F
Fruentimber
Fy fan.
Just hemkommen från veterinären. Imorse när vi gick i skogen kom grannen med sin stora schäfer och han orkade inte hålla den utan for som en vante i selen.
Den attackerade Torsten och lyckades få tag flera gånger. Den attackerade även när jag höll min hund i famnen och vi for omkull. Tack och lov kom Torsten lös och stack iväg. Annars vet jag inte hur det gått. Den försökte vara på mig också men jag sparkade bort den och husse lyckades släpa iväg den en bit.
Åkte raka vägen till veterinärklilniken i byn. Inga sår, inga frakturer men krossskador. Vi har fått smärtstillande för tre dagar och stränga order att höra av oss på måndag
Underbara vännen J som jobbar där. Hon såg att det var allvar. Jag grät och hon har nog aldrig sett mig gråta. Så trots lång kö så skickade hon in mig direkt på ett rum.
Jag väntar på att polisen ska ringa upp. Skakar och gråter fortfarande fast det är ett par timmas. Har aldrig blvit seriöst attackerad av en hund tidigare så det är nog chocken.
Men stackars dig och Torsten! Usch, vilken tråkig upplevelse. Håller tummarna för att T återhämtar sig fint.