Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan detta inte införas trots att vi fortsätter tillåta Amstaff och PB?
Äsch jag tror inte ett smack på ett förbud, vem ska hålla koll på om skitaveln ( som är det stora problemet ) upphör bara för att vi får till ett förbud mot renrasiga och registrerade Amstaff ?
Jag kan inte finna att det står i rasstandarden för PB.s att dom ska vara aggressiva mot andra hundar, däremot upplyser den svenska sidan om att apbt inte alltid kommer överens med andra hundar och att man ska ha det i åtanke när man skaffar sig en apbt.
Stor skillnad enligt mig.
Ja. Hade det inte varit så mkt oansvariga och oseriösa hundägare som har dessa hundar så hade ju inte detta "kamphunds" problem funnits.Nja Pb.n är ganska ovanlig i sverige, det vi har problem med är däremot alla kampblandisar som florerar bland skumrasket.
Sen när man köper vissa raser så skulle det kräva att folk hade ett körkort o visa precis som med bil att man gått en behörighets kurs eller dylikt. Har man inte det omhändertas hunden o dryga böter skrivs ut.
Detta skulle göra att äga en hund blir lite besvärligare men för en seriös människa tycker det är värt det men små tomtar tycker det blir besvärligt o jobbigt o skippar det hellre för det är inte värt allt jobb för o ha en penisförlängare i kopplet då.