Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den glädjen hundarna visar när vi kommer ut till sommarstället är helt underbar :love: . Hur dåligt man än mår kan man inte låta bli att le då.
Tidig kväll tog mamma och jag en tur med dem i byn och köpte glass som vi delade med varsin hund. Det uppskattades, både promisen och glassen :D
Om det är lika varmt imorgon, som det verkar bli, så ska vi åka så de får bada.

I dag har Lilla S dragit en tand som inte ville släppa.
Hon börjar utvecklas till en riktigt trevlig hund. Ännu har husse tagit det väldigt lugnt med henne, mest spår och lite vardagslydnad. Men nu ska motionen höjas likaså nivån på lydnaden och spåren.

Mamma Mu slutade dia puppisarna helt för en vecka sen och börjar se mer ut som en hund än en mjölkko!

I dag fick skägget och Lilla S hänga med puppisarna på riktigt...utan galler (och fortfarande utan Mamma mu för att undvika onädiga konflikter och missförstånd)
Det gick bra. Valparna är frammåt men Skägget och Lilla S är språksäkra och styr upp det på en lagom nivå :up:
I morgon flyttar puppis nr 1 hemmifrån :(

Hjälp mig tänka. Agria, självrisk 1900+15%
Räknas de 15% på totala veterinärkostnaden (tex 2000) eller på det som är över 1900 (dvs 100?)

Hjälp mig tänka. Agria, självrisk 1900+15%
Räknas de 15% på totala veterinärkostnaden (tex 2000) eller på det som är över 1900 (dvs 100?)

Du måste dra av 1900 kr från den totala summan, och sen räkna ut 15% på det resterande beloppet, dvs i detta fall 15% av 100 kr.
Det du sedan ska betala är 1900+15 kr.
Men 1900 betalar du bara en gång inom en visa period (självriskperiod).

Jag är så sjukt valpsugen nu, jag har länge vetat att jag vill ha en hund till, men efter att ha träffat min syrras valp så längtar jag rentav efter valp. Alltså att ha valp, valptiden.

Men näääääää - det ska från och med idag pendla mellan 27-30 grader närmaste veckan. Vill inte - det blir rena rama ökenvärmen här, med typ 45-48 grader på utsidan och 27-30 grader inomhus. Valparna kommer vara vakna nattetid istället för dagtid......för givetvis vätter min lilla trädgård åt typ enbart söder....:wtf::yuck::arghh:

Jag är så sjukt valpsugen nu, jag har länge vetat att jag vill ha en hund till, men efter att ha träffat min syrras valp så längtar jag rentav efter valp. Alltså att ha valp, valptiden.
Precis samma för mig just nu. Verkligen helpepp på valp. Jag vill forma och ta ansvar för en liten, nästan peppad på att det är jobbigt eller hur man nu ska förklara det. Ser fram emot att ha mer krav på mig. Ingen annan hobby lyckas roa mig just nu heller. Har bara hund i huvudet.
Fick ryggskott och rejäl flunsa nån vecka efter att vi hämtade Professorn så sambon tog allt ansvar ett bra tag då. Så ska det bannemig inte bli igen.

Tänk på allt som är jobbigt med valpar, att de tuggar sönder, pissar inne, inte går att ha med på rejäla långpromenader och är allmänt... jobbiga :p Eller så skaffar du valp ;)

Haha, det är bra. :D

Precis samma för mig just nu. Verkligen helpepp på valp. Jag vill forma och ta ansvar för en liten, nästan peppad på att det är jobbigt eller hur man nu ska förklara det. Ser fram emot att ha mer krav på mig. Ingen annan hobby lyckas roa mig just nu heller. Har bara hund i huvudet.
Fick ryggskott och rejäl flunsa nån vecka efter att vi hämtade Professorn så sambon tog allt ansvar ett bra tag då. Så ska det bannemig inte bli igen.

Ja, så är det för mig nu också, förstår vad du menar med att man är peppad på att det är jobbigt. :) Jag ska nu bara lyckas hålla fast vid det tills jag även har tid och pengar och inte bara rätt inställning. :meh::arghh:

I eftermiddag åkte vi in akut till djursjukhuset. Världens bästa Mandy har varit extra trött och lite flåsig samt haft ont igen och inte velat promenera något. Ringde för att rådfråga om det kunde bero på medicinen och fick svaret att komma in. Chockad och orolig åkte jag in med henne men det visade sig att det nog inte hade behövts. Väl på plats trodde de, liksom jag, att det berodde på hennes ledproblem och uppmaningen löd: öka kortisondosen igen och försök få kontakt med behandlande ortoped via mail (ortopeden har semester). Fanns ingen ortoped på plats ska jag väl tillägga.

Kändes bra att det inte var något urakut och allvarligt även om det såklart inte är en rolig situation. Får vi inget strålande besked nästa återbesök är det nog kört. Är nu 11 månader sen hon blev dålig. Mitt älskade :heart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka