Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
b197156.jpg

@Red_Chili Jag har sidodörr, vilket är väldigt skönt :) Tyckte det var lite kul hur mkt grejer jag fick in när jag hämtade brorsan från jobbet när han skulle ha med sig några dataprylar, vi fick in hans cykel också plus tre hundar och en katt :rofl: (också är mina burar+stolar och tält med också :p )

@Migo när du sover i bilen, har du någon ruta lite öppen i fram då eller har du allt stängt? Det blir inte kvavt i skåpet? Har haft funderingar på att övernatta i bilen så man slipper boka boende när man drar på utställning. Visst har du grindar ända upp i taket bak?

b197156.jpg

@Red_Chili Jag har sidodörr, vilket är väldigt skönt :) Tyckte det var lite kul hur mkt grejer jag fick in när jag hämtade brorsan från jobbet när han skulle ha med sig några dataprylar, vi fick in hans cykel också plus tre hundar och en katt :rofl: (också är mina burar+stolar och tält med också :p )

@Migo när du sover i bilen, har du någon ruta lite öppen i fram då eller har du allt stängt? Det blir inte kvavt i skåpet? Har haft funderingar på att övernatta i bilen så man slipper boka boende när man drar på utställning. Visst har du grindar ända upp i taket bak?
Jag har allt vidöppet - myggnät i alla öppningar och en presenning fästad i 2 tältstavar bakom bilen + i fälgarna på framhjulen. Det blir som en absid vid bakdörren och stoppar från regn. Utan korsdrag så dör vi kondensdrunkningsdöden ;)

Japp, med det upphöjda golvet når grindarna hela vägen upp i kant med bakdörren.

En bekant på Facebook har köpt en mopsvalp. Näsborrarna är som streck och den har världens rulle med hud över näsan. Stackars krake. :cry:
Såg att en av mina bekanter gjort det med. Kan inte förstå hur folk tänker ibland. Borde ju inte vara allt för komplicerat att SE eller förstå att sånt där inte kan vara hälsosamt öht

De flesta hundar bryr sig inte om kanyl i benet ;) Däremot finns det känsliga individer, precis som hos oss människor, som tycker stick gör ont.

Jag har nog aldrig traffat en hund som gnallt over ett stick ... daremot driver det min hast till att bade stegra sig och i storsta allmanhet bete sig som en idiot.:angel:

Jo men min lilla ÄR en modig liten tjej
Det säger vetrinärer också
Faktiskt
;)
Det låter lite som Nasse i Nalle puh.. alla säger att han är så modig, men i själva verket så är han livrädd för precis allt, även för sånt som "alla andra" inte bryr sig om. :angel:;)
Förlåt jag kunde bara inte låta bli. Men faktiskt, säger man att nån är modig så är det väl oftast när någon gör något trots att de är rädda?

Senast ändrad:
Vi har varit på prov idag igen, det gick väldigt bra, endast ett avdrag:banana:

Nu har jag plockat 4 fästingar på mig själv, varav två minismå, så jag har fått för mig att det kan sitta äckel i hårbotten som jag inte ser:yuck::arghh:
Du kanske kan lyckas fotografera hårbotten med mobil eller något, så att du ser om det är en fästing där eller inte? Jag plockade en på mig själv som satt fast idag... Det är nog tredje fästingen jag fått i livet, men det känns ändå väldigt otrevligt...

Vi har varit på prov idag igen, det gick väldigt bra, endast ett avdrag:banana:

Nu har jag plockat 4 fästingar på mig själv, varav två minismå, så jag har fått för mig att det kan sitta äckel i hårbotten som jag inte ser:yuck::arghh:
Grattis till bra resultat!

Vi har extremt mycket fästingar i år :wtf:
Jag kom just in från kvällspromenaden, som gick längs asfalt och en kort bit genom en skog där där det är klippt längs stigen. Plockade två krypande äckel som tagit sig innanför ridbyxor med strumpor utanpå. Hur f-n lyckas de? :turd: Hunden rollas med en sån där klädvårdsrulle efter varje promenad, det är alltid minst 2-3 stycken på henne.
Så jag förstår din känsla av kryp i hårbotten :crazy: Har du någon som kan hjälpa dig att kolla?

Grattis till bra resultat!

Vi har extremt mycket fästingar i år :wtf:
Jag kom just in från kvällspromenaden, som gick längs asfalt och en kort bit genom en skog där där det är klippt längs stigen. Plockade två krypande äckel som tagit sig innanför ridbyxor med strumpor utanpå. Hur f-n lyckas de? :turd: Hunden rollas med en sån där klädvårdsrulle efter varje promenad, det är alltid minst 2-3 stycken på henne.
Så jag förstår din känsla av kryp i hårbotten :crazy: Har du någon som kan hjälpa dig att kolla?
Ja, min sambo har fått kolla, men han börjar tycka att jag är nojjig nu:D

Tack för gratulationerna!

Uääh, jag är glad att vi fortfarande inte verkar ha så mycket fästingar här uppe. Däremot var jag hos en kompis i Härnösand och hon plockade både såna som satt fast och krypande från hundarna efter våra promenader. Jag kunde inte se något på min, men jag har knappt sett en levande fästing någonsin..men som tur är har vovve fått Bravecto iaf.

Men jag blir nojjig att nått kryper på mig :eek:

Det låter lite som Nasse i Nalle puh.. alla säger att han är så modig, men i själva verket så är han livrädd för precis allt, även för sånt som "alla andra" inte bryr sig om. :angel:;)
Förlåt jag kunde bara inte låta bli. Men faktiskt, säger man att nån är modig så är det väl oftast när någon gör något trots att de är rädda?
Visst kan hon vara lite blyg ibland
Både för nya människor och hundar men det går över snabbt efter första hälsningen
Däremot är hon ingen fegis när det gäller när hon ska göra nya saker i nya situationer. Hon älskar agility tex och är inte minsta osäker där
Jag ser på henne om hon är osäker och när hon är trygg.

Hon är modig min lilla tjej
;)

Han är hemma :love: han är faktiskt riktigt pigg, härjar på i 100 knyck och jag har fullt upp med att hålla honom lite lugn :p
Veterinären skrattade när hon sa att han bara får korta kisspromenader i koppel nu några dagar, och avslutade med ett "lycka till!" :angel:

Jag hade tänkt uppdatera igår, men tyvärr gick min farfar bort under kvällen så jag glömde helt att skriva här.

Beklagar förlusten :( men så skönt att Otis är hemma och är pigg :heart

Idag ska jag iväg och träna en projekthund som jag aldrig träffat innan, ska bli spännande!

Ska ta med mig en extra lina eftersom vi ska vara utomhus, ifall ägaren inte har tillräckligt långt koppel eller kör med flexi.

Fästingar må vara äckligt och kan sprida smitta, men personligen tycker jag det är bra mycket läbbigare att känna att det kryper i hårbotten och där finns en älgfluga - ett helsicke få tag i dom och dom bits. Hårt ! Dom ger mig verkligen panik :nailbiting:
Eller älgalössen :wtf::wtf: fifan vad jag är paranoid när det kommer till älgar i närheten av hästarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka