Precis!
Haha ja, Lillebror är nog 60+ i manken och ligger på 28 kilo, är snart 13 månader. Stooor!
Pah. Samson är 64 cm nu, fortfarande lite unghundstanig på 28 kg. Jag tycker inte alls han är särskilt stor, däremot att andra hundar är smååååå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis!
Haha ja, Lillebror är nog 60+ i manken och ligger på 28 kilo, är snart 13 månader. Stooor!
Oj då @Red_Chili , hoppas det gått bra.
Jag hade tagit stygnen, om det har gått 10 dagar och det ser fint ut gör nog inte ett dygn hit eller dit någon större skillnad.
Åh, om det händer igen så måste du ju säga något sådant!Jag borde ha svarat det jag tänkte: nej, jag är inte särskilt hundrädd, det jag är skräckslagen för är hundägare utan koll ...
Åh, om det händer igen så måste du ju säga något sådant!
Grattis Visst är det intressant med olika prioriteringar i avelsarbetetMen, den här tråkiga dagen har lett till att jag hittat till avelsdata. Livsfarligt Har ägnat flera timmar till att kolla in årets kullar, föräldradjur, hälsostatus, MH/BHP mm, mm i en av de raser jag kan tänka mig senare i livet. Intressant att se hur bra/mindre bra uppfödarna är på att skriva vettig info på sina hemsidor. Jag är klart mer intresserad av mental och fysisk hälsa än utställningsmeriter
Intressant. Jag vet nog ingen som har jakthundar som ska vattenapportera senare i livet som avstår pga det. Vi avstår inte i löp heller. Har haft UVI en enda gång på en hund, den var vuxen.Allmän fråga men taggar @Malibu_Stacy för expertråd....
En släkting hävdar att tikvalpar inte får bada pga UVI. I detta fallet är hunden ett halvår.
Vi låter våra bada om de vill... Puppisar badar iofs bara benen, de går lite i bäcken osv men Lilla S har fått bada sen hon kom vid 4 mån ålder.
Allmän fråga men taggar @Malibu_Stacy för expertråd....
En släkting hävdar att tikvalpar inte får bada pga UVI. I detta fallet är hunden ett halvår.
Vi låter våra bada om de vill... Puppisar badar iofs bara benen, de går lite i bäcken osv men Lilla S har fått bada sen hon kom vid 4 mån ålder.
Tänkte väl dettaKlart de kan bada. Man får inte UVI bara för att man badar, gäller både hund och människa.
Självklart ska man låta hunden undvika bad när den har UVI, men en frisk hund kan bada utan problem.
Jag har ju inga "badhundar" så, men Ebrah har hela tiden älskat att sprattla runt i vatten och det fick hon göra även som liten plutt. Hade jag haft hund som gillat att bada så skulle jag vara betydligt mer rädd för vattensvans än UVI. Min enda tik som fått UVI, hon var av modellen som hoppade över minsta vattenpöl, så jag gör i alla fall ingen koppling mellan (frisk) hund som badar och UVI.Allmän fråga men taggar @Malibu_Stacy för expertråd....
De hävdar envist att tikar SKA inte bada första året. Punkt. Frågade varför de skulle löpa större risk för UVI och vad det skulle bero på men fick bara kort tillbaka att det var infon de fått.
De har haft UVI på valpen mellan 8-11 v och jag vet inte om det är deras veterinär el uppfödare som tutat i dom den här smörjan.Vilken märklig info, som inte heller stämmer.
Åh fy. Tåget stannar inte vid någon station tillräckligt länge för att du ska kunna rasta honom lite snabbt? eller åtminstone ta honom utanför vagnen och gå på igen? Tänker att det kanske fungerar för att få honom att tänka på annat i några sekunder, så kanske det blir annat när ni kommer in i vagnen på nytt.Är just nu helt knäckt. Sitter på tåget hem från gbg och Ammo har fått frispel när han inte fick hälsa på de andra hundarna. Han pipskriker helt sjukt högt och vägrar slappna av. Jag har aldrig varit med om liknande och inget mer än att trycka i han godis funkar. Problemet är att jag omöjligt har godis för 1.5h till om det ska fortsätta så här.
Är på nivån att jag skulle kunna slå ihjäl honom just nu.
Nog för att han kan pipa när man åker med honom men såhär har han aldrig betett sig förr.
Åh fy. Tåget stannar inte vid någon station tillräckligt länge för att du ska kunna rasta honom lite snabbt? eller åtminstone ta honom utanför vagnen och gå på igen? Tänker att det kanske fungerar för att få honom att tänka på annat i några sekunder, så kanske det blir annat när ni kommer in i vagnen på nytt.