Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser precis likadant ut på distanstävlingarna.
Men varför ska man då förutsätta att alla har ouppfostrade hästar?
Nej, det gör det inte alls..
Jag har du alkdrig livet tävlat distans inomhus. Oavsett väder!
Ledsen men dina uttalande hjälper kanppast de som vill lyfta fram distansen.
Vad är det för märkligt med det? Distans har väl knappast någon direkt publik, dom rör sig över mkt större ytor och är väl sällan så koncentrerade på en så liten yta som dom är i hoppningen. Hoppningen kan ju lätt ha 400 starter per dag på en stor tävling och i Distansen kan det väl max vara 10-20% (?)
Med risk att verka tjatig:
Kandaret som det ser ut vet jag.
Jag har ridit på både kandar och stångbett.
Finlir är nyckelordet alltså... Men är det så att man ska tävla på lika villkor, varför man inte FÅR rida på tränsbett?
För jag kan förstå om man inte får tävla kandar när andra rider tränsbett, men tvärtom? Dressyr handlar om funlir och små hjälper i mina ögon, inte finlir på skarpa hjälpmedel.
Någon nämnde att anledningen till att dressyrhästar på elitnivå är pga deras tävlingsnerver eller något liknande. Om man drar paralellen till elittravhästar då? Oftast är dom sjukt miljötränade och bryr sig inte om traktorer som viner kring öronen. Är dom inte riktiga tävlingsmaskiner?
Jag vidhåller att i många fall är så att många ridmänniskor kan inte hantera sina hästar, bara rida dem inom kontrollerade ramar.
Ridsportförbundet borde hålla samma policy.