Snurrfian
Moderator
Sånt där tycker jag personligen är jättesvårt, jag vill inte vara för ifrågasättande som valpspekulant men samtidigt gick vi på en nit sist när det lät så väldigt bra med uppfödaren men som när det blev problem slutade att svara på telefon och mejl... Och då ställde jag egentligen inga krav på uppfödaren utan frågade om det fanns liknande problem sen tidigare och hur hen ställdes sig till vidare avel. Det visade sig att hen avlade vidare utan problem och talade inte heller om för kullsyskonens ägare att våran hade stora problem utan det fick jag göra när jag av ren slump upptäckte att de tänkte para ett kullsyskon.Kom på en sak till.
Jag vill att köparen ska fråga ut oss också.
Jag vill se att de är intresserade om hur tiken och andra ev syskon är. Visst finns MH och MT att läsa med allt står inte där. Iaf tikens personlighet är ju superviktig. Har träffat många hundar med kanonfina korningspoäng och tävlingsresultat men som ändå inte varit speciellt trevliga hundar pga vissa egenheter.
Vill också att de frågar om vår avel, vad vi står för mm. Sånt som visar att de inte bara vill bära med sig hem vilken valp som helst.
Just nu velar vi rätt vilt här hemma, jag skulle vilja ha en valp men samtidigt så är jag rädd att de närmsta åren skulle betyda mindre tid för en hund på det sättet som jag skulle vilja göra det. Maken ser inte riktigt problemet, han tycker att det räcker med träning hemma, jaga som vi brukar och förhoppningsvis få en hund som går på vildsvin. Och det finns det utan problem tid till, men jag vill kunna åka och meritera, gå på kurser osv och det kommer det att finnas sämre med tid för ett par år framöver.