Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker absolut att du kan dra ner. Har hästen fri tillgång på halm och får i sig alla mineraler och protein så skulle jag inte vara orolig det minsta.
Min islänning är ju ungefär samma storlek som din, och nu när vi har slutat banta får han 3 kg hö/dag och 0.7 kg lusernhack. Så fri tillgång på halm och 2 kg hö är inte alls lite sålänge den får i sig allt viktigt, och det verkar hon ju få eftersom hon får mineraler och lusern + GRÄS!![]()
Inte skrivit här på länge, men nu är jag äntligen frisk från en dryg förkylning så nu är det igångsättning för hela slantenHan är pigg som attan, så det är roligt.
Idag:
![]()
![]()
Han känns rätt smal att sitta på, så bort med lite fett och på med lite mer magmuskler så han kan hålla upp sina stora buk![]()
KL
Lovade ju lite bilder som tyvärr är tagna med dålig mobilkamera men jag tycker ändå man ser skillnad, speciellt från det första kortet som är tagna i mitten av nov
Mitten av nov., viktmåttband 400 kg.
![]()
Någon gång i feb. tror jag.
![]()
Nu i veckan, viktmåttband 340 kgNu är det färdigbantat, nu ska det byggas muskler!
![]()
Nu har jag visserligen ingen erfarenhet av det men jag kan inte tänka mig att det inte skulle vara särskilt bra eftersom hästar är gräsätare och grisar allätare? Grisfodret bör ju innehålla en rad olika saker man normalt inte ger till häst?
Någon här inne som har efarenhet av att ge grisfoder till svårfödda hästar (detta handlar om ett 25-årigt sto som är svår att hålla i hull). Matte ger lusern, kraf*t rehab och grisfoder eftersom hon hört att det ska vara mkt protein i det. Nån annan vet om hästar kan smälta ner och tillgodose sig grisfodrets näringsämnen? Det är ju två helt olika djurarter...