U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Tack :bump:
Jag använde vanliga färgpennor och blyerts :) Och så smög jag runt på dafont.com för att få lite insperation :D:D

Guuud så fiin!:eek: har du ritat dem på "fri hand" eller har du ritat av någon bild eller så? sjukt snyggt med skuggningen o allt! en grej jag tänkte på, om man ska vara perfektionistisk, liite liten rumpa, kan jag tycka,. fast den ska kanske va så? apatjusig iaf!:D

Tack! :D
Jag hade en bild brevid som jag ritade av. Hästen på den bilden hade ganska liten rumpa och var kanske inte så jättesnygg i kroppsformen, så det kan ha påverkat när jag tecknad av den, men jag tror också att vinkeln när jag fotat papperet ha påverkat lite, så det och t.ex. hals och huvud får en liten annan form.=)
Men jättekul att höra att du tyckte om den!^^

Aha ok, blev jättesnyggt :D
Jag måste ta och rita nått mer snart, det är så kul... :p

En till från mig! :D
Haha ni får säga till om ni tröttnar på mina amatörbilder :p
Är inte riktigt klar med den här, har någon nått tips? Försökte att få den att se ut som en my little pony men vet inte om det funkade:angel:
ritarkopiera.jpg

Du skulle gjort ett sånt där märke på rumpan! :idea: Jätte söt ponny :D:D

Yay! Nu har jag jobbat på en bild i ca. 4 timmar :eek: Hade jag vetat att det skulle ta SÅ lång tid hade jag aldrig börjat... :smirk:

Samson_in_digitalart_by_Sandrocken.jpg

Ah juste!!! :idea: Hur kunde jag glömma det? :p

Jättefin bild btw :love::)

ALLA ÄR JU SÅ ÄCKLIGT DUKTIGA! Önskar jag satt på lika mycket skills som ni! :bow:

Söt bild! Gillar utrycket ponnyn har! Använd gärna smetaverktyget på denna! :D Tycker även som Sandrocken att den ska ha ett märke på rumpan ;)

Sandrocken: Urtjusig! :love: Halsen ser dock jämnsmal hela vägen, den är ju smalare vid nacken och bredare mer mot bogen. (Ta bort kladdet vid framhoven också :D)
Bra jobbat våda två! :)

aha, jag förstår.:) den såg verkligen "verklig ut" om du förstår vad jag menar!:laugh: är du självlärd?

Mereng: Tackar :D
Är medveten om att halsen ser väldigt mupp ut, men jag fick den aldrig att se bättre ut än så här (äger ingen ritplatta) :p:crazy:

Hamlet: Jag vill ha en till ponny!! :banana:

Alltså ... WOAH!:bow::bow::bow: o:
Något smartare lyckas jag inte få fram ... :bow:

Ironwill: Omg ... Man kan inte göra så där :bow::bow:

Hamlet: YAY! :banana:

Här är den! Lite slarvigt gjort, men blev rätt så nöjd ändå. Tänk på att det bara är typ tredje gången jag ritar i photoshop så jag är inte så duktig ännu :p
Har ni nått tips? :D
Använde smet verktyget på den här :)

mlp2.jpg

YAY! En ponny :love: Du får jätte gärna göra fler och ladda upp här! :D

Nu kastar jag in mig i leken...
detta är typ allra första gången jag ritar en häst på datorn, för jag är urusel på att rita och ännu sämre på datorn.
Fattar inte varför jag la en halvtimme på detta crap haha, men konstruktiv kritik tack :rofl: (detta va förmodligen första och sista bilden jag ritar. Nu är det i alla fall vetenskapligt bevisat att jag ska hålla mig borta från photoshop! :p )

stackarshstv.jpg

fråga inte ens vad grejen med "eldfjärilarna" och de fula stjärnorna är..

Nej, men så farligt blev det väl inte? :)
Tycker att du har fått till formen på hästen jättebra, men att det är färgerna som kronglar lite. Istället för att göra "icke-skuggorna" (eller vad man ska kalla det) vita på hästen så kanske du kan göra områdena som det ska vara skuggor på mörkare med en mörkare brun färg istället? :idea: (oj det blev rörigt, hoppas du förstår)

Sen ser det ut som om du har klippt ut hästen och satt in den på bakgrunden eftersom att det är vita kanter runt hästen. Prova att måla bakgrunden på ett lager bakom hästen istället, så slipper du klippa ut den :)

Lycka till och rita gärna mer, det är ju superkul :D

Åh det där med färgerna har du bannemig rätt i! Fattade inte hur jag skulle få sken/skugga att se naturligt ut -.- :p

Haha, bakgrunden var en nödlösning för att inte hästen skulle vara ett enda stort kaos! Är ganska nöjd med gräset, och månen är väl inte så dum :angel: Vänster bakben, has och nedåt vart inte heller så illa ;) Men den har inte blivit verkad på ett bra tag...

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama