Uppdrag bantning del 5

Sv: Uppdrag bantning del 5

Har inte hört eller läst något om att ge dessa två tätt inpå, men jag undrar även varför han får olja? Vet du att den tål det för visst är väl din IR som en sjukdom av fler, är ju konstaterat att alla IR hästar inte tål olja utan kan göra dem sjuka. Så med lös mage på det så skulle olja väck till att börja med.

Jag hade en rymmarshettis, han var hopplos. Fick ha honom tjudrad och det var inte sa kul. Jag lindade in grimmans nackstycke med metalltrad och lat det ga upp en antenn. Blotte ner honom och kollade sa att strommen var pa i hagen. Slappte ut honom och sag honom ga under en gang. Han hoppade till av chocken och sparkade argt i luften. Gick under en gang till och da kopplade han och sen gick han vad jag minns aldrig mer under staketet.

Var inte arg pa stallfolket, det ar ju liksom din ponny som beter sig illa, inte stallfolket. Han kommer ju att ha sana problem alltid och for en fetknopp ar det inte sa bra. Det ar ju liksom lattbotat.

Det jag är arg över är att jag inte hade flyttat dit honom om hon inte sagt att att det skulle upp 3 trådar och nu när man står där får man inte ens sätta dit den om man gör det själv. Samt att jag ser det som en självklarhet att ser man att en häst i stallet har rymt fångar man in den. Han hade inte det problemet på förra stället då vi hade 3 trådar. Sedan är han inte heller en fetknopp ;) men kommer bli igen om han stannar där.

ska kolla om det finns någon järntråd i stallet. Men i vilket fall som så ska jag kolla om annan stallplats. Då jag vågar inte ha min häst stallad där dom inte kollar så dom står i hagen eller ej. Särskillt när jag måste jobba många 24 timmars pass sen under sommaren. Gick förbi ett stall med endast shettisar här om dagen som jag ska kolla om dom har ledig plats. Där har dom 5 trådar med :p

Linfröolja, har supereffekt på eksemen. Ger ca 3/4 dl per dag. Han har fått oljan dagligen i mer än två år och har varit i princip symtomfri :bow:

Veterinären rekommenderade mig att ge mer olja, speciellt nu när han gått ner så mycket och tränas. Hon tyckte det kunde behövas som energitillskott.
Jag ökar inte, känns rätt mycket redan.

Har inte gjort en enda ändring, och idag var magen mycket bättre igen. Fortfarande vattnigt, men nu var det bollar igen. Väntar på svar på träckprovet.

Vi har galler till våra grindar hemma eftersom mitt lilla russhelvete vägrar att stanna i hagen annars.

Hehe snabba vändningar, flyttar Prinsen troligen redan i helgen :) Fick ha honom hos dom med endast shettisar fick flytta dit honom idag om jag velat :p Enda är att dom ska försöka sälja dom då gubben som äger dom är över 90 år gammal (inte han som sköter dom dock) Men får ha honom där gratis och det är ett lösdrift med stor hage. Skulle det bli att dom säljs får man väl i värsta fall köpa en utav dom som sällskap XD

Kul med flytt! Jag flyttar Stella imorgon. :) Ska bli spännande.

Är lite less dock just nu. Fick höra att skogsmullar som jag inte borde träna.

*kl*

Ibland vill nog inte Moa bo hos mig. Körde upp till en vän idag så vi fick sällskap ut på en tur, hon på sin häst och jag körandes på Moa. Först hade jag glömt hur långt det faktiskt var dit upp, det tog längre än jag planerat. Sen skulle vi bara ta en kort sväng, den korta svängen blev en super lång sväng med massa tempo. Sen skulle ju vi hem igen, jag och Moa. Vips hade vi varit ute i 3½ timma :D
Moa rusade hela vägen hem, power walk på hög nivå. Den annars så sega hästen. Orsak, hon var kissnödig och man måste ju faktiskt kissa i spånet, det bara går inte att kissa ute på en tur:grin:

Man slutar aldrig bli förvånad över vad folk kläcker ur sig. Dom var säkert bara avundsjuka :p

Kul med flytt! Jag flyttar Stella imorgon. :) Ska bli spännande.

Är lite less dock just nu. Fick höra att skogsmullar som jag inte borde träna.

Nu förstår jag inte alls. För att du inte tävlar? :confused:

Finns väl ingen som rider för tävlandets skull utan för utveklandets. Och man kan ju faktiskt utvecklas utan att tävla. :cool:

Jo det är väl så. :)

Urkella, finns inte så mycket att vara avundsjuk på hos mig och min ponny. Båda är lite halvt handikappade. :p

Elina8; Jo. Ungefär så, och att jag inte rider i ridhuset. :cool:
Då kunde de som tävlade ta min plats istället.

Nu ska jag ju inte träna mer än nästa vecka, sedan skickas hon på betäckning,
men blir hon inte dräktig så ska hon ju fortsätta träna och kanske, kanske, kanske starta en liten klass på någon liten tävling. :)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 245
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka