Uppdateringstråd 30

Nu är salukipojken hemma igen! Allt hade gått bra, men han var såklart groggy nu, och har fått blod i ansiktet som inte alls ser kul ut mot hans ljusa päls. Ska försöka göra rent honom lite ikväll när jag kommer hem. Han var iaf väldigt glad åt att få komma hem till soffan igen
 
Jag köper billiga dambindor på ICA eller Willys. Kostar en tia paketet ungefär. Lägger en sån i skvättskyddet. De har klister påbaksindan så det sitter fast bra.

Jag anvande ocksa billiga (men tunnare) bindor nar jag hade menskydd pa Miss Mandy. Det funkade hur bra som helst.

Ja Tilda springer sin väg så fort hon ser klosaxen (har provat olika varianter), ett tag gick det bra med massor av godis, men nu har den fasen gått över tydligen 🙄 skönt ändå att jag kan lämna in henne, och det går ju bra bara hon går med personalen men tråkigt för henne att hon tycker det är så jobbigt att ens gå in.

Har du nagot bord eller annat du kan satta en "arm" som "groomers" har och satter fast hunden i? Nar rottweilern Diva var liten hogg hon villt mot vem som helst som kom med klotang eller slip sa jag startade med att satta henne pa bord med en stor (mycket stor) plast krage for sar pa sig sa hon inte kom at mig och inte kunde kasta sig ivag. Sedan skaffade jag en arm for ett "grooming table" som jag satte fast pa ett gammalt skrivbord sa hon satt fast.

Hon fick hoppa upp pa bordet, sattas fast i armen, och fa godis dagligen de forsta veckorna. Ibland slipade jag till pa ett par klor (slipen ar inte fullt lika hemsk som tangen tycker hon) och ibland fick hon bara godis. Jag holl pa sa lange tills hon borjade hoppa upp pa bordet varje gang hon gick forbi ... da blev det klo klipps/slip bord bara.
Diva kan backa ur vilket halsband som helst numera sa jag satter fast henne men hon backar ur medan jag slipar forsta framtassen (jag borjar alltid med hoger bak, sedan hoger fram innan jag gar runt bordet och tar vanster bak och sist vantster fram) sa efter det stirrar hon pa godiset som ligger sa hon inte kan sno det, men se det och hon far en bit efter varje tass och flera nar det ar klart.

Till och med Mallen som aldrig ar still fungerar det bra for, och han star still hela tiden. Han ar i ett annat rum och ar super avundsjuk nar jag haller pa med Diva trotts att jag alltid borjar med honom for att han ar ljudligast och inte har nagon "patience" alls och trotts att han inte heller gillar det ... men egentligen bara kommer ihag att "Mamma pysslar med mig och jag far godis" medan Diva ar dar.
 
Jag köper billiga dambindor på ICA eller Willys. Kostar en tia paketet ungefär. Lägger en sån i skvättskyddet. De har klister påbaksindan så det sitter fast bra.
Jag köper på Lidl, dom är riktigt rejäla. Långa och tjocka. Använder du skvättskydd på honom dygnet runt?
 
Nu har jag varit iväg och beställt soffa och matta men dom kommer inte förrän om 5 veckor. Tog ut mattan i alla fall. Den är så äcklig nu. Jag vet inte om hela situationen med flytt och förändringar faktiskt är orsaken till att det blivit värre med inkontinensen. Han har ju haft problem i perioder innan också men inte så här extremt.
 
Idag har vi haft en lugn dag, grabbarna grus har fått springa en liten sväng brevid cykeln. Lilla M fick promenad med husse.

20240809_165250.jpg
 
Jag köper på Lidl, dom är riktigt rejäla. Långa och tjocka. Använder du skvättskydd på honom dygnet runt?
Nej.Han tog lång tid påsig att bli helt rumsren bara. Så om jag lämnade honom hemma fick han ha skydd. Numera behövs det inte.

Men ska vi hem till nån så åker skyddet på. För säkerhets skull. Samma i träningshall.
 
Vi har jobbat i fjøset, tvingat oss ut på en extremt regnig tur i skogen och fixat lite pappersarbete. Mest av allt har vi hängt i soffan och tittat på livestream på kompisar som är och tävlar i Nordiska mästerskapen i finland! Tam blir väldigt engagerad när han tycker att de delar dåligt...
 

Bifogade filer

  • 20240809_103239.jpg
    20240809_103239.jpg
    187,1 KB · Visningar: 50
Nu är vi hemma tillsammans hela lilla familjen. Han blev SÅ glad när han fick se mig och damerna :heart Trött, men stadig på benen och nu väldigt nöjd också. Funderar på att sova i soffan med honom inatt så att han kan få lite extra kramar och så. Annars sover han alltid ensam där vi bäddat åt honom på golvet nedanför sängen.
1000062650.jpg
 
Igår åkte vi och vallade, jag hade sovit uruselt och var jättetrött så efter två vändor fick husse köra Spocken också. Husse börjar hitta knapparna både på sin egen hund och Spock och har börjat tycka att det faktiskt är rätt kul med vallning 😁.

20240806_171213.jpg

Idag hade husse åkt och tränat agility med gänget när jag sov på dagen så jag behöver bara chilla inför sista jobbnatten.

Imorgon kör jag blåbär med Spock och M som ska träna starter, husse är värvad son domare så han tränar väl Tay innan om han hinner 😁.
 
20240811_133909.jpg

Promenad vid lunchtid med Nisse och kompisens 2 hundar. Nisse skötte sig bra, men däremot insett han han hmm inte kmr gå och ha lös, vart kan man hitta en bra långlina på typ 20m? Gärna med en liten ögla på så man kan ha han i midjebältet.
 
Visa bifogad fil 151156
Promenad vid lunchtid med Nisse och kompisens 2 hundar. Nisse skötte sig bra, men däremot insett han han hmm inte kmr gå och ha lös, vart kan man hitta en bra långlina på typ 20m? Gärna med en liten ögla på så man kan ha han i midjebältet.

Tänker att det är väl bara att knyta en ögla själv, alternativt knyta fast en karbinhake?
Det beror ju på vad man önskar av långlinan men jag brukar köpa biltemas som är prisvärda och jag tycker är lagom bredd och grepp på..
 
Idag var det sökträning med rasklubben. Det är mest jag som fotar, men vi hade faktiskt tur och blev fångade på bild! Oklart var min västra hand gör, men jag tror att jag precis hade släppt halsbandet och skickat henne 😁

IMG_6389.jpeg


I andra söksvängen gjorde hon en saltomortal över ett omkullfallet träd, när hon fick koll på figgen 😕 men jag tror det gick bra, hon är inte halt eller öm. Men blev nog ganska förvånad när det hände.
 
Idag var det sökträning med rasklubben. Det är mest jag som fotar, men vi hade faktiskt tur och blev fångade på bild! Oklart var min västra hand gör, men jag tror att jag precis hade släppt halsbandet och skickat henne 😁

Visa bifogad fil 151159

I andra söksvängen gjorde hon en saltomortal över ett omkullfallet träd, när hon fick koll på figgen 😕 men jag tror det gick bra, hon är inte halt eller öm. Men blev nog ganska förvånad när det hände.

Jatte fin bild.
Rottisar klarar ju det mesta utan att saga till om det inte ar allvar. Dom om min forvaning nar jag skaffade Malle ... som kan ga igenom eld och vatten nar han ar i "drive", men skriker hjartskarande om leksaken hamnar pa den nyklippta grasmattan som ar lite som en stubbaker, men mindre hard. 🤔
 
Tänker att det är väl bara att knyta en ögla själv, alternativt knyta fast en karbinhake?
Det beror ju på vad man önskar av långlinan men jag brukar köpa biltemas som är prisvärda och jag tycker är lagom bredd och grepp på..
Ja, kollade på den. Men önskar typ 20 meters längd 🙈 de flesta är ju 5,10, 15m.
 
Cyklade med tilda idag. Var ett tag sen, mest pga av att det varit omöjligt att få till det då de har asfalterat om vägen genom byn sen v 26🙄 nu är det äntligen ny asfalt hela sträckan!
Vi fick ett möte med släpvagn när vi nästan var hemma, men det blev ett väldigt bra sådant! Vi kom i ganska bra tempo (tilda galopperade), men hon lyssnade fint på sakta kommandot och vi lyckades stå stilla när den passerade oss. Hon vände sig bara mot den och "följde med" med kroppen i deras färdriktning, men inget skall och inget hoppande 🤩 hon var kvar på insidan av cykeln och gick inte längre bakom än mitt ben. Vanligen är det full attack mot släp, så tror den nya asfalten gör susen, att det inte låter lika mycket nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 750
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp