Det intressanta är att han är mycket lugnare hemma än hos hundvakten. Nu har han gått runt ett varv här hemma för att nosa lite, testade att gå fram till Ebrah som sa ifrån, och då la han sig lugnt på en matta för att vila. Inget pip, inget skrik, ingen stress. Här så var han inte ens intresserad av Ebrah förrän i.. onsdags morse typ? Då hade hon löpt 1 1/2 vecka. Så eftersom jag skulle jobba och hundvakten ledig så fick han åka dit. Ville inte lämna dem oövervakade ifall Ebrah plötsligt skulle tycka att han trots allt är ganska charmig...
Han sover på nätterna, kan vara lös med henne i rastgård osv. Sedan höll han förvisso på och gick efter henne hemma också, på så sätt att han hela tiden ville vara i samma rum som henne. Men hade det inte varit för jobbet så hade jag inte känt något större behov av att lämna bort honom. Blev lite förvånad över hur rastlös han var hos hundvakten.
Men, med allt det sagt så vill jag helst inte ha okastrerad hane och löptik ihop ändå. Det är jobbigt, iaf jämfört med att bara ha hundar av samma kön eller att inte ha löptik
Om han stannar så kommer jag i alla fall kika på kastrering, just för att slippa hålla koll vid löp.