Utställnings tråden

Vad kul om vi blir några fler härifrån på Dackekattens då :).
men jag ä ju förståss ute i sista minuten med anmälan, men har fyllt i nu o ska skicka in, ska jag föra in pengar nu direkt då?

ras o färg skrev jag då som hon efter endel krångel står som på huskattbeviset HCL ns 09

vad ska jag skriva på grupp? (eller är det bara för raskatter eller är det det som står med romerska siffror? så IV för husis?)

och klass sätter jag bara ett kryss i klass 14 för det är det enda va? ska inte bry mig om att hon är 8 månader vad gäller klasserna 11-12 för de är bara angående raskatterna va?

och just det högst upp där det ska stå datum ska jag skriva båda datumen, även om jag bara ska ställa en dag?

men jag ä ju förståss ute i sista minuten med anmälan, men har fyllt i nu o ska skicka in, ska jag föra in pengar nu direkt då? Ja

ras o färg skrev jag då som hon efter endel krångel står som på huskattbeviset HCL ns 09

vad ska jag skriva på grupp? (eller är det bara för raskatter eller är det det som står med romerska siffror? så IV för husis?) Bara för raskatter

och klass sätter jag bara ett kryss i klass 14 för det är det enda va? Japp! ska inte bry mig om att hon är 8 månader vad gäller klasserna 11-12 för de är bara angående raskatterna va? Nej precis, bara de unga raskatterna delas i ålder.

och just det högst upp där det ska stå datum ska jag skriva båda datumen, även om jag bara ska ställa en dag? Bara den dagen du ska ställa, annars blir du anmäld till båda dagarna
Min fetning :)

men jag ä ju förståss ute i sista minuten med anmälan, men har fyllt i nu o ska skicka in, ska jag föra in pengar nu direkt då?

vad ska jag skriva på grupp? (eller är det bara för raskatter eller är det det som står med romerska siffror? så IV för husis?)

och klass sätter jag bara ett kryss i klass 14 för det är det enda va? ska inte bry mig om att hon är 8 månader vad gäller klasserna 11-12 för de är bara angående raskatterna va?

och just det högst upp där det ska stå datum ska jag skriva båda datumen, även om jag bara ska ställa en dag?
1. Pengar är bra att föra in så fort som möjligt. Om utställningen blir full brukar de alltid kolla på betalningsdag. Jag har flera gånger gjort så att jag skickat in betalningen direkt när utställningen öppnat, och sen kanske inte skickat in blanketten förrän några veckor senare.

2. Skriv inget på grupp. Vissa raser tävlar i grupp (inte alla) men husisar gör det inte.

3. Alla husisar tävlar mot varandra vad jag vet, oavsett ålder, så då är det bara klass 14 som gäller.

4. Jag brukar bara skriva datumet jag ska ställa. Skrev båda datumen första gången, men då kontaktade sekreteraren mig för att kolla om jag skulle ställa en eller två dagar. Så jag skriver bara det datumet jag tänkt ställa.

Hoppas du får ordning på det hela :). Nu är Lumi anmäld till lördagen. Jag hade ju fundering på att åka till västerås också senare i vår... men idag såg jag på facebook att den var nästan full på lördagen. Orkar nog inte åka bara för söndagen då vi har rätt långt dit :(

Tack. Tror jag fått allt rätt nu. Hoppas iaf ;-). Anmälde till söndagen, men tänkte försöka åka o kolla på lördagen, se om jag kan lära mig nåt om hur det går till.
1. Pengar är bra att föra in så fort som möjligt. Om utställningen blir full brukar de alltid kolla på betalningsdag. Jag har flera gånger gjort så att jag skickat in betalningen direkt när utställningen öppnat, och sen kanske inte skickat in blanketten förrän några veckor senare.

2. Skriv inget på grupp. Vissa raser tävlar i grupp (inte alla) men husisar gör det inte.

3. Alla husisar tävlar mot varandra vad jag vet, oavsett ålder, så då är det bara klass 14 som gäller.

4. Jag brukar bara skriva datumet jag ska ställa. Skrev båda datumen första gången, men då kontaktade sekreteraren mig för att kolla om jag skulle ställa en eller två dagar. Så jag skriver bara det datumet jag tänkt ställa.

Hoppas du får ordning på det hela :). Nu är Lumi anmäld till lördagen. Jag hade ju fundering på att åka till västerås också senare i vår... men idag såg jag på facebook att den var nästan full på lördagen. Orkar nog inte åka bara för söndagen då vi har rätt långt dit :(

Blev inte Västerås för oss. När vi ändå badar katterna så är det lika bra att åka två dar ;)
Tre katter fr Mammas katteri åker vi med. Samma som sist förutom Tamlin som får nöja sig med sin Champion titel.
FÅr se omjag blir tvungen att åka själv bara, mamma sitter o väntar på operationstid för höger axel :nailbiting: Vi åker med tre MCO till Sandviken! Vilka ska dit?

Börjar få lite utställningsabstinens nu, vill att det ska bli Maj snart så vi får visa upp det vita trollet igen :angel:

Näst i tur står dubbla dagar med dubbla katter på NERK (örebro) i Juni. Förhoppningsvis får Egil sin Premier-titel på söndagen!

Och därefter kommer dilemmat, upp till nästa titel-nivå krävs ju att katten har tagit ett cert i annat land så det lutar åt att ta pick-och-pack och vara med på kattutställning i Ski (Norge) över midsommarhelgen redan... Känns lika bra att försöka få det certet ur världen så fort som möjligt. Lilla grå får stanna hemma i alla fall för han går fortfarande i kattungeklass. Någon här som har erfarenhet av att ställa ut utomlands? Dela gärna med er! :)

Börjar få lite utställningsabstinens nu, vill att det ska bli Maj snart så vi får visa upp det vita trollet igen :angel:

Näst i tur står dubbla dagar med dubbla katter på NERK (örebro) i Juni. Förhoppningsvis får Egil sin Premier-titel på söndagen!

Och därefter kommer dilemmat, upp till nästa titel-nivå krävs ju att katten har tagit ett cert i annat land så det lutar åt att ta pick-och-pack och vara med på kattutställning i Ski (Norge) över midsommarhelgen redan... Känns lika bra att försöka få det certet ur världen så fort som möjligt. Lilla grå får stanna hemma i alla fall för han går fortfarande i kattungeklass. Någon här som har erfarenhet av att ställa ut utomlands? Dela gärna med er! :)
Nu har jag inte så mycket tid på mig men det effektivaste är ju att ställa i Sverige till katten är 'stoppad' och Sen åka utomlands. Då kan man, om man har tur, få både titel och första cert i nästa klass. Då slipper man åka mer på ett bra tag.

@Corax : Fast det blir ju lika effektivt oavsett egentligen? För mängden cert krävs ju, och jag tänker att många utställningar i Norge ligger många timmars bilfärd hemifrån. Nu rör det sig om överkomliga 3,5h. Alternativt hade jag tänkt ställa i Sverige först och ställa i Dal (också Norge) i November. Men får jag certet i Norge i Juni går det förmodligen smärtfritt att få IP och således kvala till WW också... Får ta ett snack med sambon...

Jag har aldrig ställt utomlands men jag började planera för det med min ena ragdoll efter att hon fått sitt första cert mot IC. Jag resonerar nog som Corax, att det är bättre att vänta tills katten är stoppad i Sverige. Då har du både chans till att få cert till både IC och GIC (IP eller GIP i ditt fall). Sen kan man ju ha otur att inte få certet på lördagen och då får man ju bita i det sura att åka till Norge igen för att ta cert till nästa titel.

Blev inte Västerås för oss. När vi ändå badar katterna så är det lika bra att åka två dar ;)
Tre katter fr Mammas katteri åker vi med. Samma som sist förutom Tamlin som får nöja sig med sin Champion titel.
FÅr se omjag blir tvungen att åka själv bara, mamma sitter o väntar på operationstid för höger axel :nailbiting: Vi åker med tre MCO till Sandviken! Vilka ska dit?
Jag kan inte stå emot abstinensen längre. :p Ledighetsansökan lämnas in i morgon och anmälan skickas idag, det blir (HCL)Sixten och (MCO) S*Dusty Coon's Farai i klass 10 och S*Dusty Coon's Harissa i klass 12. Blir första gången med tre kattor och jag är dessutom helt själv från början till slut :nailbiting:

Men hur är det nu, Harissa är ju fortfarande skriven på uppfödaren iom att jag tekniskt sett inte har köpt henne än. :p Fick ett mess från uppf att alla uppgifter fanns på FindUs, men jag är osäker på om jag verkligen får anmäla henne? På blanketten står det "Utställare (=registrerad ägare)"...

Men hur är det nu, Harissa är ju fortfarande skriven på uppfödaren iom att jag tekniskt sett inte har köpt henne än. :p Fick ett mess från uppf att alla uppgifter fanns på FindUs, men jag är osäker på om jag verkligen får anmäla henne? På blanketten står det "Utställare (=registrerad ägare)"...
Kul att du kommer iväg. Vilken utställning blir det?

När jag anmälde en kattunge som jag skulle köpa (men köpet blev inte av) anmälde jag i mitt namn. Jag rådfrågade andra och de flesta tyckte att man skulle anmäla i namnet på den som kommer stå som ägare den dagen som utställningen går. Så om katten kommer skrivas över på dig inom snar framtid skulle jag anmäla i ditt namn. Du kan ju också anmäla i uppfödarens namn och ändra när du fått ordning på alla papper.

Kul att du kommer iväg. Vilken utställning blir det?

När jag anmälde en kattunge som jag skulle köpa (men köpet blev inte av) anmälde jag i mitt namn. Jag rådfrågade andra och de flesta tyckte att man skulle anmäla i namnet på den som kommer stå som ägare den dagen som utställningen går. Så om katten kommer skrivas över på dig inom snar framtid skulle jag anmäla i ditt namn. Du kan ju också anmäla i uppfödarens namn och ändra när du fått ordning på alla papper.
Sandviken! Jag hämtar henne 10/4 och vi skriver väl papper och så då också antar jag. Men då provar jag att anmäla i mitt namn, tack!

Jag kan inte stå emot abstinensen längre. :p Ledighetsansökan lämnas in i morgon och anmälan skickas idag, det blir (HCL)Sixten och (MCO) S*Dusty Coon's Farai i klass 10 och S*Dusty Coon's Harissa i klass 12. Blir första gången med tre kattor och jag är dessutom helt själv från början till slut :nailbiting:

Härligt! Åker med fyra katter blir det nu men tre varje dag (ynglingarna får bara en dag/kisse). Mamma står i kö för att operera axeln så får se om jag oxå åker själv :nailbiting: eller i vilket fall med en mamma med ond axel opererad eller inte. Vi får hjälpas åt eller minst iaf hälsa :bump:

Härligt! Åker med fyra katter blir det nu men tre varje dag (ynglingarna får bara en dag/kisse). Mamma står i kö för att operera axeln så får se om jag oxå åker själv :nailbiting: eller i vilket fall med en mamma med ond axel opererad eller inte. Vi får hjälpas åt eller minst iaf hälsa :bump:
Det slog mig igår hur otroligt knöligt det kommer bli med en till katt. :p Innan har jag liksom tagit en katt i varje hand och checkat in dom först, sen gått en till sväng och tagit med väskan med alla grejer och en stol. Får dra lott vilken stackare som ska få sitta kvar i bilen :cautious:
Sixten borde gå precis innan lunch, så det är väl de andra två som kan krocka... Största problemet är väl att dom "behöver" mig på nåt sätt allihopa, Sixten för att trivas, lillan är det ju första gången för, och Farai hade inte direkt en strålande upplevelse sist så honom funderar jag på att hålla hela tiden och så får domaren döma så gott hen kan.
Jag är jätteblyg btw :D men om jag klurar ut vem som är du så kommer jag och babblar lite(brukar bli mycket... :o)!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka