Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stackars oligark, han kan väl städa själv!Den ryske oligarken Pjotr Aven omfattas av hårda sanktioner från västvärlden. Nu oroas han för att pengarna inte kommer att räcka till för att betala räkningarna. – Kommer jag tillåtas ha städare eller chaufför? Vi förstår inte hur vi ska överleva, säger han i en intervju med Financial Times.
Såg den också, hoppas att det stod nåt mer verklighetsförankrat i själva artikelnDN.se igår:
Stackars oligark, han kan väl städa själv!
Det stod inte så mycket mer. Han sa att man måste ha kontakt med Putin om man ska göra affärer i Ryssland och att han inte alls hör till Putins krets.Såg den också, hoppas att det stod nåt mer verklighetsförankrat i själva artikeln
Annars kändes det verkligen som att det största problemet var ”Åh nej, jag måste ta hand om min egen skit. Hur ska jag överleva???!”
Det stod inte så mycket mer. Han sa att man måste ha kontakt med Putin om man ska göra affärer i Ryssland och att han inte alls hör till Putins krets.
Han sa även att han inte kör bil och att hans släkting kanske måste köra honom.
Fast det där är ju anledningen till varför Putin tycker att Kiev är ryskt - det är den ryska kulturens vagga, och därför självklart ryskt. Alltså måste det tillhöra Ryssland, och inte som Ukrainarna fått för sig, vara ett annat, självständigt land.
Så kan man se det, med en kraftigt reviderad historieskrivning a la Putin. Ukraina är mer influerat från Polen och Baltikum, men å andra sidan är de landmassorna nog också egentligen Ryssland om man frågar Putin.Fast det där är ju anledningen till varför Putin tycker att Kiev är ryskt - det är den ryska kulturens vagga, och därför självklart ryskt. Alltså måste det tillhöra Ryssland, och inte som Ukrainarna fått för sig, vara ett annat, självständigt land.
Baltikum är helt säkert Ryssland, för att inte tala om Moldavien. Om man skulle fråga Putin, alltså.Så kan man se det, med en kraftigt reviderad historieskrivning a la Putin. Ukraina är mer influerat från Polen och Baltikum, men å andra sidan är de landmassorna nog också egentligen Ryssland om man frågar Putin.
Fast då borde det ju vara Ryssland som blir en del av Ukraina istället för att som Putin vilja göra tvärt om. (Nej jag tycker av många olika orsaker inte att det vore någon bra idé heller utan bara som tankeförsök)Fast det där är ju anledningen till varför Putin tycker att Kiev är ryskt - det är den ryska kulturens vagga, och därför självklart ryskt. Alltså måste det tillhöra Ryssland, och inte som Ukrainarna fått för sig, vara ett annat, självständigt land.
Det var ju vackert och så,men alltså
Det är tyvärr inte Zelenskyj utan det är en artist som heter Alejandro Manzano. De är väldigt lika. Jag tog fel tidigare och delade ett inlägg på FB där han sjöng en fantastisk duett i "Endless love". Fick snabbt lära mig att jag hade tagit fel....Det var ju vackert och så,
men jag är nog lite skeptisk till att mannen på filmen är Ukrainas president.
Äter dock gärna upp detta inlägg om det skulle vara fel.