Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svärmors hund har hittat kaninen som bor under min vedhög. Bobber har kommit till ro med den, så han vrålstirrar inte längre på vedhögen hela dagarna, men svärmorshund tog det ett steg längre. Hon gräver sig igenom vedhögen för att komma åt den. Så när hon har åkt hem till helgen så får vi hiva upp det i en hög igen, för just nu så har den sprits ut en hel del :D

Var ute och cyklade med dem igår kväll, första gången för tiken så jag var helt beredd på att flyga allvärldens väg, men Bobber höll koll på henne och gav henne en jävel när hon försökte springa in framför framdäcket. Och vad var ännu bättre, hon var helt slut sen så hon sov nästan hela natten igenom, så bortsett från något enstaka skall så var det tyst så vi anda kunde sova :D

Ska ta tag i det här med att låta Chess dra när jag springer. Har tänkt på det länge men har velat ha ett midjebälte och en dragsele för att göra rätt från början men har inte känt att jag velat lägga dyra pengar på det just nu. Men så har mamma en Nomesele som kan passa henne och även midjebälte och expanderkoppel. Så vi lånar så länge och investerar i eget senare :D

Ah, fick visst svaret här :D
6h är kort liggtid, utöka till åtminstone 15h och se hur han beter sig där. Är det fortfarande räserstuk på tempot så öka upp till 24h. Lägg gärna längre spår också, upp emot 1km. Kanske inte första gången på lång liggtid dock :D

Han tappar intresse efter runt 800 meter. Men jag kan prova med 500 meter! Och 15 h liggtid. :)

Han tappar intresse efter runt 800 meter. Men jag kan prova med 500 meter! Och 15 h liggtid. :)

Ja, då är det ju en dålig idé att lägga längre än så :) Men prova med att utöka liggtiden! Det borde bli svårare för honom då. Du kan ju även köra utan blod :)

Tog långpromenad i skogen i morse igen, lite tidigare än igår och idag mötte vi inte alls lika många :D Aysu ville springa lite när hon var lös idag och kunde göra det utan att få ont i benet, jätteskönt!

Efter promenaden fick hundarna frukost, Ebrah fick favoritmaten för första gången på länge (kycklingvingar och vom), åt så att hon nästan sprack och somnade sedan. Hon sover fortfarande :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat