U's tecknartråd 2

Ingen bra bild, men detta är vad jag håller på med just nu.
s417hf.jpg

Hur lång tid tar det att göra
Hur lång tid tar det att göra en bild? :)

Ungefär en vecka om jag ritar någorlunda aktivt varje dag. :)
Det beror lite på motivet, men med någorlunda aktivt ritande varje dag så brukar jag ha att göra ungefär en vecka. Det finns en anledning till att jag håller mig till A4 kan jag ju säga, skulle jag rita i större format skulle väl inget någonsin bli klart...
Hur lång tid tar det att göra en bild? :)

Höll på att skriva kl, men kom på att det väl inte behövs längre?

Hur som helst, ni är så himla duktiga allihopa, jag är SÅ imponerad! Blir alltid lika rit-motiverad av att se er konst! Måste gräva fram mina små blyertsvänner igen....

@RostKaptenen Du är på mycket god väg! För att bara måla av ett fotografi sådär utan större träning tycker jag du är jätteduktig! Bara att få det att se så symmetriskt ut när man är "nybörjare" är fasen grymt bra! Jag är kungen av osymmetri :angel: (trots att jag i perioder har målat mycket)

@EmmaBovary Skulle jättegärna se den sista bilden i bättre kvalité, gillar verkligen "stämningen" i den, lite mörkare och tuffare. Duktig du är!

Höll på att skriva kl, men kom på att det väl inte behövs längre?

Hur som helst, ni är så himla duktiga allihopa, jag är SÅ imponerad! Blir alltid lika rit-motiverad av att se er konst! Måste gräva fram mina små blyertsvänner igen....

@RostKaptenen Du är på mycket god väg! För att bara måla av ett fotografi sådär utan större träning tycker jag du är jätteduktig! Bara att få det att se så symmetriskt ut när man är "nybörjare" är fasen grymt bra! Jag är kungen av osymmetri :angel: (trots att jag i perioder har målat mycket)

@EmmaBovary Skulle jättegärna se den sista bilden i bättre kvalité, gillar verkligen "stämningen" i den, lite mörkare och tuffare. Duktig du är!

Tack! :) Har inte ritat sen dess... Typiskt, man får ett ryck och sedan händer inget mer, blir inte mycket träning då:angel:

Jag blev inspirerad av denna tråden och bestämde mig för att testa akryl för första gången. Köpte ett paket med billig, svindålig färg för ett tag sen och ja, blev ganska besviken på färgerna så sket i allt vad teknik heter och gick lite bananas. När hästen var "klar" så tröttnade jag på resten så bakgrunden är bara utfyllnad typ, ehehehhe....

image_141_540c4740e087c33c3e5f3919.jpg

Så försökte dränka mina sorger över detta misslyckande med mina saknade blyertskompisar istället men orkade som vanligt inte göra klart, så här är två väldigt ofärdiga ögon...

image_131_540c473b2a6b223c8cc448da.jpg

Återkommer förhoppningsvis med lite mer färdiga ögon....någon gång...

Jag blev inspirerad av denna tråden och bestämde mig för att testa akryl för första gången. Köpte ett paket med billig, svindålig färg för ett tag sen och ja, blev ganska besviken på färgerna så sket i allt vad teknik heter och gick lite bananas. När hästen var "klar" så tröttnade jag på resten så bakgrunden är bara utfyllnad typ, ehehehhe....

image_141_540c4740e087c33c3e5f3919.jpg

Så försökte dränka mina sorger över detta misslyckande med mina saknade blyertskompisar istället men orkade som vanligt inte göra klart, så här är två väldigt ofärdiga ögon...

image_131_540c473b2a6b223c8cc448da.jpg

Återkommer förhoppningsvis med lite mer färdiga ögon....någon gång...

Väldigt fina ögon! Känns som du lyckats få till den känslan att de sticker ut ur bilden. :-)

Superfint! Hur gör du när du använder vatten? Använder du en löspenna (typ 8B) och blandar med vatten på pappret?

Jag brukar lyckas spilla kaffe, Ramlösa och vin på mina teckningar men de blir inte såhär fina då :(

Jag uttryckte mig dumt, det jag använder vatten på är vattenlöslig blyerts/grafit. Vanlig blyerts har en tendens att överleva vatten lite för bra för att det ska synas någon skillnad. Resten är dock ritat med vanliga blyertspennor, så då går det ju att jobba lite mer med detaljer. :) Mycket vackra ögon du har på G i ovanstående post @SoffiProppi !

Jag uttryckte mig dumt, det jag använder vatten på är vattenlöslig blyerts/grafit. Vanlig blyerts har en tendens att överleva vatten lite för bra för att det ska synas någon skillnad. Resten är dock ritat med vanliga blyertspennor, så då går det ju att jobba lite mer med detaljer. :) Mycket vackra ögon du har på G i ovanstående post @SoffiProppi !
Aha! Då förstår jag bättre :D Väldigt fint blev det iallafall! :)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama