Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, just betyg. På hunddata stårdet ju tex:
Delmoment A: 82
Delmoment B: 70
Delmoment C: 78
Poäng: 230
Betyg: B
Utbildningstecken

När jag kollade upp vad betygen var så stod det om procent av poäng?
Då ska vi se om jag kommer ihåg och om det ändrats med poängen får någon rätta mig.
A är spår
B är lydnad
C är skydd
PÅ A o B måste du få över 70 för att vara gk
Och på C 80

Åh, är inte medlem i rasklubben längre men hade gärna fyllt i med tanke på Sigges problem.

Jag har haft kamera på tidigare. Sambon har kört med dator och Skype ibland.
Hälsoenkäter brukar väl gå att fylla i även för den som inte är medlem i rasklubb? Tex så går det att på salukiringens hemsida skicka in info om när en hund har dött, vad den dött av och lite annat. Det kan vem som helst göra.

Någon här som har kameraövervakning hos hundarna när ni är borta?

Jag funderar på att köpa en liten kamera och sätta upp i köket, för att live på mobilen kunna se hur hundarna mår hemma. Det handlar om när jag typ är iväg på korta ärenden (typ handlar) och vill se så att Winzi inte ligger och krampar.
Är jag borta längre stunder kan jag oftast lämna de hos någon i min familj.

Hittade en billig på Kjell.com som verkar fungera för mitt ändamål :)

Jag har en D-link EyeOn Pet Monitor till mina som fungerar bra! :)

Åh, är inte medlem i rasklubben längre men hade gärna fyllt i med tanke på Sigges problem.

Jag har haft kamera på tidigare. Sambon har kört med dator och Skype ibland.

Du kan fylla i på klubbens hemsida, öppet för alla. Dock ligger den typ gömd och utan instruktioner, ingen aning om det är ett fel. Gå in på Avel och Hälsa och bläddra längst ner. Där finns en länk som heter EH som du kan klicka på.
Tycker dock inte att enkäten var sådär jättebra. Sista frågan var något i stil med "anser du att din hund är frisk?" man kunde svara ja och nej men svarade nej fanns ingen mer fråga om varför vilket jag tycker är lite märkligt. Men kanske finns en tanke bakom det också.

Är det inte helt olika klubbar? En för storpudel och en för de övriga storlekarna?

Ang kamera har vi filmat med webkameran som är på datorn, sen har min sambo haft nån app på telefonen där han kan öppna så han ser skärmen på datorn.

Nej samma klubb för alla pudlar :) Har för mig att mellanpudel har mest problem med HD.

Jag är så glad!

1) Billy och jag har haft lite teambuilding på sistone och just nu är jag så kär i honom. Mycket högre förtroende för honom nu än förut. Han har gått promenad lös, och det är fanimej inget mindre än ett mirakel. Han var dessutom toppenbra på träningen i går och jag ser fram emot helgens tävling.

2) Jag och en kompis har lanserat vårt projekt, som snart blir business. Innan jul kommer vi att börja sälja vår produkt. Nästa vecka kommer prototyp från fabrik och jag var så stolt när jag såg bilderna att jag grät en skvätt. Nu skrapar vi ihop lite extra kapital genom att sälja gnuggistatueringar med hundtema och det mottaget klart över förväntan = så lycklig!

3) Ivan var glad och snabb på agilityträningen. Han valde hinder hela tiden i stället för att springa vid sidan av, vilket är helt otroligt. Vi jobbar vidare med hans driv och att kunna göra bra grundsvängar, vilket typ är hans svåraste grej :D

4) KM i agility för rasklubben närmar sig och jag är så peppad! Båda hundarna ska få springa då. Sjukt taggad! Nu ska vi visa var skåpet ska stå! :banana:

Jag är så glad!

1) Billy och jag har haft lite teambuilding på sistone och just nu är jag så kär i honom. Mycket högre förtroende för honom nu än förut. Han har gått promenad lös, och det är fanimej inget mindre än ett mirakel. Han var dessutom toppenbra på träningen i går och jag ser fram emot helgens tävling.

2) Jag och en kompis har lanserat vårt projekt, som snart blir business. Innan jul kommer vi att börja sälja vår produkt. Nästa vecka kommer prototyp från fabrik och jag var så stolt när jag såg bilderna att jag grät en skvätt. Nu skrapar vi ihop lite extra kapital genom att sälja gnuggistatueringar med hundtema och det mottaget klart över förväntan = så lycklig!

3) Ivan var glad och snabb på agilityträningen. Han valde hinder hela tiden i stället för att springa vid sidan av, vilket är helt otroligt. Vi jobbar vidare med hans driv och att kunna göra bra grundsvängar, vilket typ är hans svåraste grej :D

4) KM i agility för rasklubben närmar sig och jag är så peppad! Båda hundarna ska få springa då. Sjukt taggad! Nu ska vi visa var skåpet ska stå! :banana:

Åh vad spännande! Vad ska ni producera? Kom igen, hinta kan du ju... :nailbiting:

Är en d-Link jag kikat på, men tror inte jag behöver den där djurfunktionen utan räcker nog med en vanlig :)

Vet inte vad djurfunktionen gör. :p Jag vet att man kan prata/spela musik för dom, men jag använder den bara för att höra om de är ledsna eller för att se om de gjort något hyss. Då är det smidigt med "night-vision". :)

Vet inte vad djurfunktionen gör. :p Jag vet att man kan prata/spela musik för dom, men jag använder den bara för att höra om de är ledsna eller för att se om de gjort något hyss. Då är det smidigt med "night-vision". :)

Vad jag förstår är djurfunktionen det som gör att man kan prata med dom :p

Åh, inte evighetslångt kvar till KM i lure coursing, men tillräckligt lång tid för att Aysu ska hinna bli i springbart skick. Håller de det i närheten kanske båda mina dårar kan springa varsitt lopp där... Vågar såklart inte säga något säkert, för då bryter väl någon av dem benet, men jag kan inte låta bli att hoppas lite...

Det är så sjukt spännande!
Vi har tagit fram en hund-/tävlingsmapp som går att göra "helt custom", och som slår de som finns på marknaden med hästlängder. :bow:

Är så uppspelt och stolt!

Har väntat på detta när du skrev något om det här för första gången!
Var nära på att klicka hem en häromdagen men eftersom de som finns inte är helt vad jag vill ha så avvaktade jag.
Hoppas den kommer ut snart :p

Någon som ska till SM i bruks och IPO i Borås nästa helg???:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
197
· Visningar
9 483
Senast: Nordthor
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka