Uppdateringstråd 30

Åh fy tusan. Det är min mardröm. Vi hade en kvinna som hade en enorm bully som alltid var lös som granne förut. Den gjorde aldrig något som tur var men stod alltid och stirrade (och lyssnade inte på ägaren när hon stod och tjatade ”Akilles kom, AKILLES KOM”). Och sen blir som sura för att man säger åt dom att koppla hunden ”det säger du bara för att det är en bully”. Ja, det gör jag faktiskt. För risken är så mycket större med just bully-hundar.
Jag säger också så ”bara för att det är en bully”. Just för att de är kända för att 1. inte vara snälla mot andra hundar, 2. allvarligt skada eller döda andra hundar.
Jag är absolut färgad av mitt yrke, men kan liksom inte ha ett gott öga för rasen när jag ser skadorna på de andra hundarna hela tiden. Det är inte smågrejer vi pratar om liksom.
Minns en whippet som blivit oprovocerat attackerad på tunnelbanan. Det krävdes flera människor för att få loss bullyn från whippetens rygg, och den stackars whippeten fick genomgå flera operationer och in och ut på IVA i flera veckors tid.
Jag opererade den ena gången och ryggmuskulaturen var verkligen på riktigt som köttfärs.
En av de vidrigaste skadorna jag har sett, ja förutom när hundarna kommer in döda då.
 
Har precis varit ute på skogspromenad med hundarna. Riktigt skönt, även om det var varmt, och nu ligger alla och vilar. Nu är det också bestämt att salukipojken är hos mina vänner imorgon och på fredag, så får han liten paus från Ebrah och jag slipper tänka på hur vi ska göra när jag jobbar. Vi har som två olika små rum i personalrummet på jobbet, så idag får de följa med och vara separerade där, men det är ju helt klart smidigast att inte behöva tänka på det. Om han stannar hos oss framöver så ska jag nog fundera en vända till på det där med kastrering ändå, just för att slippa strul kring löp. Han ska ändå inte gå i avel så...
 
Har äntligen beställt en bur till, till min bil! Ska plocka ur dubbelsätet bak och ha en bur till där utöver dubbelburen jag har där bak.
Alltså min bil är så jäkla ful, men den är fasen en dröm när man har många hundar 🥰
Dubbelburen bak är 110 x 110 cm och baksätesburen blir 85 x 80 cm. Och då kommer jag ändå ha tre säten kvar 🙌🏽
 
Har äntligen beställt en bur till, till min bil! Ska plocka ur dubbelsätet bak och ha en bur till där utöver dubbelburen jag har där bak.
Alltså min bil är så jäkla ful, men den är fasen en dröm när man har många hundar 🥰
Dubbelburen bak är 110 x 110 cm och baksätesburen blir 85 x 80 cm. Och då kommer jag ändå ha tre säten kvar 🙌🏽
Visa bild på allt när det kommer, jag behöver inspiration nu när sambon äntligen börjat prata om större bil :D
 
Igår kväll var det nära ögat. Jag kliver ut ur porten med whippeten vi är hundvakt åt och en av mina dvärgschnauzrar. Jag hinner bara höra ”åh nej” och ett sjukt högt vrål från höger sida. Vänder mig snabbt om och ser en stor, grå bullytik som är ute efter hundarna bara tre meter ifrån oss. Ägaren kämpar med att hålla fast hunden som av någon anledning har koppel som sitter fast i en bilsele.
Jag skyndade mig in i soprummet bredvid och andades ut.
Om vi hade kommit ut fem sekunder senare ut porten, eller om ägaren inte hållit hårt i kopplet så hade det slutat jävligt illa.
Jag har sett den bullytiken förut och hur den låser andra hundar med blicken.
Har varit med om liknande, med en gigantisk bully (måste varit blandad med nån sorts mastiff) som hoppade efter min lilla pensionärsvavva när vi gick förbi. Flamsig sele och en tunn tonårstjej som höll i kopplet - hennes kompisar behövde också ta tag och hålla emot för att den inte skulle slita sig. De skrattade. 🙄

Om min hund hade blivit biten hade han dött direkt. Hur är det roligt?
 
Lite nöjd pojk efter en dragpromenad, helst hade han nog velat ta en joggingtur men matte vill inte riskera överhettning i denna värmen så han o resten av gänget fick nöja sej med att få dra i sele på en helt vanlig promenad istället :love:
 

Bifogade filer

  • IMG_9222.jpeg
    IMG_9222.jpeg
    177,7 KB · Visningar: 24
Salukipojken bestämde sig nu för att Ebrah är oemotståndlig och att han inte alls tänker uppföra sig på jobbet, så sambon fick åka inlines hit i ovädret, hämta hem hundarna och hålla ordning på dem istället.

Hörde också av mig till vännerna och bad dem ta honom ikväll, så när de väl fått i sin hund middag så tar de salukipojken. Jag är lite sur nu efter allt trassel han ställde till med, så det ska bli ganska skönt med en paus :angel:

(Han rev ner saker och pissade inne. Så eh. Jag har fått städa massor nu. Och städar akvarium på jobbet. Och behöver städa hemma. Jag är trött.)
 
Han behåller de kokade riset. Har fått små portioner med 2 timmars mellanrum.
Inte bajsat än dock men är väl tom.
Han är glad o relativt pigg

Jasså? Kräkts med? ♥️
Okej vad bra ❤️
Ja men inte så mycket. Typ 4 gånger igår, men nu har han inte gjort det sen vid kl.16 igår eftermiddag. Men han är hängig och inte sig lik och blev mer hängig sent igår kväll/natt, ingen feber. Jag nojar ju så klart för att han ätit något som inte kommer ut och ligger och irriterar i magsäcken eftersom han är just en sån som sväljer saker 🙄 så ska ringa akutsjukhuset direkt nu när det öppnar vid 8, dom brukar dock aldrig ha några veterinärer så räknar med att få åka långt 🙄 känns inte som det är värt att åka till någon av dom dagöppna klinikerna här hemma ifall det är något i magen som måste ut🤔 kanske bara är att spilla tid att åka till en sån först?
 
Okej vad bra ❤️
Ja men inte så mycket. Typ 4 gånger igår, men nu har han inte gjort det sen vid kl.16 igår eftermiddag. Men han är hängig och inte sig lik och blev mer hängig sent igår kväll/natt, ingen feber. Jag nojar ju så klart för att han ätit något som inte kommer ut och ligger och irriterar i magsäcken eftersom han är just en sån som sväljer saker 🙄 så ska ringa akutsjukhuset direkt nu när det öppnar vid 8, dom brukar dock aldrig ha några veterinärer så räknar med att få åka långt 🙄 känns inte som det är värt att åka till någon av dom dagöppna klinikerna här hemma ifall det är något i magen som måste ut🤔 kanske bara är att spilla tid att åka till en sån först?

Men de kan inte ge kräkmedel?
Förstår det 😕 Jag nojjar endel med, en är som sagt rädd de tryckt i sig nått.
Knut har sovit hela natten iaf. La av en riktig stinkfis och då gick vi ut men han kissade bara.
 
Tillbaka till att ha två hundar hemma. Lugnt och skönt för stunden. Ebrah är nog glad åt att ha en paus också. Brorsan däremot sitter och ylar vid fötterna på hundvakten, djupt olycklig över att inte få fortsätta ragga på syrran. Tidigare när han varit där så har han legat lugnt och avslappnat, så det är inte som att han känner sig obekväm hos dem som så. Fåntratten.

Jag ska nog ta och börja klippa mönster för hundtäcke nu, sedan bär det av till jobbet. Känns bra att inte behöva fundera på hundarna när jag är iväg.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 679
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp