U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Sorry Lina för sent svar! River Phoenix! :D

Jag tycker du är SKITDUKTIG!! Och det är ju läskigt hur fort du avancerar! Keep the flow going! :banana:

32866842.jpg

Några påbörjade;

Klickbara!

Josefiine, vad använder du dig av för material? :)

Okej nu får jag ta och joina denna tråden på riktigt väl, fick nyligen ännu ett ryck och började rita nämligen :D

Här är två av fem resultat, men allt är i övningssyfte (dvs konstruktiv kritik uppskattas!)

(sorry för mobilkvalla)

Tycker det ser riktigt, riktigt bra ut! Har nog ingen kritik att ge faktiskt - fortsätt med det du gör bara!:banana:
Håret och munnen på nedre teckningen är väldigt snyggt gjort!

Material som du ritar med tänkte jag :)

Tack båda, vad glad jag blir! :laugh: Har börjat att försöka öva mer ordentligt, så kul att se framstegen när man bläddrar igenom sitt block :bump:

Slänger in ett foto + text jag laddade upp på ett annat forum :)

Jag_far_en_del_fragor_med_jamna_mellanrum_om_vad_for_material_jag_anvander_sa_har_far_ni_en_snabb.jpg

1. Akrylfärg, Reeves
2. Oljefärg, Daler-Rowney
3. Blyertspennor (2H-9B), CretaColor
4. Artino Graphite (blandat set med "blyertsakvarell", grafitkritor, torrpastell), CretaColor
5. Blyertspennor (Medium 4H-6B), Derwent
6. Stompfar i olika storlekar, stiftpenna & knådgummi
7. Torrpastell (kritor i bruna toner), CretaColor
8. Akvarellpennor, Derwent
9. Torrpastell (pennor), Faber-Castell
10. Färgpennor, Bruynzeel

Kan tillägga att mitt papper köper jag oftast på Clas Ohlson!

Oh vilket bra och utförligt svar, tack! :laugh: Använder du dig av allt till varje(förutom färgerna till blyertsteckningarna) eller du varierar det? Jag använder mig för tillfället av blyertspennor(2H-8B), stompf, knådgummi, en massa små tillklippta suddgummibitar och toapapper :D

Haha, nej gud nej! :D
Stompfar, tops, knådgummi (enda suddet jag använder) har jag i princip alltid till blyertsteckningarna. Sen 3-4 blyertspennor! Till den senaste blyertsteckningen här ovan använde jag en stiftpenna (2B gissar jag att den är) och 2H & H för att ta ett snabbt exempel :laugh:

Tänkte det haha :D
Har du topsen till skuggningen? Fåe jag ta o prova isf, låter fiffigt :D Oj det hade jag aldrig gissat, att du ändå fick det så mörkt menar jag. Snyggt jobbat!

Precis! Jag har smala stompfar till allt smått & pillrigt, men annars kör jag med tops. Skitbra (och billigt!) :D

Taaack :love: Finns det något bättre än att få beröm från en förebild? :bow:

Har typ inte ritat något sen jag kom tillbaka till England, mn fick nya ark av min "värdmormor" idag :love: Dom är helt fantastiska att tecka på. Så nu är jag jättepeppad!

Ja, det mesta iallafall! Finpolerade lite imorse också efter att ha vaknat upp med "nya" ögon :D

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama