@Inte_Ung Pluggandet känner jag mig klar med och inte ett dugg sugen på att läsa något nytt.
Jag trivs och passar enligt vad jag får höra som handen i handsken i min bransch så jag känner mig inte riktigt beredd att ge upp den ännu. Däremot är det väl möjligt att jag till slut kommer fram till en annan tjänst inom samma bransch som passar mig bättre.
Jag tror egentligen att jag snarare blev utnött av mitt förra jobb. Jag hade inte ens arbetat på nuvarande ett halvår när jag kraschade och även om vissa saker på det nya arbetet byggde på och framförallt datasystembytet och det nya arbetssätt som detta innebar som gjordes precis när jag började känna mig säker på rutinerna blev en utlösande faktor.
@fejko Jag tycker jag trivs på jobbet!
Ja, ibland blir jag stressad på jobbet, speciellt när saker blivit felplanerade och måste planeras om, men den stressen tycker jag handlar mycket om hur jag lägger prestige i uppgiften. En bättre hantering skulle vara acceptans i det fallet. "Jaha, då får jag planera om det där". Men tidigare och i omgångar under min rehabilitering har jag haft panik över att åka till och fått kämpa mot paniken medan jag är på jobbet.
Jag tycker jag har fått den hjälp att komma tillbaka som är möjlig att ge. Jag har haft anpassade arbetsuppgifter en tid, fasat tillbaka mot ordinarie medan jag alltid haft en av mina kollegor på plats som stöd (vi är ju tre som turas om att jobba fm, em, och helg på ett skift så någon finns där). Just nu har jag också en klargjord arbetsuppgift att planera och fokusera på varje dag jag jobbar (halvdagar).
I och med att arbetsrutinerna utvecklats och till viss del fortfarande utvecklas med det nya datasystemet så tycker jag att en rad förbättringar faktiskt har skett och planeringen har till viss del underlättats (sen är det vissa faktorer vi inte kan påverka som förblir desamma).
Har precis bytt chef men även den nya som jag känner som kollega på annan position inom företaget sedan tidigare verkar hittills bra även som chef. Så ja, jag har förtroende för honom.
Har inga problem att komma överens med mina arbetskamrater.
Nu fick jag en tanke som sade mig att vad har jag egentligen att klaga på? Men trots att det när man ser det ur viss vinkel låter bra så är det okej att jag känner som jag beskrivit tidigare. Jag känner det jag känner och det är min kropps sätt att tala om när jag ska ta det varligt. Eller vad tror ni?