Sv: Uppdrag bantning del 5
Han hade spatt i nästan alla leder i båda bak. Vänster var något bättre och något längre gånget än höger om jag förstod det rätt. Han markerade kraftigt på höger bak vid böjprovet, kunde inte ens trava på vägen bort, utan passade fram. På vägen tillbaka fick han in traven, men det märktes att han hade ont.
Veterinären vågade inte säga så mycket, så jag fick inte mycket till svar. Men hon sa att han i dagsläget inte har så ont att han inte klarar av att leva och gå i en hage. Men hon kunde inte alls säga om han kommer kunna ridas mer i framtiden, eller om det kommer bli värre.
Hon sa att jag får känna efter, men han har ju knappt visat något nu, så det kommer bli supersvårt att känna om det blir någon förändring. Vet. såg inte heller något innan böjproven. Jag fick longera honom på volt, men det syns inget.
Så för att få en fingervisning om hur det utvecklas ska vi göra böjprov och eventuellt röntga igen om några månader. Fick inget klart svar om hur lång tid det kommer dröja, eller hur länge jag ska vänta eller nånting. Så jag försöker att inte tänka för mycket och ställer in mig på en sommar med skritt. Sen kan jag bara hålla tummarna, men veterinären vågade inte precis ge något hopp om förbättring, och jag har ingen aning om det var för att inte lova något, eller om det verkligen inte finns något hopp om förbättring.
Känns rätt så pissigt just nu.