Usch vad hemskt!

Sv: Usch vad hemskt!

sedan fins det juh olika slags munkorgar så man får väl prova sig fram till vilken hunden trivsbäst med (eller avskyr misnt om man så vill). Det fins juh ingenting som säjer att alla hundar måste ha en stor svart lädermunkorg?

Absolut,var i en zoobutik senast för ett par timmar sedan, det fanns hur många olika varianter på munkorgar som helst, och en hel del som såg ganska "snälla" ut.

Dessutom åker man ju kanske inte tåg eller dyl hur länge och ofta som helst.

Är inte detta forumet fullt av folk vars hundar blivit såååå deprimerade över att ha tratt efter operation? :cool: eller är det min inbillning. Eller förlåt... det är väl självklart helt olika saker... *suck* Det förstår vi väl allihop att en munkorg är naturlig och en tratt är onaturlig... :angel:

Inga av mina hundar har varit deprimerade av att ha tratt. Däremot var det ett jäkla bök att få den att sitta kvar på dobermannen.
En tratt stör ofta hunden mer än en munkorg eftersom hunden inte ser vad som händer runt den med en tratt.

Absolut,och dessutom hindrar ju tratten hunden att klia tex i sår och dyl som troligtvis kliar en hel del och ger obehag. Det vet man ju bara själv hur frustrerad man blir när man inte når att klia sig på ryggen :laugh:

En munkorg sitter ju liksom bara där.

Och det går ju underbart bra för hunden att klia sig med tänderna när den har munkorg på... :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Inga av mina hundar har varit deprimerade av att ha tratt. Däremot var det ett jäkla bök att få den att sitta kvar på dobermannen.
En tratt stör ofta hunden mer än en munkorg eftersom hunden inte ser vad som händer runt den med en tratt.

Jag sa inte att det var din hund, jag sa att det brukade vara fullt av människor som anser det. Men att alla hundar borde ha munkorg det verkar inte någon mer än jag ha något emot...

Parentes: Min hund har inga problem med att ha tratt.

Jag sa inte att det var din hund, jag sa att det brukade vara fullt av människor som anser det. Men att alla hundar borde ha munkorg det verkar inte någon mer än jag ha något emot...

Parentes: Min hund har inga problem med att ha tratt.

Det är ju inte meningen att de ska ha den på jämt, utan bara vid transport på kollektivtrafiken/tåg.

Det verkar ju rimligare att sätta en regel som gäller för alla, för hur många av de som inte har koll på sina hundar vet om att de inte har koll? Hellre det än att det blir totalförbud.

Och det går ju underbart bra för hunden att klia sig med tänderna när den har munkorg på... :angel:

Ja det kan de lära sig,dessutom brukar sår,exem eller vad nu anledningen kan vara när man kör med tratt klia bra mycket mer än i vanliga fall. Annars borde ju hunden jämt ha tratt :grin:
Dvs att det inte är någon fara med munkorg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 172
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 691
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka