Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allmän fråga:

Någon som vet hur man kollar upp mer information om franska hundar? :D

Dvs typ LOF och deras mentalitetstest TAN?

All info är bra info. :cool::D

Herregud, du är så klok! Jag bokar valpen direkt :D

Vis och sexig, the whole package.

yoga-exercise-smiley-emoticon.gif

Calibra....vilket mögel till hund jag skaffat!
I dag säkrade vi valphagen på insidan med hönsnät längst upp så hon inte skulle klättra ur nått mer. Hade ett 40 cm brett hönsnät hemma.
Efter ca 30 sek hade hon klättrat ut trots nätet:meh:
I morgon åker jag och köper ett BRETT nät för detta nådde hon att sträcka sig över, men jag såg iaf att hon fick inte fäste på det när hon försökte klättra på det.
Börjar undra om det är en skvätt apa i henne:cautious:

I dag säkrade vi valphagen på insidan med hönsnät längst upp så hon inte skulle klättra ur nått mer. Hade ett 40 cm brett hönsnät hemma.
I morgon åker jag och köper ett BRETT nät för detta nådde hon att sträcka sig över, men jag såg iaf att hon fick inte fäste på det när hon försökte klättra på det.
Funderat på plexiglas istället ;)

Typ glasbur? Med tak då.. :angel:

@hemlig

Läst ikapp hela tråden nu och vill bara säga att jag verkligen beklagar att din fina fina tant inte längre vandrar vid din sida.

Hoppas att du och labben kan få en fin tid ihop framöver och att han kan trösta dig :heart

Nu ar moblerna flyttade runt rummet och mattor ligger i skrynkliga hogar. suck! Diva och Tater har lekt igen. Diva blir sa valdigt uppspelt och sladdar som skjutton pa tragolven ... Tater ar smartare och gommer sig bakor moblerna sa hon inte kommer at att hoppa pa honom. Men jag ar rejalt trott pa dom. :angel:

Stängsla in Calibra kapitel 4:
Åkte och köpte mera nät i morse. Sen la sonen och jag ett par timmar på att näta in den 60 översta centimetrarna av valphagen samt en del av den nedre delen. Nöjda och belåtna skickade jag sonen till att sätta på kaffe medans jag hämtade ut Calibra och Criga.
Calibra gjorde två försök sen insåg hon att hon inte fick fäste genom att klättra.
Då tog hon fart!!
Hon lyckades bannimej få sån höjd i hoppet att halva hon hängde över gallret! :eek:
Sen var det lätt att sprattla sig över. 120 cm och 12 veckor gammal :arghh:

Stängsla in Calibra kapitel 5:
Vi hämtade kompostgaller som vi fäste med buntband och höjde därmed stängslet till 150cm. Dock inte hela vägen men iaf där hon klättrar ut samt ett par meter åt vardera håll. Hon klättrar allitd ut på samma ställe.
Hon har försökt men inte lyckats ännu:devil:
Just nu leker de och verkar så nöjda så. Jag hoppas hon inte får för sig att testa på ett nytt ställe. Där hon tidigare klättrat ut är där vi själva klättat över samt lyft i och ur dom. Det finns tyvärr ingen grind.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
195
· Visningar
9 395
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka