Uppdateringstråd 30

Vi har inte badat så mycket med hundarna. Och nu när vi bor vid sjö/badplats så har det varit sådär väder etc. Men nu har vi varit ner några dagar i rad. Sambos hund är skeptisk efter att hennes första bad inleddes med att hon kastade sig i fån en hög sten och hamnade under vattenytan. Fullt ös medvetslös är väl lite hennes grej och det blev ju inte så lyckat. 🙄 Hon njuter inte direkt när vi har lite bad-terapi.
Min hund är mer försiktig, långsammare etc. Men hon är mycket matglad. Så jag har tagit det lite piano med att hon fått gå i och få godisar och vara i min famn i vattnet etc först. Nu är hon skitkul och plumsar tryggt runt själv i vattnet. Och igår hoppade hon glatt ut på mig från bryggan när jag var i vattnet. Hon simmade och kom upp för stegen själv. Sen missade hon en godis och skulle ner för stegen igen. När vi skulle gå hem skulle hon tillbaks till stegen. :laugh:
Hon har lätt att bli varm i jämförelse med alla andra jag haft. Så det gör väl också badandet trevligare än för tex sambos hund som fryser efter en kort stund.
Tänkte ta en badrunda ikväll igen. Så roligt när hon tycker det är så skoj nu! :heart
 
Igår var vi på kantarelljakt och kom hem med två kilo — så nu har jag nikotingula naglar av plockandet och putsandet. Idag var det årliga vaccinet mot kennelhosta, B var superglad och hade helst velat röja runt fritt på kliniken och pussat upp alla människor. ”Som en flatte”, tyckte en av djursjukvårdarna.

3E2F6368-3A91-4BE8-B0E2-614DF25F2907.jpeg
 
Idag har jag för första gången (som jag kan minnas) fått äran att ha dragkamp med en rejäl, arbetande schäfer :D Den besökte jobbet tillsammans med ägarna, lekte lite med en repleksak och gick plötsligt fram till mig för att se om jag ville leka. Eftersom ägarna var ok med det så lekte vi, och alltså herrejösses vilken kraft det fanns i den där hunden :rofl: Den höll ju nästan på att dra med sig hela mig! Så galet kul!

Jag vill absolut inte ha schäfer, men jag hade gärna haft en schäfer som lek- och träningskompis :p
 
Idag har jag för första gången (som jag kan minnas) fått äran att ha dragkamp med en rejäl, arbetande schäfer :D Den besökte jobbet tillsammans med ägarna, lekte lite med en repleksak och gick plötsligt fram till mig för att se om jag ville leka. Eftersom ägarna var ok med det så lekte vi, och alltså herrejösses vilken kraft det fanns i den där hunden :rofl: Den höll ju nästan på att dra med sig hela mig! Så galet kul!

Jag vill absolut inte ha schäfer, men jag hade gärna haft en schäfer som lek- och träningskompis :p

Det år toppen att leka med en hund med mycket kamplust och styrka! Men man kan få redigt med träningsvärk i axlar/biceps dagen efter, råkar jag veta 😂
 
Det år toppen att leka med en hund med mycket kamplust och styrka! Men man kan få redigt med träningsvärk i axlar/biceps dagen efter, råkar jag veta 😂
Det kan jag tänka mig! Mina har ju mycket kamplust - för att vara saluki, så det var väldigt kul att uppleva skillnaden :D Hoppas nu på att de kommer tillbaka snart igen. Iofs har en kollegas mor en rottishane, den kanske också vill leka..!
 
Det kan jag tänka mig! Mina har ju mycket kamplust - för att vara saluki, så det var väldigt kul att uppleva skillnaden :D Hoppas nu på att de kommer tillbaka snart igen. Iofs har en kollegas mor en rottishane, den kanske också vill leka..!

Det tror jag säkert! Dock, enligt min erfarenhet (efter att ha kampat med flertalet schäfrar men framförallt många rottweilers) så är rottistikarna ettrigast, så försök få tag på en sån om du kan 😂
 
Idag har jag för första gången (som jag kan minnas) fått äran att ha dragkamp med en rejäl, arbetande schäfer :D Den besökte jobbet tillsammans med ägarna, lekte lite med en repleksak och gick plötsligt fram till mig för att se om jag ville leka. Eftersom ägarna var ok med det så lekte vi, och alltså herrejösses vilken kraft det fanns i den där hunden :rofl: Den höll ju nästan på att dra med sig hela mig! Så galet kul!

Jag vill absolut inte ha schäfer, men jag hade gärna haft en schäfer som lek- och träningskompis :p
Fattar skillnaden! Jag tyckte det var så kul när jag bodde på mina tränares gård och lekte med deras Cane Corso-hundar. Liiite skillnad mot pappisar. 😅
Men de fick ju leka på typ 40% styrka om man kampade. Annars hade de ju ryckt armen ur led på en. Så mkt power!
För mig var det härligt att kunna krama hårt om någon så stor och kompakt. 😍
Dregglet hade jag klarat mig utan dock.:laugh:
 
Vi har haft simskola idag med. Min hund är så himla rolig. Hon var så taggad och fräste hoppande runt och kunde knappt vänta på att få kasta sig i vattnet från strand och brygga bara för att få godisar. Min lilla mini-labrador... :laugh:😍
 
Jag klarar inte att ha "tug of war" med min malle ... han ar aldeles for stark och blir aldeles for ivrig. Tursamt nog har han bestamt att det ar okay med mycket sma handtag pa sidorna av en tug (annars slar han ihjal mina bed med handtagen ... har man otur blir det sar) och det racker att jag "kluffar" pa leksaken for att han ska tycka att jag leker.

Rottisarna kraver mer av mig for att acceptera det, men a andra sidan blir de inte lika galna och har lattare att skruva ner till att bara ta i for 40% eller sa mycket jag klarar.
 
De roligaste hundarna att kampa med är de som går igång på lite fight tycker jag, att man dänger till dem lite i sidan och spelar "hotfull" och får en hund som kör järnet tillbaka.:D
Det var typ så det blev nu, jag kämpade med leksaken och plötsligt började matte putta till hunden i sidan och trigga igång hunden ännu mer. Jättekul! :D Lily är också så, jag låtsasbråkar med henne, puttar till henne och nyper till lite i nackskinnet, och hon lekmorrar, far runt och har hur kul som helst. Men. Lite skillnad mot brukshund :p
 
Imorse galopperade han till bilen :love: ja, inte så långt men liksom bara att han kände att han orkade! Är hos "mormor" igår och idag medan vi jobbar, ska försöka lösa nästa vecka med att hussen slutar tidigare så han hinner hem och ge mat och medicin. Sen jobbar jag hemifrån några dagar. Återbesök på onsdag för provtagning.
Vi vägde honom igår. Han har tappat 5 kg. Vägde 30 kg innan han blev sjuk, 25 nu. Stackars. Hoppas han kommer upp i normala portioner snart. Just nu kokad kyckling/nötfärs med liiiite torrfoder får vi i honom 3 ggr per dag iaf! Så rädd att han ska sluta äta igen.
 
De roligaste hundarna att kampa med är de som går igång på lite fight tycker jag, att man dänger till dem lite i sidan och spelar "hotfull" och får en hund som kör järnet tillbaka.:D
Ja de e så roligt, jag gör så ofta med min ena husky/malamute o jösses va kul de e :D Hunden har superkul o blir alldeles galen o matte har superkul o skrattar så hon gråter ibland:rofl:
 
Imorse galopperade han till bilen :love: ja, inte så långt men liksom bara att han kände att han orkade! Är hos "mormor" igår och idag medan vi jobbar, ska försöka lösa nästa vecka med att hussen slutar tidigare så han hinner hem och ge mat och medicin. Sen jobbar jag hemifrån några dagar. Återbesök på onsdag för provtagning.
Vi vägde honom igår. Han har tappat 5 kg. Vägde 30 kg innan han blev sjuk, 25 nu. Stackars. Hoppas han kommer upp i normala portioner snart. Just nu kokad kyckling/nötfärs med liiiite torrfoder får vi i honom 3 ggr per dag iaf! Så rädd att han ska sluta äta igen.
Så underbart att det går åt rätt håll med allt! :heart
 
De roligaste hundarna att kampa med är de som går igång på lite fight tycker jag, att man dänger till dem lite i sidan och spelar "hotfull" och får en hund som kör järnet tillbaka.:D
Kommer fortfarande ihåg när jag och Floki gjorde inträdesprov till patrullhund och en av dom som bedömde hundarna bara "Ja han är ju aggressiv när han morrar" när han lät och hade sig vid dragkampen. :laugh: 😆
 
Kommer fortfarande ihåg när jag och Floki gjorde inträdesprov till patrullhund och en av dom som bedömde hundarna bara "Ja han är ju aggressiv när han morrar" när han lät och hade sig vid dragkampen. :laugh: 😆
Haha men gud då e mina super aggressiva jämt :rofl: Fick ju faktiskt en anmälan till länsstyrelsen för typ 2 månader sedan om att jag hade aggressiva hundar… Dom skällde för att en annan okänd hund sprang lös o hoppade på bilen som mina satt i… Personen som anmälde har själv kennel av arbetande hundar o dessutom en boskapsväktare så jag hade räknat med lite mer kunskap än så hos personen :banghead: Herren från länsstyrelsen bara skrattade åt anmälan när jag förklarade situationen😅
 
De roligaste hundarna att kampa med är de som går igång på lite fight tycker jag, att man dänger till dem lite i sidan och spelar "hotfull" och får en hund som kör järnet tillbaka.:D

Eller hur! Leker väldigt fysiskt med min, daskar och knuffar och trycker och drar och hon tycker det är såååå kul 🤪

(Sen har hon ett väldigt bra loss också, och ett bra gripande/bett utan en massa omtag, kanske man ska lägga till.)
 
Ägarbyte genomfört (nästan 800 spänn, helt sjukt!), respackning redo och en väldigt förväntansfull familj tar emot Mako vid djurtransporten imorgon kväll 💔 Han får en egen stor fårgård långt uppe vid Lofoten, det kommer bli kanon... Men det känns alltid som ett svek att skicka iväg dem :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 724
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp