Usch vad hemskt!

Sv: Usch vad hemskt!

Nämen usch:cry:
Jag åker tåg jätteofta med min hund och har aldrig ens varit med om ett litet slagsmål.
Stackars tanten, påväg till en begravning dessutom. Vilken fruktansvärd dag för henne.

Jättetrist och hemskt givetvis, men inte f*n får mina hundar hälsa på främmande hundar under sätet på ett tåg :eek: :cool:

Oh fy...

Men ändå kan jag inte låta bli att undra - varför i hela världen låta hundarna nosa på varandra?

Verkligen hemskt för båda parter, man mår aldrig bra om det är ens egen hund som gjort något så hemskt!

Än värre för tanten, hon skulle ju t.o.m på begravning!

Kan bara hålla med er andra, inte tusan får de hälsa hur som helst heller!

Det jag reagerar på är att det står att hundar av kamphundsras borde få bära munkorg när de är ute och åker. borde de då inte gälla alla hundar och inte bara "kamphundar" isåfall? Ingen vet vad som hände under sätet kan lika gärna varit den lilla terrien som moppsade upp sig...

nemen :cry:

samtidigt min hund får altid hälda på medresenärer med hundar om man åker i en sån liten va är de 8 personers(!?) kupe man kommerj uh inte ifrån varandra....

Fruktansvärt. 13 år var hunden. :cry: Och en skotte var det också, det får mig att bli extra ledsen eftersom det skulle kunna vara mina föräldrars uppfödning.

Visst är det lätt att vara efterklok, men jag kan ärligt säga att jag aldrig låter mina hundar nosa på främmande. Av många anledningar. Ofta tror folk tyvärr alldeles för gott om främmande människor och deras hundar.

Det jag reagerar på är att det står att hundar av kamphundsras borde få bära munkorg när de är ute och åker. borde de då inte gälla alla hundar och inte bara "kamphundar" isåfall? Ingen vet vad som hände under sätet kan lika gärna varit den lilla terrien som moppsade upp sig...

Ja så kan man ju oxå se det :crazy:

Du hävdar väl inta att terriern fick skylla sig själv.

En mentalt frisk hund nafsar till i det läget, den hugger inte ihäj.
As simple as that!

Ja så kan man ju oxå se det :crazy:

Du hävdar väl inta att terriern fick skylla sig själv.

En mentalt frisk hund nafsar till i det läget, den hugger inte ihäj.
As simple as that!

Absolut inte! Ingen hund får skylla sig själv. Det jag menade var att vi har ingen aning om vad de hundarna "sa" till varandra genom kroppsspråk osv. det är självklart otroligt hemskt att detta har hänt och det ska INTE hända! MEN det kunde ha varit vilka hundar som helst som rök samman och då tycker jag det är ett tråkigt uttalande att alla "kamphundar" borde ha munkorgar på sig när det är bland folk. jag är ingen expert på "kampraserna" men slagsmål kan hända mellan vilka raser som helst under en sådan situation! En trång tågkupe, två främmande hundar och två ouppmärksamma ägare...under sådana omständigheter hade iaf jag haft jätte koll på min hund.

Ja vad ska man säga!!

Man blir ju fan inte förvånad längre.

Som jag sagt att de borde ta bort PB och Amstaff och mixar med dom raserna i, hundvärlden skulle bli fan så mycket lugnare....

Som jag sagt att de borde ta bort PB och Amstaff och mixar med dom raserna i, hundvärlden skulle bli fan så mycket lugnare....

Du tror inte skumrasket i världen går vidare till andra raser då, som med felaktig avel och uppfostran också blir farliga?

Jasså, hur då menar du?

Strängare straff när hunden biter djur eller människor Sen att Polisen får en annan befogenhet och omhänderta hundar.

Som i detta fall han får åka vidare o sitta på Toa, polisen skulle kommit dit hämtat hunden på en gång.
Som Polisen sa det är en gråskala när hundar biter ihjäl andra hundar.

Sen när man köper vissa raser så skulle det kräva att folk hade ett körkort o visa precis som med bil att man gått en behörighets kurs eller dylikt. Har man inte det omhändertas hunden o dryga böter skrivs ut.

Detta skulle göra att äga en hund blir lite besvärligare men för en seriös människa tycker det är värt det men små tomtar tycker det blir besvärligt o jobbigt o skippar det hellre för det är inte värt allt jobb för o ha en penisförlängare i kopplet då.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 172
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 691
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka