@Linta: @busigdemon är jättetrevlig så det är ingen fara att prata med henne!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det slog mig igår hur otroligt knöligt det kommer bli med en till katt. Innan har jag liksom tagit en katt i varje hand och checkat in dom först, sen gått en till sväng och tagit med väskan med alla grejer och en stol. Får dra lott vilken stackare som ska få sitta kvar i bilen
Sixten borde gå precis innan lunch, så det är väl de andra två som kan krocka... Största problemet är väl att dom "behöver" mig på nåt sätt allihopa, Sixten för att trivas, lillan är det ju första gången för, och Farai hade inte direkt en strålande upplevelse sist så honom funderar jag på att hålla hela tiden och så får domaren döma så gott hen kan.
Jag är jätteblyg btw men om jag klurar ut vem som är du så kommer jag och babblar lite(brukar bli mycket... )!
Jag har aldrig ställt utomlands men jag började planera för det med min ena ragdoll efter att hon fått sitt första cert mot IC. Jag resonerar nog som Corax, att det är bättre att vänta tills katten är stoppad i Sverige. Då har du både chans till att få cert till både IC och GIC (IP eller GIP i ditt fall). Sen kan man ju ha otur att inte få certet på lördagen och då får man ju bita i det sura att åka till Norge igen för att ta cert till nästa titel.
Jag tänkte inte vara med, utan titta bara@Asko: http://www.sverak.se/SVERAK/Utstallning/index_utstallning.htm . Västerås är väl närmst, men den är full på lördagen.
edit: Du har 2 utställningar i Stockholm i Augusti däremot.
Ja, jag har ju ingen koll på var du bor, men det är ju smidigt att bo hyfsat nära Norge. Det privilegiet har tyvärr inte jag, så det blir lite mer affär om man ska åka dit . Men det är säkert klokt att vänta lite. Nog för att domarna brukar ha överseende med lite mer när man ställer yngre katter, men man vill ju gärna ha de bästa förutsättningarna för ett bra resultatMin sambo jobbar helgen i Juni när jag ville ställe, så det sket sig i alla fall.. Så då blir det att ställa till stopp i Sverige och sedan åka utomlands vilket förmodligen blir i September eller i November. För oss som bor, rätt nära, Norska gränsen så är det inga problem att åka någon gång extra. Har även bekanta i Oslo som jag gärna skulle hälsa på För Egils del vinner han nog på att vänta lite eftersom rasen utvecklas så pass långsamt.
Ja, jag har ju ingen koll på var du bor, men det är ju smidigt att bo hyfsat nära Norge. Det privilegiet har tyvärr inte jag, så det blir lite mer affär om man ska åka dit . Men det är säkert klokt att vänta lite. Nog för att domarna brukar ha överseende med lite mer när man ställer yngre katter, men man vill ju gärna ha de bästa förutsättningarna för ett bra resultat
Aha . Ja, jag tycker nog ändå det är långt dit, även fast det kanske bara blir en timme mer dåDet blir bara 10 mil längre för dig till Oslo.
Aha . Ja, jag tycker nog ändå det är långt dit, även fast det kanske bara blir en timme mer då
Det var typ en sån jag ville ha! Men hittade ingen just när det begav sig så det blev en plattformsvagn från Jula istället, har dock bara provat den en gång, på en grusplan och utan spännband så vi är inte riktigt kompisar än Jag är blond, har antagligen hästsvans, jeans och skjorta, och en silverring i septum! Kommer antingen fladdra omkring halvt hysteriskt eller sova i stolen vid katterna@athena_arabians så gullig du är
@Linta tips är att köpa en sånhär eller likanden http://www.clasohlson.com/se/Bagage--och-transportvagn/34-8880, då kan man lasta en del o bara springa en gång
Sist lastade vi två stooora burar med katter, stol, borstbräda, liggpuff (till kissen) o en väska på den o i andr ahanden en sportbag m hjul m massa annat skit
Jag är oxå lite halvblyg men när jag väl kommit förbi det är det ofta lugnt Kännetecken på mig, 180 lång o halvsmal, lite mer än axellångt brunt hår med lite vågor/lockar o sen så tycker jag det är hysteriskt roligt så antingen fullt upp med att le eller helt allvarlig min när jag funderar på när det är vår tur
Skulle du få lämna lotteriet så kan du nog lyssna efter oss. Lumi tyckte det var en utmärkt idé att börja löpa för första gången precis den här veckan . Jag hoppas på att hon tar det lite lugnt imorgon i alla fall, och att det inte är alltför kallt i lokalenFör er som vill titta på mitt djur i helgen så ska ni leta efter en brun oriental i en bur med vitt skynke.
Själv kommer jag nog spendera mest tid i lotteriet (kom gärna och säg hej!)
Ska absolut spana efter er! Jag har fler uppgifter att ägna mig åt under helgen så jag kommer nog vara lite här och därSkulle du få lämna lotteriet så kan du nog lyssna efter oss. Lumi tyckte det var en utmärkt idé att börja löpa för första gången precis den här veckan . Jag hoppas på att hon tar det lite lugnt imorgon i alla fall, och att det inte är alltför kallt i lokalen
S*Matreiyas EzhnoVad heter din chokladbit @cili?
Jag brukar ha en fotoram med lite info om katten samt en bild. Hade inte hunnit fixa något till Lumi men jag får snickra ihop något snabbt och försöka få med mig ramen så jag kan sätta in den . Tycker också det är lite kul att få lite mer info.S*Matreiyas Ezhno
Tänkte ge honom en laminerad skylt med namn, födelsedatum, ras och stam. Det är något jag själv saknat när jag kollat på utställningar och hittat fina katter vars ägare inte funnits i närheten
Det ovan är nu ändrat, där ser ni mig inte alls. Blont långt hår (uppsatt i tofs) i lotteriet, det är jag!För de som är med på lördagen (ev även söndagen) kan ni heja redan vid vaccinationskontrollen. Så om ni ser en blond, ung tjej som ägnar sig åt sånt lär det vara jag.