Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck. Ska man börja totaldissa någon annans hundsport kan det ju vara lämpligt med något som liknar ett hum om hur sporten går till
(Lite less på alla som i princip säger att det är olämpligt för salukis att hålla på med rallylydnad och liknande)
För att det "inte är vinthundstypiskt" och att de "inte är gjorda för annat än att springa jättefort". Och justja, tydligen innebär rallyträning att man tar tid från hundens långpromenader med spring i skog så att de inte får lika mycket av det.Varför skulle det vara olämpligt? Enda gången jag tänker att det är direkt olämpligt för en hund att utföra nån hundsport är väl om det är fysiskt skadligt för hunden... Folk har så många konstiga åsikter.
För att det "inte är vinthundstypiskt" och att de "inte är gjorda för annat än att springa jättefort". Och justja, tydligen innebär rallyträning att man tar tid från hundens långpromenader med spring i skog så att de inte får lika mycket av det.
Yep. Och när jag förklarar att lydnaden gör att mina hundar kan vara lösa mer(!) så får jag istället höra "enda anledningen till att du orkar är för att jag är ung. Blir less på folk.Så dumt och inskränkt sätt att tänka. Svårt att argumentera med en sån person gissar jag.
En del av deras saker upplever jag att passar bra, och de nya overallerna ska dessutom finnas i storlekar för smalare mer långbenta hundar. Varken sofa eller dg har tyvärr några regnoveraller i salukistorlek förutom en som går i princip hela vägen ner till tassarna (vilket jag av säkerhetsskäl inte vågar ha).
Regntäcken behöver jag inte
Men gah, det var en annan på fb som sökte regntäckeRegntäcken behöver jag inte
Stackarn! Hoppas att allt läker bra.Lång dag på Blå Stjärnan för Vera igår.
Sprungit tokigt I skogen å brutit tår.
Inlagd över natten för smärtlindring å ska gipsas idag.
Så nu blir de gips i 8 veckor fram över.
skulle de inte bli bra å blir det amputation av den yttersta tån på höger fram.
kul tid framför oss
Visa bifogad fil 58773
Usch så tråkigt, beklagar verkligenIbland känns livet skit. I förra kullen föddes 2 valpar varav den ena dog pga jobbig födsel. Han kvävdes innan han kom ut. I nuvarande kull föddes 2 stycken. Ena fick inte till sugtekniken och jag kollade honom flera gånger och hittade inga fel (jävla åldersögon trots glasögon). Lilla Kotten har blivit flaskmatad och växt, om än mycket långsamt, varit rund och go i microformat. Utvecklat en stor härlig personlighet och springer omkring som en liten opossum. Väger som 3 veckor endast 350 gram, medan brodern som är den största jag haft väger hela 1200 gram nu.
Nu när Kotten fick börja prova valpmousse så uppdagades problemet. Han fick lite i gommen och det fastnade tydligen och för första gången kom mat ur nosen. Jag har trots flera koller helt missat att han har kluven gom. Jag tog mobilen och fotade och då kunde jag se sprickan i gommen så tills imorgon blir det bara flaskan och då ska Kotten få somna in
Så trist Jag hade med en i min kull men där va det så tydligt att jag avlivade den direkt.Ibland känns livet skit. I förra kullen föddes 2 valpar varav den ena dog pga jobbig födsel. Han kvävdes innan han kom ut. I nuvarande kull föddes 2 stycken. Ena fick inte till sugtekniken och jag kollade honom flera gånger och hittade inga fel (jävla åldersögon trots glasögon). Lilla Kotten har blivit flaskmatad och växt, om än mycket långsamt, varit rund och go i microformat. Utvecklat en stor härlig personlighet och springer omkring som en liten opossum. Väger som 3 veckor endast 350 gram, medan brodern som är den största jag haft väger hela 1200 gram nu.
Nu när Kotten fick börja prova valpmousse så uppdagades problemet. Han fick lite i gommen och det fastnade tydligen och för första gången kom mat ur nosen. Jag har trots flera koller helt missat att han har kluven gom. Jag tog mobilen och fotade och då kunde jag se sprickan i gommen så tills imorgon blir det bara flaskan och då ska Kotten få somna in
För mig är löptikar inte så stor skillnad mot icke-löptikar Största skillnaden är väl att de tvättar sig oftare och har lättare att lägga på sig.Löptikar är kul... not...
Sambons tik löper och har gnällt/pipit oavbrutet i 1,5 timme nu... Hon är väldigt gnällig till vardags också men det blir alltid 7 resor värre när hon löper.För mig är löptikar inte så stor skillnad mot icke-löptikar Största skillnaden är väl att de tvättar sig oftare och har lättare att lägga på sig.
Herre, det måste vara jobbigt. Är så glad över att mina inte märks så mycket att de löper.Sambons tik löper och har gnällt/pipit oavbrutet i 1,5 timme nu... Hon är väldigt gnällig till vardags också men det blir alltid 7 resor värre när hon löper.