Uppdateringstråd 31

Jag håller på att få fullständig panik och kräkas. Jag är så orolig inför allt. Inte bara hundlivet utan mycket i livet utanför det jag skriver om här. Men orons för Trassel är enorm. Tankarna är motstridiga, jag vill att Milou ska ha en kompis när jag måste vara borta- men tänk om han känner att han inte får tillräcklig uppmärksamhet, tänk om Trassel kommer få någon form av sjukdom eller allergi, tänk om mitt hus går sönder och jag måste flytta och hade haft råd att laga om jag inte hade köpt Trassel, att jag ska må dåligt och inte duga som hundägare till två hundar igen och träna båda tillräckligt. Jag är fullständigt livrädd :cry: Borde vara glad men med 38,6 i temp, huvudvärk och trött känns allt extra jobbigt.

Så för att tänka på lite annat ska jag lära Milou att städa. Det blir spännande.
Andas in...............................och ut! Och igen

Jag håller på att få fullständig panik och kräkas. Jag är så orolig inför allt. Inte bara hundlivet utan mycket i livet utanför det jag skriver om här. Men orons för Trassel är enorm. Tankarna är motstridiga, jag vill att Milou ska ha en kompis när jag måste vara borta- men tänk om han känner att han inte får tillräcklig uppmärksamhet, tänk om Trassel kommer få någon form av sjukdom eller allergi, tänk om mitt hus går sönder och jag måste flytta och hade haft råd att laga om jag inte hade köpt Trassel, att jag ska må dåligt och inte duga som hundägare till två hundar igen och träna båda tillräckligt. Jag är fullständigt livrädd :cry: Borde vara glad men med 38,6 i temp, huvudvärk och trött känns allt extra jobbigt.

Så för att tänka på lite annat ska jag lära Milou att städa. Det blir spännande.
Det kommer gå bra ❤️ ta ett djupt andetag och andas! Milou kommer nog älska sin nya lillebror och de är inte hela världen om hundarna i perioder inte får mer träning än promenader osv. Du kan ju för sådana tillfällen ha fyllda kongs eller dylikt i frysen och ge som extra sysselsättning ❤️

Jag har fixat massor av olika sorters aktiverings och matleksaker och Milou älskar Kongar men nu har jag köpt massor av saker så att jag ska se vad Trassel gillar och dom kan variera sig lite. Köpt massor av nya goda ben som Milou uppskattar så mycket att det fick följa med ut på promenad där han både kissade och gick runt med benet kvar i munnen hela vägen hem.

Milou är en snäll hund, min bästa vän faktiskt och jag är rädd att vara självisk om jag inte alltid kan ge allt till honom. Han klarar sig med promenader och lek men han blir så otroligt glad när vi tränar och bara vi kommer igång blir ju jag också glad, det går inte att undvika när han går in med sån energi och glädje. Som nu när jag lärde honom att städa, att hämta en leksak och komma tillbaka till mig med den och lägga leksaken i en liten hink så liten att det inte gick att bara råka släppa rätt utan med precision.

Det var helt nytt för honom när jag plockade fram en hink och en råtta och bara satte mig med det framför honom för att se vad han skulle ta sig för. Jag ger honom alltid tid och låter honom alltid ta initiativ och testa sig fram och han är modig nog att våga prova för han får aldrig någon negativ förstärkning när vi tränar och sen hjälps vi åt och han får mig att skratta när jag ser hur hjärnan snurrar inne i honom. Och hur jag kan hjälpa honom med så små saker och att han tar till sig min hjälp.

Det blev som en ballong man sköt hål på och all energi försvann efter att vi hade tränat och jag ligger utslagen i soffan. Fortfarande orolig men inte panikslagen. Jag vet att jag reagerar så här på förändringar, jag har alltid gjort det och kommer alltid tycka förändringar är svåra. Även dom allra bästa. Måste bara ta mig igenom stormen inom mig och landa men det kan inte ske helt innan jag vågat mig på en förändring. Jag har aldrig ångrat Alvin eller Milou, jag älskade dom båda lika mycket så självklart finns det plats för Trassel. Jag måste bara landa i det. Jag vet ju varför jag valt att köpa en till hund och ångrar inte det på något sätt.

Tack Milou för både skratt och lugn ikväll :heart

I helgen var vi på våran hundcoachutbildning på skolan. Under helgen var det en av deltagarnas hund som fnyste några få gånger, inget konstigt. Några dagar efter skrev hon i våran gemensamma grupp att alla hennes hundar nu nös. Våran lärare sa då att det tydligen spridit sig något "nys-virus" efter My dog som tydligen är lindrigt men väldigt smittsamt och vad som gällde om hunden var smittad. Nu fnyser Toke 😕 men jag hittar ingen mer info om det när jag söker Någon som vet nått?

I helgen var vi på våran hundcoachutbildning på skolan. Under helgen var det en av deltagarnas hund som fnyste några få gånger, inget konstigt. Några dagar efter skrev hon i våran gemensamma grupp att alla hennes hundar nu nös. Våran lärare sa då att det tydligen spridit sig något "nys-virus" efter My dog som tydligen är lindrigt men väldigt smittsamt och vad som gällde om hunden var smittad. Nu fnyser Toke 😕 men jag hittar ingen mer info om det när jag söker Någon som vet nått?
Noskvalster?

Kennelhosta?

Har haft kennelhosta på mina hundar för ca 10 år sedan, trots vaccination. Den ena gick mest omkring och nös men den dåvarande gamlingen blev ganska sjuk.

Mina har också haft det!
Ringde min vet för några veckor sedan för jag var säker på att min yngsta dragit upp något i nosen. Hon riktigt frustade, främst utåt men även rejäla inåtdragningar. Min vet sa att det just nu går ett virus som ger nysningar och även inåtdragningar precis som vid noskvalster och rådde mig att avvakta några dagar. Tog typ tre dagar, sedan började nästa nysa och nu har alla haft det.

Alla har varit opåverkade förutom nysningarna, men jag har inte konditionstränat dem. Min svarta fick avsevärt sämre luktsinne under typ två veckor, men idag hittade han små gummibollar igen 🙏🏼

Mina har också haft det!
Ringde min vet för några veckor sedan för jag var säker på att min yngsta dragit upp något i nosen. Hon riktigt frustade, främst utåt men även rejäla inåtdragningar. Min vet sa att det just nu går ett virus som ger nysningar och även inåtdragningar precis som vid noskvalster och rådde mig att avvakta några dagar. Tog typ tre dagar, sedan började nästa nysa och nu har alla haft det.

Alla har varit opåverkade förutom nysningarna, men jag har inte konditionstränat dem. Min svarta fick avsevärt sämre luktsinne under typ två veckor, men idag hittade han små gummibollar igen 🙏🏼
Ja det är ju säkert samma då. Hur länge höll det i sig ungefär för dlna?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 860
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 763
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 342
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka