U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Vattnet och himlen tycker jag att du fått till väldigt bra (minus nåt moln kanske som du säger ;)), sanden däremot är å ena sidan väldigt suddig, nästan så man upplever att det blåser småkorn överallt, å andra sidan syns hovavtrycken väldigt väl. Kanske hade det funkat att göra sanden som havet med mer tydliga linjer för "berg och dalar"?

Och en skugga av hästen saknas! :)

*kl*

Oj! Har kollat igenom denna tråd nu, jag säger bara SH*T! Vad duktiga ni är! :o Vissa porträtt ser ju ut som foton!! Finns väldigt många fashinerande bilder, otroligt fina! Ujuj, tänk om man kunde rita hälften så bra som nån av er :)

Slänger in mina två senaste kreationer.

Gillar denna jättemycket i.o.m att det faktiskt står Why so serious i bilden - något som många inte sett. Tyvärr är inte idén min, därför kan jag inte vara riktigt nöjd med den.
32902357.jpg

32902358.jpg

Gillar denna, men har upptäckt så många slarvfel i efterhand att den stör mig.. xD Aldrig får man vara nöjd!

Vattnet och himlen tycker jag att du fått till väldigt bra (minus nåt moln kanske som du säger ;)), sanden däremot är å ena sidan väldigt suddig, nästan så man upplever att det blåser småkorn överallt, å andra sidan syns hovavtrycken väldigt väl. Kanske hade det funkat att göra sanden som havet med mer tydliga linjer för "berg och dalar"?

Och en skugga av hästen saknas! :)

Stort tack för kritiken!
Skuggan gjorde jag förut, men suddade bort och tänkte göra om. Men det glömde jag visst :o
Ja sanden är mitt största problem, testade flera olika tekniker för att försöka få till något men det gick ju inte jättebra direkt. Får prova igen.

Det har varit tyst här från mig, då jag helt enkelt inte haft varken inspiration eller tid att teckna.

Men för två veckor sedan så fick jag ett infall, tecknade oerhört slarvigt i 26 minuter och blev inte särskilt nöjd, men här har ni den iallafall.

Gjorde en inverterad bild och filmade processen
http://www.youtube.com/watch?v=W7Jr_95c42I&context=C43afa6fADvjVQa1PpcFOHEtWYtyl7AWpNRQNyYAvYLfXcI4UE0yE=

Vilka pennor som användes står i filmen :)

Bättre bild än den som är med i klippet
1-2012-02-022_190462842.jpg

TJUGOSEX MINUTER?!!!
*pat pat* det var inte illa pinkat, hade tagit mig 26 dagar att knåpa ihop nått sånt :eek: :love::bow:

Jäkligt snyggt! Tycker den gör sig väldigt fin som bild.
Det där med att man är lite missnöjd över sina egna bilder är nog ganska vanligt, lätt att haka upp sig på små fel och detaljer istället för att se bilden som en helhet, så är det i alla fall för mig. Speciellt efter ett uppehåll kan det känna extra jobbigt. Men som sagt, jag tycker den var grymt fin.

Sockerbit, niphredil, cherie, Ganescha, Eyz, SoffiProppi, GardenAngel:
Gud vad glad jag blir! Vad snälla ni är, tack tack tack! :bow:

Det är ingen som är snäll - du är sjuuuukt duktig. Äras den som äras bör ;)

Jättefina bilder! Du har inte bara talang, utan tycks också vara väldigt kreativ.
Jag gillar speciellt hajarna i skogen, och skulle lätt betala för att hänga upp någonting sådant på väggen. Så bra jobbat :laugh:

Vad roligt med aktivitet i tråden! :) Jag ska nog sätta mig ner med penslar och lite papper och försöka komma igång igen,
tycker det är så svårt att börja efter att man inte tecknat eller målat på länge. Har ni några tips? :)

KL

Ni är ju helt fantastiskt duktiga här i tråden, jättekul att få se era verk, allihopa!

Jag är inte alls på den nivån, men har ritat lite på sistone bara för att det är kul o tänkte jag kunde lägga in lite. Några bilder märks det kanske att de är inspererade av The Walking Dead <3 haha.

twd001.jpg

karlstad075.jpg

karlstad077.jpg

karlstad079.jpg

//r

Jag har ingen kunskap i ämnet men spontant: innovation!
Dina målningar kan förvisso vara vackra men för mig är de framförallt intressanta :)

Tack så himla mycket! Visst försöker jag göra det så vackert jag kan, men det jag själv tycker är viktigast inom konsten är att det ska vara just intressant att uppleva, inte bara för att det är estetiskt tilltalande. Budskapet/det intressanta i ett verk är just det jag känner att jag aldrig lyckas med så den kommentaren värmde!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama