Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bekant på Facebook har köpt en mopsvalp. Näsborrarna är som streck och den har världens rulle med hud över näsan. Stackars krake. :cry:
Vad är det för fel på folk?
Varför köper en ras där hunden har stora svårigheter att få luft, är dom inte kloka, hur kan en vilja se sin älskling lida? :(

@AraSlei Är han hemma än? :o

Han är hemma :love: han är faktiskt riktigt pigg, härjar på i 100 knyck och jag har fullt upp med att hålla honom lite lugn :p
Veterinären skrattade när hon sa att han bara får korta kisspromenader i koppel nu några dagar, och avslutade med ett "lycka till!" :angel:

Jag hade tänkt uppdatera igår, men tyvärr gick min farfar bort under kvällen så jag glömde helt att skriva här.

Han är hemma :love: han är faktiskt riktigt pigg, härjar på i 100 knyck och jag har fullt upp med att hålla honom lite lugn :p
Veterinären skrattade när hon sa att han bara får korta kisspromenader i koppel nu några dagar, och avslutade med ett "lycka till!" :angel:

Jag hade tänkt uppdatera igår, men tyvärr gick min farfar bort under kvällen så jag glömde helt att skriva här.
Åh så tråkigt, beklagar din sorg! Vilken tröst i bedrövelsen att Otis är hemma igen, i alla fall. :heart

Så skönt att Otis är så pass pigg och glad och härligt att han har fått komma hem igen!
Beklagar verkligen din farfar dock.. :( :heart

biteme_bigarmhug.gif

Beklagar. :heart Men så underbart att du har din galning hemma igen! :love:

Gillar att han är hemma, men beklagar farfar :(

Beklagar din farfar:(

Men så skönt att Otis har fått komma hem!:)

Beklagar sorgen @AraSlei
Livet kan verkligen vara både lycka och sorg, samtidigt. Så skönt att Otis är hemma igen!

Jag sitter och funderar på om jag ändå skulle ta och köpa skåpbil... Jag gillar inte skåpbilar. Vill ha sportbil :angel: Men nu började jag tänka att det skulle bli jäkligt bra för hundarna om jag inredde med upphöjd bur i liten skåpbil, då kunde jag förvara saker under buren och hundarna skulle ha gott om utrymme...

@Migo, visst har du skåpbil som hundbil? Hur gör du för att få med dig hundar och tex en del packning på resor?

Tack! @mysboll @RedChili @LittleJohn @fejt
Är så svårt att hålla henne nöjd eftersom jag byggt massor på lek som belöning innan skadan och inte ens det godaste godiset slår att få hoppa runt och nosa just nu.

MEN, hon är hemma och mår bra! Kirurgen som opererade henne hade tittat på knäet och bedömt att en infektion där inte var trolig och att det skulle göra mer skada än nytta att ta ut ledvätska, så hon fick komma hem med antibiotika (blodproverna visade en lite förhöjd sänka ändå) och smärtstillande/antiiflammatoriskt och vi har även starkt smärtstillande hemma om det skulle behövas. Återbesök 18 juli så hoppas vi att vi kan fortsätta framåt med rehab efter det :heart

Jag sitter och funderar på om jag ändå skulle ta och köpa skåpbil... Jag gillar inte skåpbilar. Vill ha sportbil :angel: Men nu började jag tänka att det skulle bli jäkligt bra för hundarna om jag inredde med upphöjd bur i liten skåpbil, då kunde jag förvara saker under buren och hundarna skulle ha gott om utrymme...

@Migo, visst har du skåpbil som hundbil? Hur gör du för att få med dig hundar och tex en del packning på resor?
Jag är inte Migo men jag svarar ändå. Jag har en Caddy. Har dubbelbur längst bak. Tanken är väl att karln ska bygga "ben" eller liknande så jag kan höja upp buren och ha förvaring under den också. Just nu packar jag bakom buren, det går in en jäkla massa grejer!

Instruktörsledd rallyträning på klubben idag. Gick sådär. Känns faktiskt rätt skönt dock att få "erkännandet" att det är en svår hund jag har och att vi gör framsteg.

Jag har en från 02, med synnerligen opraktiskt skåp endast bakdörr. Jag har byggt upp ett innergolv för att få lite lastutrymme under hundarna, samt har hängande lösningar på väggarna för mjuk/ofarlig packning som tex klädpåsar. Hundarna har galler mot bakdörren och förarhytten men inte bur. Jag får utan större problem in all packning som krävs för våra arbetsveckor i Norge. Titt som tätt åker vi på tävlingar och sover allihopa (jag + fyra hundar på 20-25 kg) i skåpet (madrassen på diagonalen) och förra året åkte vi två personer, fyra hundar och komplett campingpackning inkl två tältsängar och ett agilitytält ToR skåne. Långresan hade varit väldigt trevlig om det inte vore för att ACn lade av efter fyra minuter, och det var högsommar! ;)

Jag kan verkligen helhjärtat rekommendera en (vit) skåpbil. De blir inte alls varma på samma sätt som andra bilar och man blir oerhört bortskämd med allt det utrymmet! Dessutom är Caddy väldigt bränslesnål.

Caddycamping!
13260100_10153770691958666_6216825412856068825_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka