Utställning i Piteå

Sv: Utställning i Piteå

När ställs dvärgschnauzrarna och papillons? lö eller sö? Eller båda?
Ska dit runt 11snåret på sö för att kolla in en kompis fieldspaniel.
Men finns det dvärgar så måste man ju kolla.


Rie
ägare till en dvärg ph som i ungdomen haft en pappsare.
 
Sv: Utställning i Piteå

Dom ställs nog båda tror jag. Tror att dom ställdes idag på internationella men sen har pinscher och schnauzerklubben utställning imorgon.

Sen kan jag säga att det var en VARM dag. Nu är det 33 grader i skuggan så jag vill inte ens tänka på hur varmt det var där mitt på dagen.

Det har gått bättre för oss. Fick en 1:a men blev bara 4:a i öppna klassen. Min hund var så trött och påverkad av värmen att hon la sig i ringen. Kan säga att det har aldrig hänt.
Men annars skötte hon sig bra. Fast hennes öron var inte så bra i värmen så dommaren skrattade och sa "har du tänkt flyga iväg idag :rofl: " där hon stod med två flygplansöron som ville allt annat än att stå upp. :rofl:
Men hon skötte sig kanon. Dommaren fick klämma och känna på henne hur mycket som helst och hon försökte inte ens backa in och söka trygghet hos mig utan stod jättebra på bordet och lät sig klämmas och kännas på.

Så jag är ändå nöjd med dagen. :)
 
Sv: Utställning i Piteå

hittar ingen info om tider eller nått gällande sspk imorn, såg du nått anslag där borta? sugen att kika på lydnaden också.... hoppas det blir svalare... annars vägrar nog sambon ;)
 
Sv: Utställning i Piteå

Jag ska ställa imorgon eller idag rättare sagt. Har varit på vännäsdagarna nu och sitter och väntar på att få börja åka iväg upp till Råneå!
 
Sv: Utställning i Piteå

Då var denna dagen avklarad. Tova fyllde ju två år igår så det var debut i öppen klass. Vi fick en etta och hamnade tillslut på fjärde plats av öppenklass tikarna. Inte först och inte sist med andra ord. Superglad över ettan, då vi trodde att det skulle gå betydligt sämre. Fin kritik fick hon bla. Utmärkt typ, Bra päls, Rör sig bra, fin i kroppen osv. :bump:

Så nu blir det iaf två till utställningar i sommar, två st som rasklubben ordnar en i Piteå och en i Bureå. :D
 
Sv: Utställning i Piteå

For aldrig dit själv men funderade, åkte ut och simmade med min nya puppy istället:D Känner däremot en som skulle till piteå, fast med lapphund:D Blev kankse lite varmt för den:crazy: ;)

Men hur gick det där borta då?:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 669
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 700
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 943
Senast: Enya
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 283
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp