Utställnings tråden

Vad roligt! Vilken av dom?

(då var det ditt mail jag såg? :D )

Den lilla nya svartsmoke-kissen jag köpte i november :-) som jag hoppas jag skrivit rätt färg på....
Haha ja det var det nog då :-) lär bombadera med frågor senare, bara hoppas jag hinner få huskattsbeviset, hur lång tid brukar det ta?

Den lilla nya svartsmoke-kissen jag köpte i november :-) som jag hoppas jag skrivit rätt färg på....
Haha ja det var det nog då :-) lär bombadera med frågor senare, bara hoppas jag hinner få huskattsbeviset, hur lång tid brukar det ta?
Vad roligt! Då ska jag helt klart kolla upp hennes bur :D
Har tyvärr ingen aning om hur lång tid det tar att få hem (och det var inte jag som svarade på mailet, ska tilläggas)

Näe den gruppen kände jag inte ens till men ska kanske gå med där.
Ahh det dök nämligen upp en ns nykomling där idag så det var därför jag undrade om det möjligtvis var samma men då är det ytterligare en till då mao, alltid kul då jag hittills har varit den enda med svartsmoke husis på de utställningar vi har varit på :)

Gud vad kul med så många nya stjärnor! :banana: Både husisar och raskatter.
Jag, som skulle ta en lång, lång paus har nu fått sätta mig på händerna för att inte anmäla till typ... allt. :cautious: Galen abstinens! Jobbar ju varannan helg dock, så det sållar sig självt rätt bra. Vill ju kvala till WW nu när det väl är på hemmaplan, fan vet om vi hinner.
Och ja, @Iaraphel, klart du ska gå med i gruppen! :bump:

Står i valet och kvalet om jag ska anmäla till Dackekatten! Jag har inte hunnit få Lumis transfer än så jag kan inte regga henne i SVERAK än. Den borde komma när som helst, men det skulle kännas bättre att ha transfern innan jag anmäler... Hörde dock att dackekattens lokal ska vara svinkall! Någon som kan säga något om det?

Funderar också på Västerås och eventuellt Nerk. Även Kalmar har jag kikat lite på. Ska bli så spännande att komma ut med min nya tjej och se vad domaren säger om henne :). Sen till hösten hoppas jag ju på smått så det gäller att passa på innan ;).

@Linta En till här med den ökända abstinensen, det finns ju så himla många utställningar som verkar roliga och som till råga på allt är inom rimligt avstånd med för en gång skull :cautious:

Står i valet och kvalet om jag ska anmäla till Dackekatten! Jag har inte hunnit få Lumis transfer än så jag kan inte regga henne i SVERAK än. Den borde komma när som helst, men det skulle kännas bättre att ha transfern innan jag anmäler... Hörde dock att dackekattens lokal ska vara svinkall! Någon som kan säga något om det?

Funderar också på Västerås och eventuellt Nerk. Även Kalmar har jag kikat lite på. Ska bli så spännande att komma ut med min nya tjej och se vad domaren säger om henne :). Sen till hösten hoppas jag ju på smått så det gäller att passa på innan ;).

Det är den som hålls i en ishall, och ja det sägs att det är kyligt. Därav värmekudden jag sytt till lilla djuret.
Har dock inte varit där själv än.

Det är den som hålls i en ishall, och ja det sägs att det är kyligt. Därav värmekudden jag sytt till lilla djuret.
Har dock inte varit där själv än.
Jag har varit på utställning i Falköping och där var det också en ishall... men där var det inte speciellt kallt. Dackekattens lokal går det ju rykten om :)

Jag har varit på utställning i Falköping och där var det också en ishall... men där var det inte speciellt kallt. Dackekattens lokal går det ju rykten om :)
Himla trist är det i alla fall. Känns lite trist att ta med en tunnpälsad oriental till en plats som är känd för att vara kylig. Får väl se om vi kan göra något åt lokalvalet framöver ;)

Himla trist är det i alla fall. Känns lite trist att ta med en tunnpälsad oriental till en plats som är känd för att vara kylig. Får väl se om vi kan göra något åt lokalvalet framöver ;)
Jag misstänker att ni tyvärr förlorar ett par utställare pga lokalen. Hört om de som inte åker dit pga det. Förhoppningsvis blir det många anmälningar i alla fall, men ändå :).

Du får köra på din värmedyna så blir det säkert bra. Du får ha med saker som den kan ha över sig också. Många brukar ju även ta med något för den att ligga i till burarna vid domarbordet har jag sett. Många brukar ha en "pås-grotta" (uppfann precis ordet :D) till dåligt pälsade raser.

Livar upp tråden liten!

Efter mersmak på NERK kommer vi anmäla vår vita Britt till utställningen i Västerås 2/5 och därefter blir det dubbelt på NERK i Örebro i juni. Vi satsar mot en Premier-titel så här inledningsvis :)

För er som inte vet (eller som är nyfikna) kommer rasindelningen på utställning ändras from 2016 och se ut som följande:
"En ny kategoriindelning beslutades att gälla från 1 januari 2016 (26 för, 10 emot, 3 avstår)
Kategori I (tävlande i färg)– EXO, PER, RAG, SBI, TUV
Kategori II (tävlande i grupp) – ACL, ACS, MCO, NEM, NFO, SIB, TUA
Kategori III (tung och mediumtyp från tidigare kategori III) – BEN, BML, BRI, BUR, CHA, CYM, EUR,
KBL, KBS, KOR, MAN, MAU, OCI, SIN, SNO, SOK
Kategori IV (orientalisk och elegant typ, hårlösa och rexar) – ABY, BAL, CRX, DRX, DSP, GRX, JBT, OLH,
OSH, PEB, RUS, SIA, SOM, SPH, SYL, SYS" (går att läsa vidare här http://www.sverak.se/SVERAK/Om_SVERAK/Rapporter_mm/Utdrag_FIFe_rapport_GF_2013.pdf)

Jag tror de nya kategoriindelningarna kan bli väldigt bra. Dels blir antalet anmälda jämnare per kategori, men även att raserna är något mer lika varandra i indelning.

:-o Nu betraktar jag mig nog inte som utställare längre, men detta var nyheter för mig och intressant att ta del av. Jag har alltså plötsligt kat. IV-katter! Eller 2016 då. Smakar på det lite. :p Tack för att du la ut det.

Jag misstänker att ni tyvärr förlorar ett par utställare pga lokalen. Hört om de som inte åker dit pga det. Förhoppningsvis blir det många anmälningar i alla fall, men ändå :).

Du får köra på din värmedyna så blir det säkert bra. Du får ha med saker som den kan ha över sig också. Många brukar ju även ta med något för den att ligga i till burarna vid domarbordet har jag sett. Många brukar ha en "pås-grotta" (uppfann precis ordet :D) till dåligt pälsade raser.
Ja en sån där grottpåse har jag i planerna! Vill ju att han ska få en så bra bild av utställningar som möjligt, inte ligga ensam i en bur och frysa :(
Jäkla synd att jag inte har någon utställningsbar husis, annars kunde dom ju fått en dubbelbur och myst tillsammans (nämen se där, en anledning att köpa en till orientalisk katt framöver?!)

Ja en sån där grottpåse har jag i planerna! Vill ju att han ska få en så bra bild av utställningar som möjligt, inte ligga ensam i en bur och frysa :(
Jäkla synd att jag inte har någon utställningsbar husis, annars kunde dom ju fått en dubbelbur och myst tillsammans (nämen se där, en anledning att köpa en till orientalisk katt framöver?!)
Ju fler katter man har, desto lyckligare blir man väl? :)

Ju fler katter man har, desto lyckligare blir man väl? :)
A3ao50KCMAAWw5r.jpg

Det är denhär lilla jag tänkte ta med, tror väl inte vi har chans till nån bra bedömning/placering eller så (liten och kanske för udda format ansikte, liten mun?) är glad om vi tar oss igenom veterinärbesiktningen ;-). har ju min stora hona som kanske bedömningsmässigt är "finare" i kropp och så som jag förr ville ställa ut men gav upp då hon visade sig ogilla främlingar, då gav jag upp de tankarna, senaste tiden har hon dock gått från kygg till supersocial så får kanske tänka om igen sen, haha.
men är somsagt osäker på färgen på min lilla, när hon kom sa kattfärgkunniga att hon var svartsmoke vilket jag tror, men börjar bli rädd och osäker då hon senaste tiden blivit ännu ljusare och börjat få lite mönster i ansiktet, svartsmoke får inte ha mönster väl? var går gränsen?
har förstått att det i utställning är väldigt viktigt med rätt färg på pappret, gäller det även huskatt eller mer för raskatt som väl tävlar just i sin färg också? och skulle det stått med "med vitt" (vit fläck på hakan o lite på båda baktassarna)
sorry för dåliga bilder och fotobomb.
nu är ju papprena precis inskickade (både för registrering i sverak + huskattbevis, men ska det ändras kanske det går ändra innan de hunnit skriva?) tog henne ändå till stora djursjukhuset i tron om att de skulle kunna just färger bättre, men veterinärassistenten skrev först (utan att sett katten utanför buren) "gråtigrerad" och så vitt jag vet finns väl inte den färgen. men ändrades till svartsmoke efter att jag påpekat lite fint, men jag är absolut ingen färgexpert...

I3525232W676H493V20150217T151419Z.jpeg

I3525231W648H507V20150217T151422Z.jpeg

I3525230W676H503V20150217T151427Z.jpeg

I3515022W389H507V20150217T150910Z.jpeg

I3507836W459H507V20150217T150910Z.jpeg

(hennes pappa är silverfärgad chinchillaperser)

jag sydde denhär till min lilla i julklapp, dock ingen av katterna som vill in i den, suck. men Lysa kan sträcka sig till att ligga på den iaf.. alltid något
I3512548W676H507V20150217T150910Z.jpeg

men tack för varningen om kall lokal, jag får väl ha på mig thermokläder och elhandskarna, haha för min hårboll till kisse fryser nog inte iaf. men ska sy burskynke och gossiga saker hon kan ha i buren.... just det burskynke.... någon som har bra länk till mönster? eller måtten? väggarna (sida sida och bak?) ska sitta på insidan va? men taket uppepå? framsidan ska vara öppen men får man ha sådär fint "gardinen" på sidorna på framsidan? hmm kanske ska googla och inte bombadera denna tråden förmycket.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka