Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
I den åldern brukar de vara som mest korkade i min erfarenhet, de vet att nånting är viktigt men fattar inte vad eller hur de ska hantera det - det är ju väldigt generellt uttalat dock, du kan ju alltid prova och se om er lugnar ner sig. Säger hon ifrån ordentligt?

Tänk dock på att även om hon inte lämnar tomten kan andra hanar mycket väl ge sig på att ta sig in till henne om hon ligger där och luktar gott...
Ah, andra hannar har jag inte tänkt på... det är ju några pudlar som brukar gå lösa i området. Kanske ska bygga upp en hage runt henne då så ingen kan ta sig in.

Hon är dålig på att säga ifrån, ser mest plågad ut och gömmer sig.

Ah, andra hannar har jag inte tänkt på... det är ju några pudlar som brukar gå lösa i området. Kanske ska bygga upp en hage runt henne då så ingen kan ta sig in.

Hon är dålig på att säga ifrån, ser mest plågad ut och gömmer sig.

Jag hoppas det är en väldigt stadig hage i så fall? De kan vara helt rabiat uppfinningsrika om de sätter den sidan till...

Det går inte att krypa under för där är det trädäck, och hoppa blir 60 (kompostgallren) + 50 (altanen).

Aha det är så! Nu ska jag väl inte säga att det är omöjligt för en hund att hoppa/klättra över nått som är 1,1m högt ;) Snarare är det väl inte särskilt svårt alls om de vill över det? Jag vet iaf att hundgårdar ofta måste byggas med lutande toppar eller så för att förhindra utbrytarkungar, men inte ens det hjälper alltid...

Mina 8v fralla valpar bryter sig ut från ett kompostgaller så lita inte på det,för många år sedan klättrade mina dvärg pinscher valpar över 90cm kompost,tog en stund innan jag fattade hur dom tog sig ut.

Tja, mina hundar hoppar lätt 150 upprättstående från stillastående. Och kompostgaller kvaddas på mindre än en minut om hunden vill.

:nailbiting::up:

150 är inte så högt om man har en hund som är lite vig. Tonto tar 180-200 cm om han kan klättra lite. Och han är en liten skit.

Min hund måste vara lite korkad,hon badar mer än gärna i göta kanal (bara det att det börjar bli lite väl mycket trafik i den nu) så jag köpte henne en pool (som älskas av fralla valparna) tror ni hon uppskattar den? Näääää
Så idag har jag badat i ett rött äpple :D:o

@Madick Jag var orolig for Miss Mandy's hofter och armbagar att lata henne hoppa en meter hogt ... Jag stallde upp hindret och hon var pa andra sidan. Hon hade inte hoppat hinder pa superlange, jag tog fram godiset fran fickan och hon hoppade over ... med marginal ... fran stillastaende i sin iver att fa godis och nar jag skrattade och skakade pa huvudet hoppade hon tillbaka igen ... fran stillastaende. :p Om en tung rottis flyger over sa latt har en lattare hund inga problem om de verkligen vill over. Men du har val koll nar hon ar dar ute?

I dag ska vi se om Princess Diva vet vad "sitt" betyder :angel:

:bump::bump::bump:
Malte är anmäld till BPH! Eller ja, intresseanmäld.
JPZQYUm.png

Jag ska också på MH med min plutt snart. Jag är också supernervös. :nailbiting: Men jag vet inte varför.

Det kommer nog gå superbra för er!

Jag är nog mest orolig att min uppfödare ska tycka att jag är en dålig hundägare eftersom Riley är som han är, det är ju trots allt min första hund, och hon anförtrodde honom till mig... Och nu är han såhär :( Jag har ju liksom haft honom längst.

Det kommer nog gå superbra för er!

Jag är nog mest orolig att min uppfödare ska tycka att jag är en dålig hundägare eftersom Riley är som han är, det är ju trots allt min första hund, och hon anförtrodde honom till mig... Och nu är han såhär :( Jag har ju liksom haft honom längst.

Jag är lite nervös för Tonto har varit skottfast till 100% med platsläggning med skott när vi varit hos uppfödaren. Men i tisdags så ryckte han till och reagerade när det var var platsläggning med skott på klubben. :( Inte så att han försökte fly, men han vände på sig och spände upp sig. Jag vet inte hur mycket de får titta på MH? Vi ska till klubben idag igen då de skjuter varje tisdag, men jag tänkte hålla mig lite längre ifrån idag. Så vi får se hur det går.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat