Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns höjdhopp och klättring som hundsport?
Om ni tröttnar på lilla rymmaren tar jag gärna henne Låter som att man aldrig skulle ha tråkigt iallafall!Stängsla in Calibra kapitel 4:
Åkte och köpte mera nät i morse. Sen la sonen och jag ett par timmar på att näta in den 60 översta centimetrarna av valphagen samt en del av den nedre delen. Nöjda och belåtna skickade jag sonen till att sätta på kaffe medans jag hämtade ut Calibra och Criga.
Calibra gjorde två försök sen insåg hon att hon inte fick fäste genom att klättra.
Då tog hon fart!!
Hon lyckades bannimej få sån höjd i hoppet att halva hon hängde över gallret!
Sen var det lätt att sprattla sig över. 120 cm och 12 veckor gammal
Stängsla in Calibra kapitel 5:
Vi hämtade kompostgaller som vi fäste med buntband och höjde därmed stängslet till 150cm. Dock inte hela vägen men iaf där hon klättrar ut samt ett par meter åt vardera håll. Hon klättrar allitd ut på samma ställe.
Hon har försökt men inte lyckats ännu
Just nu leker de och verkar så nöjda så. Jag hoppas hon inte får för sig att testa på ett nytt ställe. Där hon tidigare klättrat ut är där vi själva klättat över samt lyft i och ur dom. Det finns tyvärr ingen grind.
Finns höjdhopp och klättring som hundsport?
Mina ID-planer känns rätt fel för Calibra
Mondioring?
Vi har inget att fästa i på ett bra sätt då hagen är oregelbundet formad. Det här är en provisorisk lösning till dess de stora hundgårdarna är färdigbyggda. Sen kommer hon ingenstanns@Voff Ni har inte provat att luta översta delen av nätet inåt? Dvs först ett vanligt (högt) staket, och sedan en andra del överst som lutar inåt. Det fungerade på vår gamla tik som var en riktig rymmare. Hon klättrade ut ur hundgården på 1,90
Stängsla in Calibra kapitel 4:
Åkte och köpte mera nät i morse. Sen la sonen och jag ett par timmar på att näta in den 60 översta centimetrarna av valphagen samt en del av den nedre delen. Nöjda och belåtna skickade jag sonen till att sätta på kaffe medans jag hämtade ut Calibra och Criga.
Calibra gjorde två försök sen insåg hon att hon inte fick fäste genom att klättra.
Då tog hon fart!!
Vi hämtade kompostgaller som vi fäste med buntband och höjde därmed stängslet till 150cm. Dock inte hela vägen men iaf där hon klättrar ut samt ett par meter åt vardera håll. Hon klättrar allitd ut på samma ställe.
Just nu leker de och verkar så nöjda så. Jag hoppas hon inte får för sig att testa på ett nytt ställe. Där hon tidigare klättrat ut är där vi själva klättat över samt lyft i och ur dom. Det finns tyvärr ingen grind.
Lycka till med den där duStängsla in Calibra kapitel 4:
Då tog hon fart!!
Kan någon förklara en sak för mig?
I många raser krävs ju inga hälsotester så som HD/ED. Detta pga att "det inte finns sådan problematik i rasen". Men hur vet man att problematiken inte finns om man inte testar för det?
Hur fungerar sånt?Hälsoenkäter och försäkringsfall, t ex.
Hur fungerar sånt?
Pudel till exempel, ingen röntgen krävs. Dock när jag gick in och kollade på hunddata för att leta potentiella linjer till en vän, då märkte jag ganska snabbt att de som faktiskt VAR röntgade pendlade mellan C och D. Såg inte en enda A- höft. Det tycker inte jag är bra nog liksom, men det kanske bara är jag?
Skulle vara intressant att få reda på hur såna enkäter ser ut.Det är nog olika mellan rasföreningarna hur de använder sig av hälsoenkäter och när/hur ofta de skickas ut. Även om det finns hundar med C/D-höft betyder det inte att det finns en problematik eller att hunden faktiskt blir påverkad av sin c-höft, men jag förstår hur du menar. Sen kan det ju vara tvärtom, att de som är röntgade är röntgade just för att höfterna har varit ett bekymmer för hunden i fråga? Svårt att veta. Just pudel är ju en så pass stor ras inom alla dess storlekar att jag hade varit mycket noggrann. Finns nog en hel del skit därute så väl mentalt som hälsomässigt. Syrran var övertygad om att hon skulle ha pudel, tills hon började jobba som hundtrimmare.