Uppdrag bantning del 5

Sv: Uppdrag bantning del 5

En dag, då ska jag också kunna sitta ner i traven sådär! :love:

Förr kunde jag sitta på ALLT. Men efter att ha ridit min glidande soffa i flera år så har jag blivit helt "försoffad". Ska jag klara av att sitta på en skumphäst får jag nog träna länge.

Så en alternativ lösning är ju att köpa en glidar-häst. :p

En dag, då ska jag också kunna sitta ner i traven sådär! :love:

Håller helt med.

Tycker ni är jättefina och duktiga båda två, så förstår inte varför någon skulle säga sådär. Varför påstå att någon inte borde träna? Så himla konstigt uttalande.

Ja :) Kan bara sitta på glidar hästar, inte skumparhästar ;) Men snart! (;

Haha, glidar häst läggs till i kundkorgen ;)

Äsch! Skitlåt, det ska vara Freddan som sjunger! :p

Förstår varför de inte vill att du ska träna, de får ju mindervärdeskomplex!
Heja er! :banana:

Vilket underbart ekipage:love:
Fantastisk hast och fantastiskt valridande ryttare. Sant blir jag glad att se. Vad ar det for ras?

Figges mage bra igen, men nu har kotorna bak svullnat upp..
Matte har fångest så det står härliga till! Ingen värme eller höjd puls, kan vända som vanligt. Dock ovanligt seg, bakdelen hänger inte alls mer i galopp (longerad). Pressar man för hårt brakar rumpan ihop. Precis samma som vi hade i höstas, förra hösten och förra våren och ett par gånger innan det med :crazy:
I höstas tränade vi på som vanligt, fast inte på volt. Efter några veckor var han sig själv igen. Ett år fick han butta, jag och hovis trodde på fång veterinären trodde det var något annat. Efter någon vecka var han bra igen. För två år sen röntgades hela bakkärran, inga konstigheter alls.
Jag vet, som vanligt, inte vad jag ska göra.

Det är inte lätt. Jag kan inte andas. :eek:

Elina8; Det är ju Puck från Glee som sjunger. :D

Chili, Jag byter ju stall och har därmed inte ridhus och då antog man att jag inte skulle vara seriös med min ridning längre. Tack så mycket. :)

sthu, Tack vad gullig du är! Häromdagen var det ju faktiskt en ryttare som ringde och frågade om de fick låna Stellan till div. I laget. :) Men hon ska ju ha bebis nu!

:o Tack vad glad jag blir!

Det är en ponny med okänd härstamning från Holland, vi har dock ställt ut henne och då fått höra "klockren holländsk new forest."
Det brukar vara 60% som tycker New Forest, 20% som säger Haflinger och 20% som säger Welsh Cob.

Hon kanske är en mix?

Idag var jag med Godi på kliniken för utredning. Fick tråkiga besked och nu väntar skrittpromenader i några månader framöver, sen ska vi på återbesök.

Veterinären kunde inte säga alls om han kommer bli bättre någonsin, eller om han kommer bli sämre.
Det enda hon kunde säga var att han i dagsläget inte verkar ha så ont att han inte kan leva och gå i en hage. :cry::cry::cry:

Oj, vad fick ni för diagnos då? (PMa gärna om du inte vill skriva här men kan tänka dig att berätta). Jag har tänkt på er under dagen.

Jag beklagar verkligen och håller tummarna stenhårt att han blir så bra det nånsin går i slutänden!

:( Nejmen vad tråkigt. Jag beklagar så hemskt mycket och jag vet precis hur det är.

Men det kan ju gå åt rätt håll även om det känns nattsvart nu, Stella har ju till exempel
till och med varit utdömd, nu är hon pigg och lycklig och går att rida på!

KL*
Jag måste bara visa en bild på min ponny från idag, från det nya stallet!
Min ponny börjar likna det vrålåk hon alltid borde se ut som!

myferrari_by_eldfuxen-d3f6901.jpg

Så nu ska jag inte lägga in fler bilder i tråden på länge så att nu slipper bli terroriserade av mig. :o

Han hade spatt i nästan alla leder i båda bak. Vänster var något bättre och något längre gånget än höger om jag förstod det rätt. Han markerade kraftigt på höger bak vid böjprovet, kunde inte ens trava på vägen bort, utan passade fram. På vägen tillbaka fick han in traven, men det märktes att han hade ont.

Veterinären vågade inte säga så mycket, så jag fick inte mycket till svar. Men hon sa att han i dagsläget inte har så ont att han inte klarar av att leva och gå i en hage. Men hon kunde inte alls säga om han kommer kunna ridas mer i framtiden, eller om det kommer bli värre.

Hon sa att jag får känna efter, men han har ju knappt visat något nu, så det kommer bli supersvårt att känna om det blir någon förändring. Vet. såg inte heller något innan böjproven. Jag fick longera honom på volt, men det syns inget.

Så för att få en fingervisning om hur det utvecklas ska vi göra böjprov och eventuellt röntga igen om några månader. Fick inget klart svar om hur lång tid det kommer dröja, eller hur länge jag ska vänta eller nånting. Så jag försöker att inte tänka för mycket och ställer in mig på en sommar med skritt. Sen kan jag bara hålla tummarna, men veterinären vågade inte precis ge något hopp om förbättring, och jag har ingen aning om det var för att inte lova något, eller om det verkligen inte finns något hopp om förbättring.

Känns rätt så pissigt just nu. :cry:

En sak var väl positivt i allt elände. Han fick jättemycket beröm för sitt fina hull, de tyckte att han var verkligen perfekt. Fick även låna vågen och den visar 323 kg, med skor och grimma, så jag avrundar till 320.

Ni behandlade inte leden/bedövade?

Jävlaskitfan hursomhelst =/ Jag hoppas att det är i en aktiv fas nu och det är därför han har ont, och att det går tillbaka till vilande igen. Min V hade RUGGIGT ont när det var aktivt (han behandlades), men HELT smärtfri när det var vilande.

gillar din ponny :d

Flyttade Prinsen idag istället :angel: Helt underbart att ha honom på ett ställe utan hästfolk med :D
Han och mini-shettisen där trivs super ihop. Han gillar inte den stora shettisen ännu. Kan ha att göra med att det är en hingst som försöker sätta på honom med :p Det enda är att dom ska säljas, men får jag ha kvar honom där om dm säljs kanske det blir att jag köper dom själv :angel: Tycker hingsten är riktigt snygg med :3

Prins med sin nya bästis
32346303.jpg

Hingsten
32346304.jpg

Ingen injektion nej. Men han ska få antiinflammatoriskt i 14 dagar.

Jag hoppas att det blir bra, men veterinären sa varken bu eller bä.

Jag vågar knappt tänka på hur länge han gått med detta och haft ont. Jag har ju kännt av det ganska så länge nu, men ridit på som vanligt och tänkt att han varit stel eftersom det blev bättre när han värmts upp. Men problemet i sig har ju funnits där. Tänk om han gått och haft ont hela tiden, utan att visa något! Jäkla häst som inte säger ifrån när något är fel! :cry:
Jag är så glad att jag lyssnade på magkänslan och verkligen åkte in. Alla som kollat på honom har bara sagt att det är normalt att de är lite stela i hans ålder.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 245
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka