Uppdrag bantning del 5

Sv: Uppdrag bantning del 5

Hej!

Idag fick jag med mej kameran, men då vägrar den funka istället.. Grrr..

Snöret mäter 189 cm just nu, när hon vägde 500 (ok 502 för att vara exakt) var det 192 cm långt. Mitt ögonmått suger helt enkelt! Men hon har tappat massor av fläsk som inte sitter runt magen- vilket är supernice:-)

/Lavinia, som red lektion idag och det gick såååå bra!!!

4 kg har jag för mig. Om du mäter snöret kan jag kolla vad det blir för siffra på måttbandet, så har du nåt att utgå ifrån.

Det stämde väldigt bra på min, måttbandet visar 2-4 kg mindre än vågen visade idag.

*kl*

vitsippor-19_145687800.jpg

vitsippor-34_145687941.jpg

vitsippor-58_145688120.jpg

Moa tycker det är väldigt tröttsamt att bli fotad!

vitsippor-125_145687601.jpg

Hon är så söt :3 Tycker hon är väldigt lik Prinsen i kroppsformen :D

Ena shettisen prins går ihop med tycker jag är i perfekt hull, har aldrig sett en shettis så slank förr :o
32350667.jpg

Visst är han :love: Funderar skarpt på köpa honom (om man nu får ordning på honom :p) han är 5-6 år, hinst och knappt hanterad ^^ Då har man ju i så fall både en brunskimmel och en svartskimmel :angel:

*KL*

Efter att ha skruvat isär min datorn och uttalat förbannelser över den har jag skrämt igång kortläsaren igen. Här är dagsfärska hullbilder på Lillen. Tog när han bara lallade i hagen, det blir lite 'annat' då än när de står uppställda. Jag säger inget om vad jag tycker sålänge, men ni andra får gärna ha åsikter sålänge..

dsc06441m.jpg

dsc06448s.jpg

dsc06482np.jpg

dsc06477g.jpg

dsc06449.jpg

Jag kan inget om de dar fettdepaerna ni pratar om, vet ej var de sitter men jamfort med andra bilder han fettat pa sig REJALT. Eller sa misstar jag mig och han kanske bara har fyllt ut magpartiet. Men storre ar han. Och mindre valmaende. Kan inte satta fingret pa vad det ar som gor att han ser mindre valmaende ut men nagot ar det. Tyckte att han var sa fruktansvart fin pa bilderna du visat for bara ett litet tag sen, pigg och alert och han bara utstralade halsa. Det gor han inte nu.

Senast ändrad:

Har han varit stubbad förut?

Han ser mycket kantigare ut på bilderna och som Djurjouren säger inte alls lika välmående.

Går den på så kraftigt bete eller är det för fotonas skull?
Om den går på betet så hoppas jag att den har munkorg...

Djurjouren - grejen är att han gått ner sen de förra bilderna. Så han har inte varken fettat på sig eller är större (mer än att han fyllt ut lite av ryggmusklerna som saknade). Utan tvärtom, han har gått ner och tappat.

Ang utstråla hälsa osv, så han är lika glad, harmonisk och alert nu som förut. Däremot är han i massiv pälsfällning - äntligen.

Här är en borstad, uppställd bild från samma tillfälle btw:
dsc06500b.jpg

Jag väntar fortfarande med mina tankar och funderingar.

Fjordtokan - japps han har 'alltid' haft stubbman, däremot är den mer utväxt nu än tidigare (dags att klippa ner den). Men han har inte 'haft man' sen eh, oj - flera år sen. Dock brukar jag köra brutalstubb, dvs bara upp till en cm, och nu är den mer än så.

Senast ändrad:

Vet vad du menar. Jag har också två "ruggugglor" hemma... ;)

Mmm, shettisen har ju hållit på ett tag - men så har han ju mer bli av med.

Men Lillen har ju knappt fällt, haft jättekonstig och 'otrevlig' päls och jag har nästan börjat bli seriöst oroad. Att han inte kom i¨gång som han skulle, hade sträv päls med långa strån osv när han inte fick i sig proteinet & lysinet han behövde var ju en sak, men nu har jag tyckt att han fått det såpass 'länge' att han borde börja. Men han har väääntat, såpass att jag mentalt ställt in mig på att ta upp det med vet på ÅB.

Det gjorde visst susen att hota med vet. För nu släpper han i stora sjok - ett drag med borsten och den är proppad med päls, och man kan 'dra tussar' ur den. Jag har börjat dammsuga schabraket efter ridning, det sitter 'kakor' med päls där.

Men, när det väl satt fart brukar det ju gå fort, och man ser ju bara på de tidigare bilderna för 2 v sen ungefär hur mycket mindre 'klippkanten' syns. Så om 2 v till borde sommarkostymen vara på. (Lite tyvärr, han är ju mörkare i vinterskrud så att säga)

Jag tycker han ser fin ut, försökte bli klok på om depån bakom bogbladet blivit större. Tycker den ser större ut på bilderna när benet är fram, men när benet är bakåt (och den borde puta ut mer) så tycker jag inte den syns lika mycket. Så jag tycker faktiskt inte att det är något särskilt.

De gamla bilderna är ju tagna lite snett bakifrån, och de ger ju lite annan profil. Du sa ju även själv då att han såg tjockare ut irl än på bilderna.

Möjligtvis kan jag tycka att han ser lite kantig ut på betesbilderna, men på den uppställda ser han ju mycket jämnare ut. Proportionerna brukar ju bli lite sisådär när de går och betar. ;)

Möjligtvis kan jag tycka att han ser lite kantig ut på betesbilderna, men på den uppställda ser han ju mycket jämnare ut. Proportionerna brukar ju bli lite sisådär när de går och betar. ;)

Det är just det där som ger mig gråa hår. Titta på samma häst med 5 sek mellanrum, det enda som händer de där fem sekundrarna är att du byter betraktelsevinkel. Och få två HELT olika 'resultat'.

Samma med som du säger depån bakom bogbladet. På en bild/ur en vinkel ser den massiv ut, annan bild ur eg mindre smickrande vinkel syns den inte ens. :confused:

Vilket gör att jag just nu har extremt svårt att bedöma hans hull.

Kan ju bara för att göra det hela ännu svårare slänga in en sån där bild från 'annan vinkel'. Det är INTE den 'värsta' ska tillägggas. Men här ser han bedrövlig ut, det som 'bullar ut på sidan' är dessvärre revbensbågen :crazy:

bonesn.jpg

Senast ändrad:

fattar inte var Djurjouren hittar allt fett heller :confused: Tycker snarare att han ser kantig och på gräns till mager ut nu. Hade han varit min häst hade jag velat ha upp han i vikt som han ser ut nu. Men du skrev att han fäller en massa nu, så kan ju vara därför han gått ner sig.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Fiorano
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 245
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025
  • lagom smakligt men bra torrfoder

Hästrelaterat

Tillbaka