haha du postade 30 sek innan mig. Jag kom på det sen!Älgfluga/älglus är samma sak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
haha du postade 30 sek innan mig. Jag kom på det sen!Älgfluga/älglus är samma sak
La in en bild i förra inlägger i efterhand så nu kliar det här !haha du postade 30 sek innan mig. Jag kom på det sen!
Meeeen var du tvungen?? Så ääääckligt!! *kliar mig frenestiskt i hårbotten*La in en bild i förra inlägger i efterhand så nu kliar det här !
Ammo planerade att döda en såndär robotgräsklippare i dagarna när den klippte på IPO planen, men han kom av sig när den tuffade på obekymrad av att vi förföljde den och att han dunkade i munnen på den - så då sket han i denAlltså, valpars självförtroende ... Såg en boxervalp idag som ville leka med/mucka med/anfalla/döda - en jobbande grävmaskin!
Som tur var så var han kopplad.
Flera av mina grannar har robotgräsklippare, de har verkligen inte tänkt på de stackars hundägarna som har jaktgalningarAmmo planerade att döda en såndär robotgräsklippare i dagarna när den klippte på IPO planen, men han kom av sig när den tuffade på obekymrad av att vi förföljde den och att han dunkade i munnen på den - så då sket han i den
Detta påminner mig om den där videon som florerade på fb ett tag, med älgen som går in i en trädgård och försöker sparka ihjäl robotklipparenAmmo planerade att döda en såndär robotgräsklippare i dagarna när den klippte på IPO planen, men han kom av sig när den tuffade på obekymrad av att vi förföljde den och att han dunkade i munnen på den - så då sket han i den
Alla kan ta fel! Genom lövverket på min bakgård ser jag bort till en villa där det brukade gå en labrador på tomten. Så var den borta ett bra tag och en dag såg jag plötsligt en dalmatiner därborta istället. Efter ytterligare ett tag studsade jag till när jag såg en tredje hund där, med ett jäkla konstigt rörelsemönster. Det var en gräsklippareDetta påminner mig om den där videon som florerade på fb ett tag, med älgen som går in i en trädgård och försöker sparka ihjäl robotklipparen
Usch jag tänker varenda gång på filmen med st bernarden- Cujo? Så fruktansvärt sorligt Och inte tänka på vad det kan ställa till med om människor smittas.Något värre än fästingar... Önskar att folk kunde vara mer noga med att köpa från seriösa uppfödare, även om de "bara" ska ha sällskapshund.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23148668.ab
Något värre än fästingar... Önskar att folk kunde vara mer noga med att köpa från seriösa uppfödare, även om de "bara" ska ha sällskapshund.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23148668.ab
Om man är så oseriös att man köper "första bästa" på en parkering så kanske man inte är någon som seriösa uppfödare vill sälja till... Det finns ju de som hör av sig till seriösa uppfödare, får höra att rasen inte passar, blir arga och letar vidare bland mer och mer oseriösa tills de till slut får en hund av den ras de vill ha.Står att det är vanligast med populära raser som det är lång väntetid på. Som exempel tas tex mops, chihuahua... Men bara just nu så ser jag på SKK 64st huahua-kullar och 25st mopskullar!! Är det verkligen så svårt att få tag i en svensk minihund?
Står att det är vanligast med populära raser som det är lång väntetid på. Som exempel tas tex mops, chihuahua... Men bara just nu så ser jag på SKK 64st huahua-kullar och 25st mopskullar!! Är det verkligen så svårt att få tag i en svensk minihund?
Om man är så oseriös att man köper "första bästa" på en parkering så kanske man inte är någon som seriösa uppfödare vill sälja till... Det finns ju de som hör av sig till seriösa uppfödare, får höra att rasen inte passar, blir arga och letar vidare bland mer och mer oseriösa tills de till slut får en hund av den ras de vill ha.
Min gissning är att man tycker att de svenska, seriöst uppfödda valparna är för dyra. Såg i kommentarsfältet på FB någon som minsann tyckte att de svenska uppfödarna skulle ta sitt ansvar och sänka priserna...
Om man är så oseriös att man köper "första bästa" på en parkering så kanske man inte är någon som seriösa uppfödare vill sälja till... Det finns ju de som hör av sig till seriösa uppfödare, får höra att rasen inte passar, blir arga och letar vidare bland mer och mer oseriösa tills de till slut får en hund av den ras de vill ha.
Ja, det finns ju den också. Tror även det är vanligt bland de som först söker någon bruksras, t ex schäfer, för höra att det inte passar dom och/eller deras vardag och istället köper billig "schäfer"-valp utan stamtavla på Blocket.
Jo.. Jag vet flera liknande sådana situationer, eller med alla de som vill ha BC men som inte vill valla... Några som jag följt på nätet har slutat upp med just importerade hundar, sådana som de köpt via omplaceringsorganisationer. Hoppas att det är hyfsat vettigt där i alla fall...Ja, det finns ju den också. Tror även det är vanligt bland de som först söker någon bruksras, t ex schäfer, för höra att det inte passar dom och/eller deras vardag och istället köper billig "schäfer"-valp utan stamtavla på Blocket.