Svartsmoke är ju egentligen inget annat än en solid svartsilver, så har katten mönster blir benämningen helt enkelt svartsilvertabby/spotted/tigre. Din tjej ser dock ut att vara solid med spökmarkeringar och inte mönstrad. Vitfläckar är jag dock dålig på, men har hon på baktassarna antar jag att hon borde reggas "med vitt".Det är denhär lilla jag tänkte ta med, tror väl inte vi har chans till nån bra bedömning/placering eller så (liten och kanske för udda format ansikte, liten mun?) är glad om vi tar oss igenom veterinärbesiktningen ;-). har ju min stora hona som kanske bedömningsmässigt är "finare" i kropp och så som jag förr ville ställa ut men gav upp då hon visade sig ogilla främlingar, då gav jag upp de tankarna, senaste tiden har hon dock gått från kygg till supersocial så får kanske tänka om igen sen, haha.
men är somsagt osäker på färgen på min lilla, när hon kom sa kattfärgkunniga att hon var svartsmoke vilket jag tror, men börjar bli rädd och osäker då hon senaste tiden blivit ännu ljusare och börjat få lite mönster i ansiktet, svartsmoke får inte ha mönster väl? var går gränsen?
har förstått att det i utställning är väldigt viktigt med rätt färg på pappret, gäller det även huskatt eller mer för raskatt som väl tävlar just i sin färg också? och skulle det stått med "med vitt" (vit fläck på hakan o lite på båda baktassarna)
sorry för dåliga bilder och fotobomb.
nu är ju papprena precis inskickade (både för registrering i sverak + huskattbevis, men ska det ändras kanske det går ändra innan de hunnit skriva?) tog henne ändå till stora djursjukhuset i tron om att de skulle kunna just färger bättre, men veterinärassistenten skrev först (utan att sett katten utanför buren) "gråtigrerad" och så vitt jag vet finns väl inte den färgen. men ändrades till svartsmoke efter att jag påpekat lite fint, men jag är absolut ingen färgexpert...
(hennes pappa är silverfärgad chinchillaperser)
Senast ändrad: