bitch. Very good head and eye. Shape of eye very good. Nice shape of upperarm. Good topline. Very strong hindquarters. Good mover.

Jag är nöjd. Tyckte hon skötte sig bra :)

Grattis till er alla!
Någon som ska till Kvänum och ställa på annandag jul (26/12) jag ska dit, bra träning inför My Dog och sen har jag gångavstånd till hallen, perfekt :p

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 568
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 481
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 603
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18