Det känns lite bättre idag, insåg att det är som min psykolog säger till mig att när jag är sjuk så blir allt mycket, mycket svårare att hantera. Jag har varit sjuk med några få veckors uppehåll i 7 månader. Jag trodde jag var helt frisk när jag hälsade på Trassel. Men uppenbarligen var jag inte det. Jag har kämpat mig igenom 6 månader med feber mellan 38-39,9 grader varje dag och två lunginflammationer. Nu kämpar jag med en feber som ingen vet vad den beror på. Jag blir trött och hängig och får ont i huvudet och orkar inte tänka positivt.
Jag har liksom inte pratat med nån människa på hela veckan utan i telefon med min psykolog och så idag ringde jag mormor som sa att hon hörde hur sjuk jag var och hon erbjöd sig att hjälpa mig med Milou när jag behöver avlastning. Trassel blir svårt men Milou kan dom hoppa in och stötta. Dom älskar verkligen Milou som om han vore deras egen.
Pratade med pappa och dom kan vara barnvakt ibland om jag behöver göra några ärenden.
Så plötsligt är jag inte helt ensam i allt.
Jag ska handla idag och bunkra upp lite och bada Milou och gå någon runda och läsa klart allt material jag fått av uppfödaren, fick det sista idag. Hon sa att hon hade massor av material och ifall jag var intresserad så kunde hon skicka och jag tackade ja så varje dag har jag fått nytt material att läsa om allt från valpar och kost och vuxna hundar och vapluppfostran och Kines posten som är kines klubben egna tidning. Dom har dock officiellt bytt namn till CCC Chinese Crested Club och det var den bästa informationen hittills men har rätt mycket att läsa idag som jag inte vet riktigt vad det är. Det är ju inget tvång sa hon men jag sa ju ja.
Idag ska jag hoppas några Panodil kan lätta allt lite och försöka komma ihåg att jag inte behöver bo i ett svart hål. Pappa frågade varför jag inte ringt och bett om hjälp när jag varit så sjuk men jag har inte velat ha mänsklig kontakt. Men kanske är det bra att be om hjälp ibland eller i alla fall inte isolera mig helt i min lilla stuga eller bara få vara frisk.
Men från och med nu ska jag plocka fram den positiva och förväntansfulla Lillefrun, Trassel är min dröm hund , jag vill ju det här.
Har knappt handlat eller ätit i veckan så det blir prio ett, jag måste handla mat