Uppdateringstråd 30

@AraSlei Princess Diva har legat inne tre ganger med compaction och med dropp och alla tre ganger har det rackt. Jag haller tummarna :heart 🤞

Finn :heart Håller alla tummar vi kan för honom att det räcker med dropp. Lilla grabben att hitta på bus.

Det fungerade tyvärr inte, och inte heller med lavemang. Han opereras om en liten stund.
Det är fortfarande lite passage i tarmen, så förhoppningsvis är den inte så skadad att de måste ta bort något.

Älskade lilla dåre till hund, fan med :(
 
Det fungerade tyvärr inte, och inte heller med lavemang. Han opereras om en liten stund.
Det är fortfarande lite passage i tarmen, så förhoppningsvis är den inte så skadad att de måste ta bort något.

Älskade lilla dåre till hund, fan med :(
Håller tummarna för att det går bra ❤️
 
Det fungerade tyvärr inte, och inte heller med lavemang. Han opereras om en liten stund.
Det är fortfarande lite passage i tarmen, så förhoppningsvis är den inte så skadad att de måste ta bort något.

Älskade lilla dåre till hund, fan med :(
Ajdå, nu hoppas vi op går bra så han får komma hem.
 
Det fungerade tyvärr inte, och inte heller med lavemang. Han opereras om en liten stund.
Det är fortfarande lite passage i tarmen, så förhoppningsvis är den inte så skadad att de måste ta bort något.

Älskade lilla dåre till hund, fan med :(
Åh nej 😔 min mardröm och är väl bara en tidsfråga med mitt strumpätarmonster... Håller alla tummar och tassar att operationen går bra ❤️
 
20240804_214128.jpg

När valpen somnar till i några sekunder med favorit leksaksugglan i munnen.
En av favorit sysselsättningarna enligt Nisse är iaf att få springa och leka i ridhuset med kompisarna, så de har vi roat oss med ikväll.
 
Det fungerade tyvärr inte, och inte heller med lavemang. Han opereras om en liten stund.
Det är fortfarande lite passage i tarmen, så förhoppningsvis är den inte så skadad att de måste ta bort något.

Älskade lilla dåre till hund, fan med :(
Nisse och jag håller tummarna här!
 
Hemma efter en lång helg uppe i fjället på Valdresprøve. En tävling som är vida omtalad för att den är så svår, då den går på djur som gått lösa på fjället till dagen innan. Varje flock bestod av 2 tackor med lamm och en tom ungtacka, flockstorleken varierade alltså mellan 5-7 djur och de har noll samhörighet och splittrar sig åt tre håll det minsta man släpper taget, och stannar och pucklar på hundarna om de anar minsta svaghet. Delning var att ta ut en tacka med tillhörande lamm, singeln var en märkt tacka(hon utan lamm).

Jag var inte alls i bubblan mentalt dag 1 och var ingen bra handler. Zoe kom runt med 73 poäng, Tam bröt jag efter halva framdrivningen. Hans flock delade sig i två direkt efter upptaget och jag fick inte bra känsla i kommunikationen så bröt innan det blev en dålig upplevelse för honom.

Idag var jag mer på plats, och hade en bättre plan för var hund. Zoe var med mig och jobbade jättefint, och trots att vi hade enormt svårdelade djur så kom hon in och tog både svår delning och singel med full poäng. 88 poäng på rundan.

Tam lät jag gå på betydligt mer, lade upp honom där det var tungt och gav honom initativ och ansvar - vilket han tog. Så trånga svåra lägen där flera före oss fått kliva av för att de inte fick fram djuren, där han bara gick in och fixade. Tunga, klistriga djur så delning, ränna och singel var de svåraste jag varit med om. I rännan hoppade två djur ut bakåt ÖVER honom, men han slog bara om och hade kontrollen tilbaka på bara en meter, helt utan tvekan. Singeln visste att hon var märkt, så hon satt som ett plåster i mitten av gruppen. Jag vet att Tam kommer in, så det gällde bara att tydligt visa rätt djur, och att inte någon annan råkade slå med åt samma håll. Till slut fick jag dem uppradade med huvudena mot honom med singeln på änden - och han tog en av de svåraste singlarna jag satt upp, med full poäng ❤️

En bekant skickade två fantastiska bilder på det
 

Bifogade filer

  • IMG_20240804_134634_697.jpg
    IMG_20240804_134634_697.jpg
    123,3 KB · Visningar: 128
Operationen har gått bra ❤️
De behövde inte ta någon tarm, utan har öppnat och sytt igen. Det var en strumpa, och den hade fastnat där han hade gammal ärrvävnad från den tidigare operationen. Med 20 cm till grovtarmen. Så nära, och så långt bort…
Han kommer vara kvar minst 4 dagar, kanske längre, men allt har gått bra som det verkar nu ❤️❤️
Tack för era tumhållningar!
 
Kan inte förstå det… kan inte heller fatta vart han hittat den, eftersom alla strumpor är förvisade till tvättstuga och badrum, vilket är en total no go zone för honom pga hans historia…

I know ... det ar samma med Diva. da och da hor jag hur hon tuggar pa en strumpa eller liknande ... nar jag kollar ar det nastan alltid en strumpa och jag forstar inte hur hon far tag pa den.
Utomhus maste hon ocksa kollas da hon hittar allt mojligt oatligt som hon ater ... matmotiverade hundar ar bra, sa dom. Matmotiverade hundar ar lattare att trana, sa dom. Du vill ha en hund som verkligen gillar mat, sa dom. 🙄
 
Kan inte förstå det… kan inte heller fatta vart han hittat den, eftersom alla strumpor är förvisade till tvättstuga och badrum, vilket är en total no go zone för honom pga hans historia…
Det med strumpor är verkligen ett mysterium. Dom som Toke fått i sig har jag ju inte haft en aning om förrän dom kommit ut och jag kan inte fatta hur han fått tag på dom. Nu var det dock rätt längesen så antingen har vi blivit ännu bättre på att hålla dom borta eller så är han inte lika intresserad längre. Varför vill man äta en strumpa?? Har aldrig varit med om att han ätit något annat utan det är just strumpor:yuck: hoppas Finns läkning går bra ❤️
 
Dom är inte så uppmärksamma de där filurerna, mött grävling två gånger som bara traskar rakt mot en. Första gången var Nessie, min cardigan i täten och både hon och grävling stod och tittade på varann en stund.
Andra hången var i somras då den nästan sprang in i mina hundar, Spock var närmast och var så förvånad att han inte ens kom sig för att reagera. De andra hann knappt märka den innan den vände tillbaka in i buskagen. Har ett gäng grävlingar som bor rätt mär men har inte sett dem själv, däremot grannen har sett dem.

Ja de ser väl ganska dåligt?
Gry och grävlingen nuddade typ varandras nosar när hen stövlade ut ur gräset och Knut mest tittade "jaha en grävling" :D
När en annan skriker rakt ut.
 
Operationen har gått bra ❤️
De behövde inte ta någon tarm, utan har öppnat och sytt igen. Det var en strumpa, och den hade fastnat där han hade gammal ärrvävnad från den tidigare operationen. Med 20 cm till grovtarmen. Så nära, och så långt bort…
Han kommer vara kvar minst 4 dagar, kanske längre, men allt har gått bra som det verkar nu ❤️❤️
Tack för era tumhållningar!
Jag vet precis hur det känns nu, hoppas verkligen att det går vägen och att ni får en kort rehab :heart
 
Såg nu att Rauh släppt sitt färskfoder. Känns mer som en utmanare till Mush än något annat, så jag gissar att priset kommer vara ungefär detsamma också, vilket är lite trist eftersom jag absolut inte har råd då. Pratade med en av deras säljare om det för ett tag sedan, att det faktiskt inte är alla som vill ha pytteförpackningar av allt. Hoppas att det togs med till huvudkontoret :p
 
Såg nu att Rauh släppt sitt färskfoder. Känns mer som en utmanare till Mush än något annat, så jag gissar att priset kommer vara ungefär detsamma också, vilket är lite trist eftersom jag absolut inte har råd då. Pratade med en av deras säljare om det för ett tag sedan, att det faktiskt inte är alla som vill ha pytteförpackningar av allt. Hoppas att det togs med till huvudkontoret :p
De tjänar mycket mer på minipåsarna...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 746
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp