Uppdateringstråd 30

Idag satt han i soffan och tiggde mat som han brukade, med tassen på husses arm. Sånt som brukar vara så irriterande men som vi saknat så mycket när han inte gjort det.. Älskade älskade hund :love:
Han är så tunn och har väldigt lite ork men han börjar mer och mer vara sig själv! Så glad för det :)
 
20240728_184310.jpg

Snyggvalpen har fått röja runt i blåbärsris och tyckte livet var roligt.
Sen på senaste promenaden regnade de lite samtidigt som solen lös och han trodde inte han skulle dö av att bli blöt, framsteg hos herr valp.
 
Hmm, nej Milou var inte med på spåret att ta en lugn dag. Vid 19 efter att jag inte ha suttit still en minut och bokstavligen slet mitt hår och önskade att jag bara skulle svimma eller något för jag höll på att bli tokig av allt i huvudet och stressen med flytten och migränen dunkade i huvudet så satte jag mig ner med en skål soppa, orkade inte laga något så det blev pulversoppa full av klumpar. Kunde det bli värre?

Jo Milou insisterade på att idag inte var en vilodag och gnällde och stirrade på mig och jag lämnade soppan halväten för jag orkade inte höra hans gnäll så han fick sin långpromenad nu på kvällen i alla fall. Det var rätt skönt ändå efter min stressiga dag att komma ut men när jag kom hem önskade jag starkt att båda grabbarna ger mig sovmorgon imorgon efter en hemsk tid.

Önskade lite att jag kunde flytta in ensam i någon liten skrubb någonstans och låta alla andra ta hand om min flytt till huset.

Imorgon måste jag göra massor av ärenden mitt på dagen men jag måste vila så jag klarar flytten men så jag orkar ge grabbarna lite mer av våra normala tider och jag har planer på vad vi ska träna på så dom får tänka lite. Tänker att allt fixandet med packning osv är svårt att göra imorgon ändå eftersom vi börjar flyttarbetet på onsdag och flyttdagen med stort D är på söndag. Behöver fixa en del men jag kommer inte köra på i 10 timmar utan vila.

Har självklart haft dåligt samvete under vissa av flyttförberedelserna men dom har varit nöjda med en vilodag ibland eftersom dom under dom andra dagarna promenerat en mil eller mer vilket inte är jätte mycket men fullt lagom för Alvin och för även Milou.
 
Uppdatering, de tog nytt "akutnjurprov" (vet inte vad det heter?) och det visade att värdena gått ner. Nu på 12. Så de ville att vi ska ha kuren ut och sen se vad som sker. Blir hon dålig igen vill de remittera oss. Lite stressad blir jag för vi har ingen antibiotika alls hemma och kan ge ifall hon blir dålig. Då måste vi in till djursjukhuset om min klinik inte är öppen. Men vi håller tummar att detta är över nu!
Min vovvi med njurbäckeninflammation har piggat på sig. Det kom en förändring för ett par dagar sen. Mer energi, mer stuns i steget, slickar sig inte så ofta längre, dricker mindre vatten.
Imorgon ska vi ta en Librela och jag måste prata med veterinären då, antibiotikakuren tar slut på tisdag eller onsdag men utan att vara veterinär så säger jag, vi kan inte sluta nu. Jag vill ha en kur till när jag ser hunden bli bättre.
 
Mötte idag en annan hundägare när vi var ute på morgonrastning. Vi har pratat lite ibland, och så även idag. Hon blev såklart nyfiken på att jag nu traskade runt med tre hundar istället för två och frågade lite om det. När hon fick veta att Ebrah löper och "nya" hunden är hane så tog hon för givet att han är kastrerad. När jag sa nej så blev hennes spontana reaktion "MEN STACKARS HONOM!" typ. För stackars, stackars hane som tvingas vara i närheten av löptik. Jag förklarade att han bott med tikar hela livet, är avslappnad, att det är lugnt hemma och att jag bara behöver påminna honom ibland om att han inte ska ragga på henne. Men nä, det var ändå synd om honom :p

Alltså, jag förstår såklart att om man har en stressad, tik-fixerad hane att det blir stressigt och stökigt hemma om man också har löptik hemma. Men att utgå från att det måste vara ett jätteproblem och synd om hundarna... Varför?

Salukipojken fattar i alla fall inte att det är synd om honom. Han går runt och är så glad åt att ha två tjejer i sin flock, glad åt att få leka i rastgård nästan dagligen, glad åt att få använda mig som huvudkudde när han ligger i soffan, glad åt att då och då få skogspromenader och andra äventyr... Han är bara glad, hela tiden :heart
 
Mötte idag en annan hundägare när vi var ute på morgonrastning. Vi har pratat lite ibland, och så även idag. Hon blev såklart nyfiken på att jag nu traskade runt med tre hundar istället för två och frågade lite om det. När hon fick veta att Ebrah löper och "nya" hunden är hane så tog hon för givet att han är kastrerad. När jag sa nej så blev hennes spontana reaktion "MEN STACKARS HONOM!" typ. För stackars, stackars hane som tvingas vara i närheten av löptik. Jag förklarade att han bott med tikar hela livet, är avslappnad, att det är lugnt hemma och att jag bara behöver påminna honom ibland om att han inte ska ragga på henne. Men nä, det var ändå synd om honom :p

Alltså, jag förstår såklart att om man har en stressad, tik-fixerad hane att det blir stressigt och stökigt hemma om man också har löptik hemma. Men att utgå från att det måste vara ett jätteproblem och synd om hundarna... Varför?

Salukipojken fattar i alla fall inte att det är synd om honom. Han går runt och är så glad åt att ha två tjejer i sin flock, glad åt att få leka i rastgård nästan dagligen, glad åt att få använda mig som huvudkudde när han ligger i soffan, glad åt att då och då få skogspromenader och andra äventyr... Han är bara glad, hela tiden :heart

Ja, våra hanar får ju stå ut med corgi-fröken när hon löper utan att det synd om dem. Nu har hon dock fått vara hos uppfödaren senaste två löpen då fröken själv är en helt otrolig utbryterska och jag viill inte att hon ska ta sig in till nån av killarna de stunder de lämnas utan uppsikt hemma. Hon forcerar det mesta i sin väg när hon och lyckas ta sig ut när man försöker stänga in henne. Killarna står snällt bakom barngrindar de med lätthet skulle kliva över utan att ens tänka tanken på att de kan ta sig ut :p .
 
Ja, våra hanar får ju stå ut med corgi-fröken när hon löper utan att det synd om dem. Nu har hon dock fått vara hos uppfödaren senaste två löpen då fröken själv är en helt otrolig utbryterska och jag viill inte att hon ska ta sig in till nån av killarna de stunder de lämnas utan uppsikt hemma. Hon forcerar det mesta i sin väg när hon och lyckas ta sig ut när man försöker stänga in henne. Killarna står snällt bakom barngrindar de med lätthet skulle kliva över utan att ens tänka tanken på att de kan ta sig ut :p .
Border collies :heart :rofl:
 
Hur förvarar ni era hundsaker ni som har mycket?
Det blir en del grejer när man kör olika sporter (även om vi inte är så seriösa).
Jag tänker på apportbockar, olika leksaker, vittringspinnar, targets, rehabkuddar, konor, saker till specialsöket med olika behållare osv.

Mat och godis har jag i en liten låda i köket och en hylla i skafferiet, men allt annat är uppdelat på olika ställen och jag vill samla ihop det. Q
Täcken och koppel finns hallskåpet.
 
Hur förvarar ni era hundsaker ni som har mycket?
Det blir en del grejer när man kör olika sporter (även om vi inte är så seriösa).
Jag tänker på apportbockar, olika leksaker, vittringspinnar, targets, rehabkuddar, konor, saker till specialsöket med olika behållare osv.

Mat och godis har jag i en liten låda i köket och en hylla i skafferiet, men allt annat är uppdelat på olika ställen och jag vill samla ihop det. Q
Täcken och koppel finns hallskåpet.
Jag har ett hundhus så jag har plastbackar på hyllor i hundhuset. En del grejer är i ett köksskåp, men det är mest mat, godis, skålar, handdukar, schampo osv. Sånt som används inne och oftare typ.
När jag bodde i lägenhet hade hundarna en egen garderob sen hade jag såna skolådor från Ikea i hallen med sånt som användes ofta. :)
 
Har fått veta att salukipojkens matte somnade in tidigare idag... Inge Hon som fick mig att ens komma i kontakt med salukis. Hon som hjälpte till så att ägarna till min första tik alls gick med på att låta mig ta över tiken. Vi har inte haft ordentlig kontakt alls på länge nu. Men det känns skit ändå. Och nu sitter jag här med hennes fina hund, oklart vad som händer med allt. Jag måste prata med sambon idag när han kommer hem, och sedan se till att prata med mattes familj så att vi kommer fram till något bra...

Jag fick i alla fall möjligheten att tacka henne en sista gång. Och hon var oerhört glad åt att salukipojken var hos mig nu, för hon litade helt på min salukikunskap och hundhållning, så hon var trygg i att han hade det bra här.

Och ute skiner solen, hundarna har precis fått en skogspromenad och har nu lagt sig för att vila. Salukipojken ligger utsträckt på sängen med ett stort gosedjur som huvudkudde och har nog ingen aning om vad som hänt.
 
Jag har ett hundhus så jag har plastbackar på hyllor i hundhuset. En del grejer är i ett köksskåp, men det är mest mat, godis, skålar, handdukar, schampo osv. Sånt som används inne och oftare typ.
När jag bodde i lägenhet hade hundarna en egen garderob sen hade jag såna skolådor från Ikea i hallen med sånt som användes ofta. :)
Jag har massor med skolådor, men jag tycker det är rätt kassa, saker trillar "bakom" och hamnar på golvet underst och så blir det bökigt att få fram det.

Jag tror jag har en trådback över, men frågan är var jag får plats med den.
Jag har funderat på plastbackar men det här med att plocka undan efteråt är jag inte särskilt bra på och en trådback kan jag knö in allt i och sortera ibland. 🤔
 
Har fått veta att salukipojkens matte somnade in tidigare idag... Inge Hon som fick mig att ens komma i kontakt med salukis. Hon som hjälpte till så att ägarna till min första tik alls gick med på att låta mig ta över tiken. Vi har inte haft ordentlig kontakt alls på länge nu. Men det känns skit ändå. Och nu sitter jag här med hennes fina hund, oklart vad som händer med allt. Jag måste prata med sambon idag när han kommer hem, och sedan se till att prata med mattes familj så att vi kommer fram till något bra...

Jag fick i alla fall möjligheten att tacka henne en sista gång. Och hon var oerhört glad åt att salukipojken var hos mig nu, för hon litade helt på min salukikunskap och hundhållning, så hon var trygg i att han hade det bra här.

Och ute skiner solen, hundarna har precis fått en skogspromenad och har nu lagt sig för att vila. Salukipojken ligger utsträckt på sängen med ett stort gosedjur som huvudkudde och har nog ingen aning om vad som hänt.

Jag beklagar förlusten :heart
 
Hur förvarar ni era hundsaker ni som har mycket?
Det blir en del grejer när man kör olika sporter (även om vi inte är så seriösa).
Jag tänker på apportbockar, olika leksaker, vittringspinnar, targets, rehabkuddar, konor, saker till specialsöket med olika behållare osv.

Mat och godis har jag i en liten låda i köket och en hylla i skafferiet, men allt annat är uppdelat på olika ställen och jag vill samla ihop det. Q
Täcken och koppel finns hallskåpet.

Jag har tagit upp halva garaget med hund grejor. :cautious: Det ett par gamla flyg burar, en modell storre bil bur, ett par natburar, och ett par "puppy pens" forutom alla grejor, selar, linor, filtar, leksaker och grejor for sporter (inkluderande en vagn som aven nasta hund ska dra) ...
Jag tittar pa det da och da, men har inte kommit sa langt att jag borjat roja i det annu. Men det kommer ... det ar ett par grejor som saknas i roran och annat som behover stoppas undan for att inte forstoras, sa det kommer sa fort jag har en bra nog bok att lyssna pa.:p
 
Har fått veta att salukipojkens matte somnade in tidigare idag... Inge Hon som fick mig att ens komma i kontakt med salukis. Hon som hjälpte till så att ägarna till min första tik alls gick med på att låta mig ta över tiken. Vi har inte haft ordentlig kontakt alls på länge nu. Men det känns skit ändå. Och nu sitter jag här med hennes fina hund, oklart vad som händer med allt. Jag måste prata med sambon idag när han kommer hem, och sedan se till att prata med mattes familj så att vi kommer fram till något bra...

Jag fick i alla fall möjligheten att tacka henne en sista gång. Och hon var oerhört glad åt att salukipojken var hos mig nu, för hon litade helt på min salukikunskap och hundhållning, så hon var trygg i att han hade det bra här.

Och ute skiner solen, hundarna har precis fått en skogspromenad och har nu lagt sig för att vila. Salukipojken ligger utsträckt på sängen med ett stort gosedjur som huvudkudde och har nog ingen aning om vad som hänt.

Jag beklargar forlusten, men tank sa skont for henne att hon kunde vara lugn for att henne's Saluki pojke har det bra hos dig.:heart
 
Jag beklargar forlusten, men tank sa skont for henne att hon kunde vara lugn for att henne's Saluki pojke har det bra hos dig.:heart
Jo, det är en bra tröst för mig med... Hon hade alltid starka åsikter och ville aldrig heller ha hjälp (på gott och ont), så att hon faktiskt var positiv till att han är här känns bra. Har också pratat med hennes son nu och fått veta att ingen i familjen har intresse av alla gamla salukitidningar, bilder och annan dokumentation som hon samlat på sig genom åren, så allt sådant kommer hamna hos mig :heart
 
Skit skit skit 💩 i lördags drog vår gammeltant (11) korsbandet i sitt andra bakknä. För tre år sen opererades hon i vänster, och nu var det dags för höger 😞 Hon är pigg och glad, vältränad och vi räknar med tre fyra bra år till. Förra op gick jättebra, men hon är ju äldre nu… håll tummarna för vår ”Vita faran” 💖
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 536
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
984
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 416
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp