Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden
Den fantastiska Norrlandseliten... motsvarar typ bottenskrapet i Skåne.... Vart vill du komma? Att alla utom du kan hantera hästar? Vad du är duuuuuktig.....
Vi lever i en strikt värld där TR styr vilka bett man får tävla på. Det finns massvis med folk som hellre hade valt tränsbett men nu får man inte det, är det så otroligt svårt att fatta
Stör det dig så ring upp ansvarige på förbundet. Det är liksom lönlöst att hålla på och mala om det i inlägg upp och inlägg ner i denna tråden.
:
Nu måste jag få kritisera moderatorn här.
Ingela H!
För det första så var det inte jag som skapade denna tråd. Det var DU, moderatorn Ingela H,
utan mitt samtycke som gjorde en helt ny tråd, om min frågeställning.
Denna fråga har jag lyft i en annan tråd, så med andra ord
så är det inte JAG som skapat tråden.
Men i och med att jag verkligen anser mig ha en bra frågeställning (och tydligen du med Ingela H som valde att skapa en egen tråd på eget initiativ) så måste jag få
en chans att få svar på frågan och ventilera, bolla frågor och funderingar.
Och det anser jag mig INTE ha fått, du Ingela H vill hela tiden sätta punkt och snäppa av mig med "nu får du ta och ge dig".
Nej...för vet du en sak - du har inte förstått min frågeställning, så jag har alltså inte fått komma till kärnan!
Jag har inte varit elak i tråden, något som DU Ingela H tillåter ex användaren jag citerat, som dessutom varit det på flera ställen. Hur tänker du nu?
Det är otroligt oproffsigt av dig, det måste jag säga. Snacka om att du är färgad och jag undrar på allvar om det inte är DU som sitter och skriver med dubbla använbdare på flera ställen!
Du skriver sedan till mig att akta mig för att uttala mig nedlåtande om andra "grupper" då jag skrev att jag kände många ELIT ryttare som inte kan hantera sina hästar. Jag ska akta mig om jag inte vill få skit själv.
Vad är det du gör själv då?
DESSUTOM vet du att jag föder upp arabiska fullblod och TVÅ gånger har du uttalat dig negativt att sitta på en arab. Hur tänker du???
DESSUTOM tillåter du att andra användare fullkomligt KASTA skit på andra "grupper" - utan att rycka in eller säga till, bland annat den citerade användaren. Helt otroligt oseriöst.
Ska du stänga av mig nu? GO AHEAD!
Jag ska kopiera detta och skicka till Gunnar få se vad han anser.
För att återgå till ämnet, jag vill säga TACK till LIA och Kimmis_87 som förstått min frågeställning.
Helt sonika: bara för att ett reglemente har haft samma regel i X antal år, betyder det inte att det är så det ska vara eller att det är rätt.
Jag anser fortfarande att den skickligaste ryttaren är den som kan tävla i svåra klasser med minimal utrustning - oavsett ras, oavsett vad militären eller TR säger!
Snacka om inrutat tänk: det har alltis varit så...det SKA vara så...och jag gör så för att alla andra gör det och det kan man inte ändra på.
SUCK!!!
Och skäms på dig Ingela H, maktmissbruk är vad du utövar!