Min hund har äntligen lärt sig simma
Hon är 5,5 år och jag har kämpat varenda sommar med att bära ut henne i vattnet och låta henne simma in men hon har hatat det och mest plaskat vilt omkring sig. Hon har alltid gillat att bada upp till magen men så fort hon har känt att hon förlorar kontakt med botten har hon vänt, även om alla andra har varit ute på djupare vatten eller om jag har kastat pinne eller så.
Nu går vi jaktapporteringskurs och i torsdags skulle vi köra vattenapportering så jag åkte ut till havet i onsdags för att träna inför kursen. Helt plötsligt simmade hon när jag skickade henne efter Dummyn, lite osäkert och plaskande men ändå. På kursen dagen efter var det inga problem, hon tyckte att det var lite svårt att ta sig ner i vattnet när hon inte kunde vada ut men sen simmade hon glatt
Igår var jag med
@Emor med hundar och barn till ett badstölle och samma sak där - simmade glatt när hon fick hämta saker.
Instruktören på apporteringskursen tyckte att man gärna kunde låta dom ha flytväst på om dom var lite osäkra i simningen så hon får ha det så länge. Tog av den en sväng i går och då ville hon helst inte simma men jag tänker att vi får ta det senare när hon har hunnit få större självförtroende i vattnet.