Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samtidigt konstigt om han avreagerat snabbt förut... lurigt. Har du kollat så ingenting sitter kvar i munnen på honom?

Inget satt i munnen, han lät mig kolla igenom honom, klämma och känna. Grejen var ju den att beteendet kom så plötsligt (vi snackar 30 min här) och han har aldrig reagerat på det sättet på något. När kylskåpsdörren damp ner i golvet hemma hos mina föräldrar så skulle han ju dit och kolla... Han har aldrig hålla i något obehag om det varit något han tyckt varit obehagligt så jag tänkte mest om humlor kan vara giftiga eller så.

Sen har det blåst som attan här, riktiga sånna varma, starka vindar (känns nästan som att det blåser från "fel" håll). Vet inte om sjukt mycket blåst kan göra en knepig.

Sa ... I dag hade Princess Diva helt glomt vad ordet "sitt" betyder. :confused: Hon erbjod mig behaviour efter behaviour, det blev ligg, och fot, och en massa annat ... men sit visste hon inte alls vad det betydde:banghead: Den hunden driver mig till ett milt vansinne ... tur hon ar sa duktig pa nosework ... for det har jag ju inte lart henne, hon vet precis hur man gor for att hon ar en hund. Tack och lov.:cautious:

Sa ... I dag hade Princess Diva helt glomt vad ordet "sitt" betyder. :confused: Hon erbjod mig behaviour efter behaviour, det blev ligg, och fot, och en massa annat ... men sit visste hon inte alls vad det betydde:banghead: Den hunden driver mig till ett milt vansinne ... tur hon ar sa duktig pa nosework ... for det har jag ju inte lart henne, hon vet precis hur man gor for att hon ar en hund. Tack och lov.:cautious:
Haha, hon och Aysu kan bilda klubb! Igår skulle jag träna rallylydnad, vi ska tävla nästa vecka. Plötsligt insåg jag att Aysu inte alls verkade förstå att hon kunde sitta vid min sida :p Vi har tränat så mycket på sitt framför, backa i fotposition, snabba lägganden och annat att just där med att sitta verkar vara som bortglömt. Sååå nu vet jag vad vi har att träna på :D

Inget satt i munnen, han lät mig kolla igenom honom, klämma och känna. Grejen var ju den att beteendet kom så plötsligt (vi snackar 30 min här) och han har aldrig reagerat på det sättet på något. När kylskåpsdörren damp ner i golvet hemma hos mina föräldrar så skulle han ju dit och kolla... Han har aldrig hålla i något obehag om det varit något han tyckt varit obehagligt så jag tänkte mest om humlor kan vara giftiga eller så.

Sen har det blåst som attan här, riktiga sånna varma, starka vindar (känns nästan som att det blåser från "fel" håll). Vet inte om sjukt mycket blåst kan göra en knepig.

Nja, blåst ska nog inte påverka beteendet så kraftigt. Hur är han idag? Har han släppt det?

Alltså. Hahaha!
Jag fick en bild på Otis från loppet precis.
Den speglar hans personlighet rätt bra :laugh::laugh:
Skarmavbild%202016-05-31%20kl.%2010.25.36_zpslfwsathp.png

Idag kommer pappisen för lite hundvakteri. Hon har precis löpt och är väl inte hundra klar vad jag förstod så vår tokskalle misstänker jag kommer bli kollrig. Dräktighet är vi inte oroliga för, hon såldes för att hon inte blev dräktig (nu 5 eller 6 år) men hon lär bli rätt trött på en påflugen galning. Jag har tagit fram kompostgaller så hon kan ligga ute utan att monstret kan komma ut (hon går aldrig från tomten) men vad kan vara sjysstast inne? Vem stänger man in var... Tror ni han ger sig (10 mån nu) eller eller riskerar vi överslag i hjärnan?

Idag kommer pappisen för lite hundvakteri. Hon har precis löpt och är väl inte hundra klar vad jag förstod så vår tokskalle misstänker jag kommer bli kollrig. Dräktighet är vi inte oroliga för, hon såldes för att hon inte blev dräktig (nu 5 eller 6 år) men hon lär bli rätt trött på en påflugen galning. Jag har tagit fram kompostgaller så hon kan ligga ute utan att monstret kan komma ut (hon går aldrig från tomten) men vad kan vara sjysstast inne? Vem stänger man in var... Tror ni han ger sig (10 mån nu) eller eller riskerar vi överslag i hjärnan?

I den åldern brukar de vara som mest korkade i min erfarenhet, de vet att nånting är viktigt men fattar inte vad eller hur de ska hantera det - det är ju väldigt generellt uttalat dock, du kan ju alltid prova och se om er lugnar ner sig. Säger hon ifrån ordentligt?

Tänk dock på att även om hon inte lämnar tomten kan andra hanar mycket väl ge sig på att ta sig in till henne om hon ligger där och luktar gott...

Äntligen, äntligen, äntligen har lancashire heeler blivit godkänd av FCI - om än "provisoriskt" :D Riktigt vad som menas med provisoriskt vet jag inte än, men nu kan den visas i BIS-finalen på internationella utställningar och den kan tävlas i andra grenar utomlands där den förut inte fick vara med :) Dock dröjer det några år innan dom kan ta cacib om jag förstått rätt, men ett stort steg på väg. :bump::banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat