Uppdateringstråd 30

Spock har varit och vallat nöt för andra gången i sitt liv och OMG han är såå tänd, det är på en helt annan nivå än fåren (eller ankorna). Känner att han går ur hand och öronen stängs av på ett sätt som aldrig hänt förut.. Tur att han är snäll iallafall :banghead:.
Han har gått in och försökt få igång djuren med fart men kom på efter första vändan att man kan faktiskt vänta ut kor också och ge dem tid så vänder de.
Jag tyckte att det var halvkaosigt men de som var med tyckte att han var duktig så jag får väl försöka lita på det. De menar på att han måste få pröva sig fram lite och känna medans kontrollfreak som jag är vill jag ha lite mer styrning på min hund :nailbiting:. Samtidigt har jag själv ingen koll på kor så då kanske man inte ska lägga sig i så mycket, de är ju helt annorlunda än får till sättet och sprider sig lätt om hunden inte håller ihop dem.

Vi ska iväg på en heldag nötkurs om nån vecka så det blir nog nyttigt 🙂. Förhoppningsvis lär jag mig lite mer så jag förstår när jag ska lägga mig i och inte 😅.


20240729_163447.jpg
 
Milou gör mig förtvivlad han skvätter och läcker urin lite hela tiden. Antingen att han bara gnor sig eller ligger på en filt eller på soffan och läcker eller att han ungefär markerar på mina saker.

Nu är det ohållbart, det luktar hundkiss i hela vardagsrummet och hallen. Jag lägger handdukar och filtar överallt men nu när han återigen kissat på min iPad och min tidning så kände jag att det får vara nog.

Han har länge haft skvättskydd på nätterna och jag har känt att det vore elakt att ha det hela tiden men nu får det vara så ett tag. Jag får dåligt samvete men jag klarar inte av den här kisslukten och att inte veta om mina saker är säkra men stackars Milou.
 
Milou gör mig förtvivlad han skvätter och läcker urin lite hela tiden. Antingen att han bara gnor sig eller ligger på en filt eller på soffan och läcker eller att han ungefär markerar på mina saker.

Nu är det ohållbart, det luktar hundkiss i hela vardagsrummet och hallen. Jag lägger handdukar och filtar överallt men nu när han återigen kissat på min iPad och min tidning så kände jag att det får vara nog.

Han har länge haft skvättskydd på nätterna och jag har känt att det vore elakt att ha det hela tiden men nu får det vara så ett tag. Jag får dåligt samvete men jag klarar inte av den här kisslukten och att inte veta om mina saker är säkra men stackars Milou.

Varför är det synd om honom för att han ska ha kisskydd på dagen?
 
F är kvar på djursjukhuset :(
Infektionsvärdet vill inte gå ner. Han är relativt pigg och har ingen feber, men efter nästan fem dagar på antibiotika ska man inte ha 144 i värde… De har bytt antibiotika nu och den gör förhoppningsvis mer nytta. På UL idag hade området där de öppnat sett väldigt irriterat ut.
Han är ju på rätt plats men…

De tycker mycket om honom i alla fall, han verkar ha charmat alla där ❤️
 
F är kvar på djursjukhuset :(
Infektionsvärdet vill inte gå ner. Han är relativt pigg och har ingen feber, men efter nästan fem dagar på antibiotika ska man inte ha 144 i värde… De har bytt antibiotika nu och den gör förhoppningsvis mer nytta. På UL idag hade området där de öppnat sett väldigt irriterat ut.
Han är ju på rätt plats men…

De tycker mycket om honom i alla fall, han verkar ha charmat alla där ❤️
Finn ❤️ hoppas nya antibiotikan gör nytta så han får komma hem snart! Skönt ändå att han är på rätt plats där de kan ha koll på honom, men en vill ju helst ha dom hemma.
 
Milou gör mig förtvivlad han skvätter och läcker urin lite hela tiden. Antingen att han bara gnor sig eller ligger på en filt eller på soffan och läcker eller att han ungefär markerar på mina saker.

Nu är det ohållbart, det luktar hundkiss i hela vardagsrummet och hallen. Jag lägger handdukar och filtar överallt men nu när han återigen kissat på min iPad och min tidning så kände jag att det får vara nog.

Han har länge haft skvättskydd på nätterna och jag har känt att det vore elakt att ha det hela tiden men nu får det vara så ett tag. Jag får dåligt samvete men jag klarar inte av den här kisslukten och att inte veta om mina saker är säkra men stackars Milou.

Fast det ar inte synd om honom. Han vanjer sig snart att det ar dar och da ar livet enkelt igen. Tank pa tikar som maste ha skydd bade dag och natt for att de bloder sa mycket under lopet.

Jag har haft en som blodde som den proverbiala grisen och hade "mensskydd" med binda i flera veckor for att inte fa blod pa allt. Ibland glomde jag ta av skyddet nar hon gick ut (hade hastgard) sa jag var tvungen att ha flera skydd sa jag kunde tvatta lite panikartat nar jag glomt ta av det och hon kissade med det pa. Hon reagerade inte, det var jag som gjorde.
 
Visa bifogad fil 151005
Regn o rusk, Nisse fick inviga sitt hurtta regntäcke, om än lite långt. Men han behöver ju inte bli blöt iaf. Men de sitter bra i övrigt. Så de får fungera :)
Om 1 1/2 vecka blir han 20 veckor, galet vad tiden går 😱
Här blir det sönderklippt sopsäck som täcke till salukipojken när det regnar :rofl: Duger helt ok, men jag borde verkligen ta tag i att ordna ett ordentligt täcke till honom. Så snart det är bestämt var han faktiskt ska bo så ska det fixas...
 
Tack, då ska jag släppa det dåliga samvetet. Problemet som oroar mig mest är att den enda sortens skydd som passar hans kroppstyp skaver lite i ljumskarna eftersom han under magen och i ljumskarna är helt nakna, inte ett endaste hårstrå.
 
Tack, då ska jag släppa det dåliga samvetet. Problemet som oroar mig mest är att den enda sortens skydd som passar hans kroppstyp skaver lite i ljumskarna eftersom han under magen och i ljumskarna är helt nakna, inte ett endaste hårstrå.
Väg det mot varann.
Lite obekvämt för honom. Vidrig lukt i ditt hus. En lukt som dessutom hänger i ett tag.
Jag röstar på skydd.
 
Väg det mot varann.
Lite obekvämt för honom. Vidrig lukt i ditt hus. En lukt som dessutom hänger i ett tag.
Jag röstar på skydd.
Jag kommer köra på skvättskydd. Sätter fast lite lösare på dagen när han rör sig mer och så får han vara utan på altanen och trädgården och på promenader. Ska fortsätta leta efter lite mjukare på dagen. På natten måste han ha dom vi har ju förnyande kissar igenom alla andra.

Jag måste köpa en ny soffa och slänga den jag har nu. Kanske även ny matta. Vädrar hela dagarna.

Det är så jobbigt för det finns inget att göra åt det. Han ät utredd två gånger på två olika kliniker. Fick till sist en medicin som jag trodde hjälpte några månader men sen tyckte jag effekten avtog men jag har beställt hem den igen för att ge den en till chans. Annars finns det nog inget val än att fortsätta med skvättskydd på obestämd tid.
 
Hann knappt komma hem efter att ha lämnat salukipojken innan veterinären ringde. Jag vet att inga nyheter är bra nyheter, så jag hann bli rejält orolig. Visade sig att han är så stressad där nu att de inte vill att han vaknar ensam i någon bur efter operationen, så sambon åker dit och sitter med vid hela uppvaket :heart Är väldigt glad att kliniken ringde om det, istället för att man ska komma dit och mötas av en sönderstressad hund. Ändå viftade han på svansen när vi kom dit och verkade ok med att vara där då. Verkar nästan som att han utvecklat någon slags separationsångest och absolut inte vill vara ifrån mig och damerna. Att lämna honom hemma är helt lugnt, men ja, han är väldigt(!) tydlig med att han vill vara med oss och inte bli lämnad med andra människor.

Sköterskan som mötte oss på morgonen var annars väldigt gullig mot oss, men sa att hon först blivit osäker på om det verkligen var han som kommit tillbaka, för han såg så mycket piggare, gladare och fräschare ut mot när hon mött honom första gången. Lillpojken. Jag vill bara ha hem honom och krama honom nu, men det ska bli SÅ skönt att ha de där tänderna fixade. Äntligen ska han slippa ha ont.
 
Idag har vi varit till djuraffären och fått klorna klippta. Tilda gillar det inte om jag ska göra det, det har gått relativt bra under våren efter att hon fått dom klippta där 2-3 gånger, men nu vägrar hon låta mig göra det igen. Tur jag köpte ett 10-kort, så det kostar inget nu när vi behöver börja gå dit igen. Hon ville dock inte ens gå i närheten av butiken, stegrade som en häst, backade och bara sa nej! Tills en schäfer strosade förbi (den var jättelugn), då blev det tydligen att välja mellan pest eller kolera och hon valde att hellre springa till butiken än att riskera att den skulle komma för nära 🙃🙄
 
Idag har vi varit till djuraffären och fått klorna klippta. Tilda gillar det inte om jag ska göra det, det har gått relativt bra under våren efter att hon fått dom klippta där 2-3 gånger, men nu vägrar hon låta mig göra det igen. Tur jag köpte ett 10-kort, så det kostar inget nu när vi behöver börja gå dit igen. Hon ville dock inte ens gå i närheten av butiken, stegrade som en häst, backade och bara sa nej! Tills en schäfer strosade förbi (den var jättelugn), då blev det tydligen att välja mellan pest eller kolera och hon valde att hellre springa till butiken än att riskera att den skulle komma för nära 🙃🙄
Åh, vad jobbigt. Lilla M är inte överdrivet förtjust i att få klorna klippta men mer på den nivån att när man tar fram klosaxen så håller hon sig undan. När man väl fått tag i henne så går det bra.
Spock däremot är på den nivån att jag får låsa bort honom för att han inte ska trakassera mig hela tiden för han vill så gärna klippa klor 😝.

Har tagit lilla M nån gång till djuraffären för kloklippning och hon verkar inte koppla det till obehag. Å andra sidan så är hon världens godisråtta och brukar hänga på och bara få godis där ibland 😅.
 
Åh, vad jobbigt. Lilla M är inte överdrivet förtjust i att få klorna klippta men mer på den nivån att när man tar fram klosaxen så håller hon sig undan. När man väl fått tag i henne så går det bra.
Spock däremot är på den nivån att jag får låsa bort honom för att han inte ska trakassera mig hela tiden för han vill så gärna klippa klor 😝.

Har tagit lilla M nån gång till djuraffären för kloklippning och hon verkar inte koppla det till obehag. Å andra sidan så är hon världens godisråtta och brukar hänga på och bara få godis där ibland 😅.
Ja Tilda springer sin väg så fort hon ser klosaxen (har provat olika varianter), ett tag gick det bra med massor av godis, men nu har den fasen gått över tydligen 🙄 skönt ändå att jag kan lämna in henne, och det går ju bra bara hon går med personalen men tråkigt för henne att hon tycker det är så jobbigt att ens gå in.
 
Jag kommer köra på skvättskydd. Sätter fast lite lösare på dagen när han rör sig mer och så får han vara utan på altanen och trädgården och på promenader. Ska fortsätta leta efter lite mjukare på dagen. På natten måste han ha dom vi har ju förnyande kissar igenom alla andra.

Jag måste köpa en ny soffa och slänga den jag har nu. Kanske även ny matta. Vädrar hela dagarna.

Det är så jobbigt för det finns inget att göra åt det. Han ät utredd två gånger på två olika kliniker. Fick till sist en medicin som jag trodde hjälpte några månader men sen tyckte jag effekten avtog men jag har beställt hem den igen för att ge den en till chans. Annars finns det nog inget val än att fortsätta med skvättskydd på obestämd tid.
Jag köper billiga dambindor på ICA eller Willys. Kostar en tia paketet ungefär. Lägger en sån i skvättskyddet. De har klister påbaksindan så det sitter fast bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 750
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp