Upplyftande memes och videos relaterade till Kriget i Ukraina

20220326_194527.webp

DN.se igår:

Den ryske oligarken Pjotr Aven omfattas av hårda sanktioner från västvärlden. Nu oroas han för att pengarna inte kommer att räcka till för att betala räkningarna. – Kommer jag tillåtas ha städare eller chaufför? Vi förstår inte hur vi ska överleva, säger han i en intervju med Financial Times.
Stackars oligark, han kan väl städa själv!

DN.se igår:

Stackars oligark, han kan väl städa själv!
Såg den också, hoppas att det stod nåt mer verklighetsförankrat i själva artikeln 😂
Annars kändes det verkligen som att det största problemet var ”Åh nej, jag måste ta hand om min egen skit. Hur ska jag överleva???!”

Såg den också, hoppas att det stod nåt mer verklighetsförankrat i själva artikeln 😂
Annars kändes det verkligen som att det största problemet var ”Åh nej, jag måste ta hand om min egen skit. Hur ska jag överleva???!”
Det stod inte så mycket mer. Han sa att man måste ha kontakt med Putin om man ska göra affärer i Ryssland och att han inte alls hör till Putins krets.
Han sa även att han inte kör bil och att hans släkting kanske måste köra honom.

Det stod inte så mycket mer. Han sa att man måste ha kontakt med Putin om man ska göra affärer i Ryssland och att han inte alls hör till Putins krets.
Han sa även att han inte kör bil och att hans släkting kanske måste köra honom.

Hemsk situation att behöva be släktingar hjälpa till och kanske städa lite själv. Vi får skärpa oss i väst, lite kryssningsmissiler och förstörelse får ukrainarna tåla utan att det ska tas till så hårda sanktioner mot extremrika ryssar som tjänat sina pengar på det krigsförande korrupta styret i Moskva.

Fast det där är ju anledningen till varför Putin tycker att Kiev är ryskt - det är den ryska kulturens vagga, och därför självklart ryskt. Alltså måste det tillhöra Ryssland, och inte som Ukrainarna fått för sig, vara ett annat, självständigt land.
Så kan man se det, med en kraftigt reviderad historieskrivning a la Putin. Ukraina är mer influerat från Polen och Baltikum, men å andra sidan är de landmassorna nog också egentligen Ryssland om man frågar Putin.

Så kan man se det, med en kraftigt reviderad historieskrivning a la Putin. Ukraina är mer influerat från Polen och Baltikum, men å andra sidan är de landmassorna nog också egentligen Ryssland om man frågar Putin.
Baltikum är helt säkert Ryssland, för att inte tala om Moldavien. Om man skulle fråga Putin, alltså.

Fast det där är ju anledningen till varför Putin tycker att Kiev är ryskt - det är den ryska kulturens vagga, och därför självklart ryskt. Alltså måste det tillhöra Ryssland, och inte som Ukrainarna fått för sig, vara ett annat, självständigt land.
Fast då borde det ju vara Ryssland som blir en del av Ukraina istället för att som Putin vilja göra tvärt om. (Nej jag tycker av många olika orsaker inte att det vore någon bra idé heller utan bara som tankeförsök)

Det var ju vackert och så,
men jag är nog lite skeptisk till att mannen på filmen är Ukrainas president.

Äter dock gärna upp detta inlägg om det skulle vara fel.
Det är tyvärr inte Zelenskyj utan det är en artist som heter Alejandro Manzano. De är väldigt lika. Jag tog fel tidigare och delade ett inlägg på FB där han sjöng en fantastisk duett i "Endless love". Fick snabbt lära mig att jag hade tagit fel....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 737
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 906
Senast: valpköpare
·
Tjatter Jag snubblar hela tiden över memes och videos och sådant jag gärna vill dela men som inte passar i Covid-tråden. Den känns lite mer...
76 77 78
Svar
1 548
· Visningar
164 017
Senast: Rosett
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 392
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar