Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan fylla i på klubbens hemsida, öppet för alla. Dock ligger den typ gömd och utan instruktioner, ingen aning om det är ett fel. Gå in på Avel och Hälsa och bläddra längst ner. Där finns en länk som heter EH som du kan klicka på.
Tycker dock inte att enkäten var sådär jättebra. Sista frågan var något i stil med "anser du att din hund är frisk?" man kunde svara ja och nej men svarade nej fanns ingen mer fråga om varför vilket jag tycker är lite märkligt. Men kanske finns en tanke bakom det också.
Tack, nu är den ifylld :) Hittade inte alls från telefonen förut, gömd kan man lugnt säga.
Håller med att det gärna hade fått vara någon plats för frisvar, missar nu en del info men det är ju såhär det går att sammanställa statistiskt lättare.

Tar också med mig hela flocken som blir av en malle :rofl:

Är ju hundvakt åt pv schäfer just nu, ni har fortfarande ingen spekulant på Criga? :angel:
Vi får plats med Pästen med. Med kärran nu fick vi en plats över. 4 i kärran och två i bilen :D

Vi har haft massor av spekulanter på Criga men bara ett par stycken har varit intresserade av att köpa med bibehållen avelsrätt (en kull) och den släpper vi inte!
Av de som har kunnat tänka sig avelsrätt har de inte haft någon erfarenhet/tillräckligt av tävling. En har uppfyllt alla kraven och allt vsr klart sedan kom hälsan i vägen för personen så hen drog sig ur i sista sekund. Ju längre vi har henne ju mer potential ser vi i henne. Vore synd om den inte togs tillvara. Vi har lekt en del med tanken att behålla henne men isf måste Lilla S flytta ut och det känns inte heller rätt. 5 vuxna hundar hemma har vi inte hundhållning för permanent om vi ska kunna ta hem tikar för kullar.

Jag ska dit på söndagen! :D
...och nu kom sambo på att han är ledig söndag natt så kanske söndagen blir aktuell att åka på ändå.
Får kika i programmet och se vilken dag som är mest lockande. Såg att det var mycket spår på lördag och skydd på söndag.

Jaha! Idag var det Gissas tur att få ett bistick i vä bak,hon vsr med till plommonträdet när jag såg att hon blev 3 bent,i vä bak satt det ett bi kvar i hasen på henne.
Fragn är om jag ska ge henne allergimedicin med en gång eller ta den med mig ifall hon svullar upp? Vi är på väg hemifrån ..

...och nu kom sambo på att han är ledig söndag natt så kanske söndagen blir aktuell att åka på ändå.
Får kika i programmet och se vilken dag som är mest lockande. Såg att det var mycket spår på lördag och skydd på söndag.
Söndagen absolut, på lördagen går det mesta av skogsarbetet. På söndagen är det lydnad och planskydd, det vill man ju gärna se ;)

Jag ar van vid mina stoiska rottweilers som inte reagerar for det mesta. Man rakar trampa pa en tass och marker det for att det ar en "lump" under skon ... inte for att hunden sager nagot. Lilla Tater Tot ar overdramatisk som fa. Man rakar komma at en tass och han skriker "bloody murder" och kan inte ga. Hela tassen ar bruten. Han ar helt trasig for livet. :cautious:
Dessutom vet han inte att han har bakben annu. Livet ar sa svart for en fyrbening som bara har tva ben:angel: ... men han HAR nu lart sig sitt och ligg :D och kommer for det mesta nar man ropar hans namn. Han blir 10 veckor i morgon. :love: Den basta valpen i varlden ... och sa oandligt mycket lattare an min "crazy dog" Diva ... Nu gillar jag valpar igen.:heart

I dag har vi varit på Marstrand och Karlstens Fästning och puppisarna fick följa med och miljöträna.
Åka färja och vara turist gick fint.
En kärring blev dock skitsur på sambon när hennes tax inte fick hälsa på valparna (den såg helt ointresserad ut av dem ändå...var bara hon av oss alla som tyckte hälsa var nått bra)
När vi satt i hamnen och avnjöt en delikat mosbricka dök nått mixat fluff i flexikoppel in under bordet och skällde ut valparna som låg och sov :meh:
Gubben halade heller inte in sitt utfallande fluff utan släppte efter MER koppel och stod och iaktog spektaklet. Var nära att trycka mosbrickan i ansiktet på honom och fråga va sjutton han stod och väntade på:rage:

När vi stod på parkeringen och skulle till att packa in de små i bilen stannade en bil bakom oss och nån ropade "Himla fina schäfervalpar ni har"
Det visade sig vara Leif Mannerström med fru. Det blev lite hundsnack på parkeringen innan vi kom i väg :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
197
· Visningar
9 478
Senast: Nordthor
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka