U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Åh vad fina bilder/målningar det finns här! :laugh:
I love them! :D

puttar upp tråden med en bild jag gjorde för ett par dagar sedan. :P Ser ganska mörk ut, men det vara bara för att jag lyssnade på sån musik. :p

Jag använder akvarell, dvs. Jag målar med pensel, vatten och lite färg.

Men tack! Jag älskar klara, starka färger.

Jag målade på bilden en lite häst. Blev nöjd men jag tycker att det fortfarande är svårt att få till skuggning och rundningskänsla på hästar!
1z3no9h.jpg

kl

Nu blir jag snart galen, vet inte hur jag ska sätta ögonen på den här. Huvudet ser man nästan rakt framifrån så häststackarn ser ju skelögd ut. Hjälp tack! :confused:
29650000.jpg

KL
hoppar in här, hittar ingen tecknartråd på ÄU.

29607015.jpg

Syster yster:)

29607018.jpg

En kompis i fjällen förra sommaren

Jag är ganska dålig på att göra färdigt saker..

du är så himla duktig! älskar dina hästar!:love: jag orkar typ inte ens försöka rita efter att ha sett dina teckningar..;)

eftersom hästar har ögonen på var sida av huvet, så ska det ena sitta ända ut i kanten, och det andra på motsvarande ställe på andra sidan av huvudet. (och så kommer ögonen vara sedda "från sidan" om du förstår vad jag menar, titta på bilden nedanför)

här är en bild jag gjort i paint. gjorde det så pass simpelt att jag bara fyllde i ett foto av min kompis- kräver 0 kreativitet och talang, jag vet. men det var något att pyssla med iaf (det ser snett ut pga. hur ljuset faller)
tecknadclara.jpg

här kommer jag med mina enkla verk..;)

Det blir helt konstigt när jag ska föra över bilder till datorn, så fick bara över 1 av de 2 jag tänkt visa:grin:

Praoade i en måleributik förra veckan, o de hade ashärliga pennor som jag satt o lekte med när det inte fanns nåt annat att göra!:p

Tack till er som tyckte den förra var fin :D

har gjort ett försök att färglägga i Paintnet (skissen ritade jag på papper), och jag blev riktigt nöjd :) Dock måste jag slipa lite på grad av suddighet, skuggor, och framförallt manen. den blev jag inte helt nöjd med. Hovarna blev också lite konstiga, men jag orkade inte fixa det. sen bakgrunden... det kändes för tomt med enfärgat, fast det här blev inte helt lyckat heller...
Men allt som allt- bra för första gången tycker jag själv :D:D
hst1frdig.jpg

Majab; Tycker om det blåa! härligt med färg.

I went old school! idag :rofl:

Haha, jag blev nostalgisk när jag tittade på mina äldre bilder och kluddade lite i min "gamla stil" :p
Ja förr i tiden gick det åt en bläckpenna per teckning och om inte hela A4 pappret var kluttrat på så var det inte bra.

Utrustad med en blyertspenna och en spritpenna högg jag tag i första bästa papper. Tyvärr hade jag inget sudd, vilket syns ;)

Lost_in_the_Flood_by_Tarjeis.jpg

Bruuuuuce :love:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama