CillaW
Trådstartare
Sv: skolförvirring
Där har vi i alla fall en som har fattat vad jag menar
Haha, jag tycker också lite synd om "oss"! Som inte får ha våra diskussioner om de egna sanningarna inom filosofin utan att det ifrågasätts (det är bra att bli ifrågasatt, men trevligt med lite lugn och ro ibland! )
Exempel:
Går man in på dressyr och ställer en frågeställning som utgår ifrån att man vill ha ett jämnt påskjut bakifrån och rida hästen till en uppfångande hand - då är det inte många som ifrågasätter det utgångsläget.
Om en AR-ryttare utgår från "sin läras sanning" i en frågeställning, att inte vilja ha stöd i munnen och ffa yttertygeln och träna bärigheten i ett bakben i taget, då måste man först, ofta förgäves, försöka motivera varför i hela fridens namn man inte vill ge stöd i yttertygeln innan man kommer till det relevanta!
När man börjat vänja sig vid det så är det lite av charmen, att diskussionerna alltid spårar ur och alltid någon som hittar något att hugga på för att föra diskussionen vidare!
Till skillnad från dressyr där det lätt blir 10 hyfsat lika svar och sen tar diskussionen slut, och där man sällan behöver motivera sitt svar mer än; "det här funkade för mig".
Man kanske skulle dela upp det till ren AR och avancerat dressyrsvammel?
Där har vi i alla fall en som har fattat vad jag menar